avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 983 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Registru de incasari si plati
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Registru de incasari si plati

Buna seara !
Mesajul meu este datorat faptului ca vreau sa completez registrul jurnal de incasari si plati si am cateva intrebari adresate celor care se pricep :) sper ca in curand sa ma obisnuiesc si eu...
1. Este adevarat ca acest registru nu se mai stampileaza de administratia financiara ? (mie asa mi s-a spus de la finante acum ceva vreme...)
2. La campul nr. 3 ,,Documentul (felul, nr.),, in cazul in care am emis factura fiscala iar plata e facuta in cont, inregistrez factura fiscala sau extrasul de cont ? (caci numarul OP-ului nu-l mai cer acum si in extras nici nu apare la detalii)
3. La banii primiti numerar inregistrez atat chitanta cat si factura ?
4. E suficient ca in afara acestui registru sa am un dosar cu incasarile si platile in ordine cronologica ?
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri !
Cel mai recent răspuns: Maria Carmen , Contabil 19:59, 7 Ianuarie 2009
1. Este adevarat ca acest registru nu se mai stampileaza de administratia financiara ? (mie asa mi s-a spus de la finante acum ceva vreme...)


Din cate stiu eu inca se mai inregistreaza la AFP.

2. La campul nr. 3 ,,Documentul (felul, nr.),, in cazul in care am emis factura fiscala iar plata e facuta in cont, inregistrez factura fiscala sau extrasul de cont ? (caci numarul OP-ului nu-l mai cer acum si in extras nici nu apare la detalii)


Se inregistreaza documentul incasarii (nr. OP)

3. La banii primiti numerar inregistrez atat chitanta cat si factura ?


Chitanta


Va adaug cateva puncte utile.din normele metodologice.

51. Orice sumă plătită, respectiv încasată, în numerar sau prin bancă se va înregistra în mod obligatoriu, cronologic, în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi (cod 14-1-1/b).

Constituie venit brut venitul încasat în cadrul unui an calendaristic, indiferent de perioada în care au fost efectuate prestaţiile.

Pentru fiecare tip de activitate desfăşurată se va întocmi Fişa pentru operaţiuni diverse (cod 14-6-22/b) în care se vor înregistra toate documentele în ordine cronologică.

Contribuabilii care încasează în numerar toate veniturile realizate pot să evidenţieze aceste venituri numai în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, nemaifiind obligatorie întocmirea Fişei pentru operaţiuni diverse şi, implicit, a Jurnalului privind operaţiuni diverse.

În relaţiile cu persoanele juridice contribuabilii sunt obligaţi, pentru sumele încasate pe bază de chitanţă, etc., cât şi prin bancă, să întocmească factură.
În relaţiile cu persoanele fizice contribuabilii sunt obligaţi, pentru sumele încasate prin bancă, să întocmească factură.
Pentru fiecare fel de cheltuieli se va întocmi Fişa pentru operaţiuni diverse, iar totalul lunar al acestora se va înregistra în Jurnalul privind operaţiuni diverse pentru cheltuieli.

. Venitul net sau pierderea fiscală se calculează astfel: din totalul sumelor încasate, evidenţiate în col. 5, respectiv 6, din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscală a bunurilor şi drepturilor, evidenţiate în Fişa pentru operaţiuni diverse, şi totalul sumelor plătite, evidenţiate în col. 7, respectiv 8, din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, şi se adună sumele plătite pentru cumpărarea bunurilor amortizabile şi totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator întocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ.

Va multumesc pentru raspuns !
Ma tot gandesc cum pot sa inregistrez ca document al incasarii numarul OP-ului daca eu nu il am si nici pe extrasul de cont nu apare la referinte.
Inca ceva, va rog: in cazul unui onorariu primit de la o persoana fizica in numerar eu am emis atat chitanta cat si factura. Din normele metodologice de mai-sus ar rezulta ca nu mai trebuia emisa factura ?
Cereti celui care v-a platit o copie dupa OP.
Nu este nicio problema ca s-a emis factura.
Ultima modificare: Marți, 6 Ianuarie 2009
ContSters42967, utilizator
Multumesc inca o data !
Ma gandeam acum la faptul ca un client plateste intr-un sistem electronic, multicash deci nu cred ca mai exista O.P. :) acolo ce sa-i mai cer ? :)
Ma scuzati ca ma bag si eu ca musca in lapte, dar clientul care v-a facut plata online poate sa va printeze din sectiunea (online) "ordinele mele" si ii iese tot un fel de op, e drept ca nestampilat, dar e ok si asa. Apoi cautati in extrasul dvs. si il subliniati si acolo.

In ceea ce priveste registrul jurnal de incasari si plati, la pfa-uri, cabinete de avocatura, cabinete medicale, ele inca se stampileaza. E drept ca la unele sectoare te refuza in prima faza, insa daca le ceri sa-ti dea in scris ca nu e nevoie, o dau la intors si stampileaza... #-o

Pentru a evidentia incasarea unei facturi in registru treceti operatiunea la data incasarii (si nu la cea a facturarii) si daca nu aveti un nr. de op sau chitanta puteti trece numarul facturii si la explicatii:"incasat numerar/..sau banca factura nr.../din..."

P.S. Daca doriti sa ma mai intrebati cate ceva o puteti face si pe privat sau mail...
Ultima modificare: Miercuri, 7 Ianuarie 2009
Maria Carmen, Contabil

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contabilitate pfa alina240 alina240 Am o nelamurire legata de registrul de incasari si plati.Am infiintat de curand PFA-ul si inca nu am avut incasari. Am in schimb cateva cheltuieli facute din ... (vezi toată discuția)
Contabilitate intreprindere individuala iubiritza iubiritza buna ziua, am infiintat o II, profil confectionare si vanzare in piete targuri a bijuteriilor hand made. urmatorul pas este sa invat cum anume trebuie sa tin ... (vezi toată discuția)
Registrul jurnal de incasari si plati Roxie Roxie Buna seara, Detin PFA pe domeniul traduceri de anul trecut din februarie si am de completat registrul de incasari si plati. Ce anume se trece in el? ... (vezi toată discuția)