Am urmatorul caz: sunt medic si mi-am construit o casa pe care am impartit-o astfel: etajul il voi folosi ca si locuinta, iar camerele de la parter le inchiriez unor cabinete medicale.
Problema este ca eu am deschis un Cabinet Medical Individual pentru care voi inchiria si eu o camera. Deci eu persoana fizica Y inchiriez CMI Y o camera si fac contract de inchiriere ca si oricare alt chirias.Daca am cumparat gresia, faianta, centrala termica de la parterul cladirii pe CMI Y pot inregistra aceste cheltuieli pe cabinet la data de pe chitanta, urmand ca aceasta suma sa-mi fie scazuta din chiriile viitoare?
Va rog spuneti-mi cum este mai bine sa fac.
Am urmatorul caz:
- inregistrez pe baza facturii si a NIR-ului piese auto %=401 300
371 242
4426 58
si 371=% 108
4428 68
378 40
Pot vinde piesele pe baza de factura sau bon fiscal si descarcarc gestiunea, dar vreau sa si transfer piese in service, unde pe baza devizului sa fac factura care va cuprinde valoarea pieselor + manopera.
Intrebarea mea este: transferul se face pe baza bonului de consum, dar la ce valoare transfer piesele?
Va multumesc.
In cazul asta declaratiile,bilantul,etc. se depun pentru ambele CAEN-uri separat?
Sunt un SRL cu obiect de activitate principala - comert cu amanuntul piese auto, cod CAEN 4532. Acum mi-am deschis un service auto in incinta caruia functioneaza si magazinul de piese auto. In Actul Constitutiv la "alte activitati"am prevazut si CAEN-ul 4520 -intretinerea si repararea autovehiculelor.Intrebarea la care v-as ruga sa-mi raspundeti este urmatoarea: eu de acum incolo lucrez pe CAEN 4532 si pentru vanzare si pentru reparatii, sau cum fac? Va multumesc.
Cabinetul medical functioneaza acum intr-un sediu pe baza unui contract de inchiriere.In acest timp am inceput constructia unei cladiri in care sa-mi mut cabinetul- implicit sediul social.Cheltuielile cu materialele de constructii, plata executantului lucrarii si alte cheltuieli legate de constructie se inregistreaza ca si cheltuiala la data efectuarii platii acestora sau se insumeaza si se scad pe baza amortizarii dupa receptia finala a lucrarii - chiar daca asta inseamna anul viitor.
Va multumesc.
CMI are sediul intr-o vila cu etaj.D-nul doctor vrea ca celelalte spatii de la parter sa le inchirieze pentru cabinete medicale , iar etajul sa ramana familiei.Va rog sa-mi spuneti, eu inchei contracte de inchiriere pt.cabinetele respective? cum le incasez utilitatile, sau intra in chirie urmand sa le platesc eu( ma refer la parter), si ce consuma familia cum fac? va rog scoateti-ma din impas.
Conform OUG 3055/2009 la finele fiecarei luni se realizeaza evaluarea creantelor si datoriilor în valuta sau exprimate în lei în functie de cursul unei valute. Pe anul 2009 nu am facut acest lucru in cazul unui credit de investitii in valuta cu plata in lei la cursul zilei. Va intreb acum: pot face in dec.2010 NC 1174 = 1621 cu suma rezultata ca diferenta de curs valutar?
am pierdere atat pe 2010 cat si in primele luni ale acestui an. Pentru a diminua pierderea pe acest an administratorul a hotarat ca in primele 6 luni ale acestui an sa nu mai calculam amortizarea.Daca insa in luna iulie 2011, sa zicem ca ies pe profit pot inregistra amortizarea aferenta celor 6 luni, sau numai pe luna in curs - respectiv iulie 2011.