o treceti in jurnalul de vanzari si platiti tva aferent
Daca sotul dvs. se angajeaza in alta parte in orice domeniu acea firma ii va plati cas (pensie)-deci va beneficia de vechime, ii va plati si la sanatate (cass), insa pentru veniturile de pe urma pfa trebuie sa plateasca fondul de sanatate care este obligatoriu. Nu va lasati indusa in eroare, apoi veti fi nevoiti sa platiti mai mult-adica penalizari...
In 15 zile de la infiintare trebuia sa depuneti declaratia 220-in ea bifati daca doreati sa fiti impozitat la norma sau in sistem real-in caz de impozitare in sistem real estimati si un venit. In orice caz va veti alege cu amenda pentru nedepunerea ei-cca. 250 ron. Daca imi ziceati si ce activitate aveti va spuneam daca se putea face impozitarea la norma. Declaratia estimativa pentru 2009 o depuneti impreuna cu declaratia 200 (pana la 15 mai) numai in cazul in care se opteaza pt. impozitare in sistem real.
Ce fel de servicii presteaza sotul dvs. si unde? (in afara sau aici-tara daca se poate sa ne-o spuneti este important pentru a sti daca trebuie sa emiteti factura cu tva sau nu)
Eu sunt de parere sa-si faca pfa pentru ca asa se va putea folosi cum va dori de banii din cont (fara a trebui sa astepte acordarea de dividende sau sa plateasca impozite pentru aceste dividende). Sumele cheltuite cu deplasarea se introduc pe cheltuieli in totalitate, daca sunt in interesul activitatii.
Nu se poate transforma. Puteti face srl ca apoi sa inchideti Intreprinderea. Dar de ce doriti asta-scuze de intrebare!
Ma scuzati ca ma bag si eu ca musca in lapte, dar clientul care v-a facut plata online poate sa va printeze din sectiunea (online) "ordinele mele" si ii iese tot un fel de op, e drept ca nestampilat, dar e ok si asa. Apoi cautati in extrasul dvs. si il subliniati si acolo.
In ceea ce priveste registrul jurnal de incasari si plati, la pfa-uri, cabinete de avocatura, cabinete medicale, ele inca se stampileaza. E drept ca la unele sectoare te refuza in prima faza, insa daca le ceri sa-ti dea in scris ca nu e nevoie, o dau la intors si stampileaza... #-o
Pentru a evidentia incasarea unei facturi in registru treceti operatiunea la data incasarii (si nu la cea a facturarii) si daca nu aveti un nr. de op sau chitanta puteti trece numarul facturii si la explicatii:"incasat numerar/..sau banca factura nr.../din..."
P.S. Daca doriti sa ma mai intrebati cate ceva o puteti face si pe privat sau mail...
Suma luata in calcul este cea incasata. Deci puteti da factura fara probleme.
Mergeti la administratie si va vor pune sa dati o declaratie scrisa in care sa va angajati ca atunci cand incepeti activitatea veti veni sa faceti declaratia 220 (de inregistrare). Daca aveti un alt serviciu cu norma intreaga si optati pentru impunere la norma, atunci veti plati un impozit mai mic decat norma.
Cred ca primul pas ar fi sa va faceti un srl,pfa sau intreprindere individuala, ca sa puteti factura.