1. Este adevarat ca acest registru nu se mai stampileaza de administratia financiara ? (mie asa mi s-a spus de la finante acum ceva vreme...)
Din cate stiu eu inca se mai inregistreaza la AFP.
2. La campul nr. 3 ,,Documentul (felul, nr.),, in cazul in care am emis factura fiscala iar plata e facuta in cont, inregistrez factura fiscala sau extrasul de cont ? (caci numarul OP-ului nu-l mai cer acum si in extras nici nu apare la detalii)
Se inregistreaza documentul incasarii (nr. OP)
3. La banii primiti numerar inregistrez atat chitanta cat si factura ?
Chitanta
Va adaug cateva puncte utile.din normele metodologice.
51. Orice sumă plătită, respectiv încasată, în numerar sau prin bancă se va înregistra în mod obligatoriu, cronologic, în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi (cod 14-1-1/b).
Constituie venit brut venitul încasat în cadrul unui an calendaristic, indiferent de perioada în care au fost efectuate prestaţiile.
Pentru fiecare tip de activitate desfăşurată se va întocmi Fişa pentru operaţiuni diverse (cod 14-6-22/b) în care se vor înregistra toate documentele în ordine cronologică.
Contribuabilii care încasează în numerar toate veniturile realizate pot să evidenţieze aceste venituri numai în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, nemaifiind obligatorie întocmirea Fişei pentru operaţiuni diverse şi, implicit, a Jurnalului privind operaţiuni diverse.
În relaţiile cu persoanele juridice contribuabilii sunt obligaţi, pentru sumele încasate pe bază de chitanţă, etc., cât şi prin bancă, să întocmească factură.
În relaţiile cu persoanele fizice contribuabilii sunt obligaţi, pentru sumele încasate prin bancă, să întocmească factură.
Pentru fiecare fel de cheltuieli se va întocmi Fişa pentru operaţiuni diverse, iar totalul lunar al acestora se va înregistra în Jurnalul privind operaţiuni diverse pentru cheltuieli.
. Venitul net sau pierderea fiscală se calculează astfel: din totalul sumelor încasate, evidenţiate în col. 5, respectiv 6, din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscală a bunurilor şi drepturilor, evidenţiate în Fişa pentru operaţiuni diverse, şi totalul sumelor plătite, evidenţiate în col. 7, respectiv 8, din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, şi se adună sumele plătite pentru cumpărarea bunurilor amortizabile şi totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator întocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ.