avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1077 soluții astăzi
Forum Activitate allie22

Activitate allie22

Răspuns la discuția Instiintare CNAS
Da, am aflat cu ocazia asta. Daca as fi avut venituri, mi se parea absolut normal sa platesc. La fel, daca nu as fi fost in paralel si angajata cu contract (culmea, la stat!).
Multumesc mult din nou, acum ma duc mai linistita la CNAS. O zi buna!
Răspuns la discuția Instiintare CNAS
Multumesc mult pentru raspuns!
Am pastrat din fericire dosarul cu actele pe care le aveam si voi duce saptamana viitoare deciziile de la ANAF.
Iar daca veniturile au fost 0, imi pot impune retroactiv sa platesc ceva? Nu am beneficiat niciodata de absolut nimic de la Casa de Sanatate. Asta ma sperie cel mai mult, am auzit ce s-a intamplat in alte cazuri si ar fi nefiresc sa platesc pentru ceva de care nu am beneficiat (fiind in plus si angajata cu toate darile platite la acea data).
Buna seara!

Am primit de la CNAS o instiintare si am nevoie de ajutorul cuiva mai informat decat mine.
In 2005 am infiintat un PFA, l-am radiat in 2010. Din 2007 sunt angajata cu CM si din acel moment nu am mai lucrat pe PFA; in intervalul 2008-2010 veniturile realizate si declarate la ANAF au fost 0.

CNAS a trimis acum o instiintare prin care sunt invitata sa depun si la ei declaratiile in vederea impozitarii, pentru perioada 2008-2012. Practic, 2008-2010 la mine au fost ani cu 0 venituri pe PFA, iar apoi PFA-ul a fost radiat.

Ce fac mai departe? Ce trebuie sa depun la CNAS? Si ei de ce imi cer acum si deciziile emise de ANAF la vremea respectiva, nu au primit baza de date completa, cu venituri si impozite si tot?! Ei nu stiu ca din 2010 acest PFA nu mai exista? Si cel mai important: am inteles ca pentru pensii nu trebuie sa platesc nimic, fiind si angajata cu CM, dar trebuie/trebuia sa platesc pentru sanatate. Cat anume imi pot acum cere retroactiv pentru sanatate, daca eu am avut venituri 0 in perioada 2008-2010?

Multumesc anticipat pentru orice informatie!
Răspuns la discuția CONTRIBUTII PFA
In cazul meu, eu nu am realizat venituri ca traducator. Am depus la inceputul fiecarui an declaratie cu veniturile estimate, trecand o suma minima la care am platit 16% impozit (bani restituiti in anul urmator), si declaratie cu veniturile realizate pe anul anterior. Am declarat venit zero, pentru ca de 3 ani nu am mai lucrat si incasat absolut niciun leu. La venit zero, in ce cuantum platesc celelalte contributii? In plus, la (3) mentioneaza "in mod ocazional", la (2) "in mod repetitiv". Cine stabileste caracterul ocazional sau repetitiv si, deci, unde m-as incadra eu? Sincer, pricep exact zero.
Răspuns la discuția CONTRIBUTII PFA
Si eu am citit si nu m-am lamurit. Lucrez in invatamant si am si pfa ca traducator. Pana acum am platit doar impozitul pe venit, 16%, la un venit declarat minim, pentru a nu desfiinta pfa-ul, desi nu am incasari. Care este statutul nostru, al salariatilor in alt domeniu, dar si cu pfa? Daca platesc sanatatea, pensiile si somajul ca profesor, le mai platesc si prin pfa? :((
Ne poate da cineva o informatie sigura in privinta asta?
Răspuns la discuția obligativitate contributii pfa
Aceeasi nelamurire o am si eu. Sunt angajata in invatamant, si mi-am pastrat pfa-ul de traducator pentru orice eventualitate (nu am incasari, platesc un impozit minim pe venit pentru a nu inchide pfa-ul). Sunt obligata sa mai platesc sanatatea, somajul si pensiile, daca le platesc deja ca profesor?
Multumesc mult pentru promptitudine si ajutor! O seara placuta tuturor! B-)
Buna seara, va rog frumos, imi poate spune cineva daca persoanele in varsta de peste 80 de ani mai au dreptul sa semneze diverse acte? Unii notari accepta semnatura fara prezentarea unor acte medicale care sa certifice capacitatea de discernamant, altii nu. Exista o lege in acest sens, si daca da, care ar fi aceea?
Răspuns la discuția procura societate - probleme
Multumesc mult pentru ajutor.
Răspuns la discuția procura societate - probleme
Nu exista bunuri pe firma, este pe zero cu activitatea, nu au apucat sa faca nimic in Romania pe firma. Ei insa nu si-au achitat datoriile fatza de contabillul care a intocmit situatiile financiare, si acesta va refuza sa mai lucreze gratis, normal. In ultimele luni am platit eu contabilul, din banii mei, sperand sa se rezolve situatia, dar refuz sa mai platesc, nu e firma mea. Si cum situatiile nu vor mai fi facute, voiam sa stiu daca pot fi eu trasa la raspundere, sa fie cumva vina mea. M-am gandit ca nu pot fi eu vinovata, eu pot cel mult sa semnez situatiile financiare, dar nu sunt contabil, deci intocmirea lor nu este responsabilitatea mea. Este responsabilitatea administratorului sa plateasca acel contabil. Daca nu mai plateste, isi asuma riscurile.
In privinta anuntarii lor, au fost anuntati, stiu despre aceste probleme, dar au probleme si cu firma din strainatate, si mi-au spus doar ca nu au bani si sa lichidez firma. Procura este limitata, lichidarea o pot face numai ei. Stiu ca actele de la Reg. Comertului le-am ridicat tot eu cand au fost gata, si in actul constitutiv nu apar decat numele celor trei asociati si al administratorului. Cand am ridicat actele am prezentat procura inspectorului respectiv, si atat. Nu stiu sa fi fost inregistrata pe undeva. Dar voi verifica.
In cazul in care mandatul e inregistrat, exista alte formalitati ce trebuie indeplinite, in afara de anularea mandatului la notar (din cate am aflat, pot anula mandatul la notar, e adevarat, nu?)?
Si inca ceva: toate actele firmei mi-au fost lasate mie, nu le-au lasat la sediul firmei. Daca renunt la mandat, duc si actele la sediu, nu?