pe partea activitatilor de psi si pc sunt lamurit, e clar ca nu pot presta asemenea activitati, in schimb activitatile didactice cuprinse la categoria alte activitati de invatamant si care includ activitatile de salvamar/salvamont si de supravietuire sunt practic aceeasi mancare de peste cu activitatile de pc specifice managementului situatiilor de urgenta doar denumirea e alta, deci cred ca pot sa imi fac pfa strict pe activitati de invatamant si sa desfasor activitatile incluse in categoria altor activitati de invatamant care practic sunt cam aceleasi cu ce aveam eu intentia initiala doar ca numite altfel?!?
Multumesc tuturor pt raspunsuri! :)
Doresc sa-mi infiintez un PFA pentru a presta niste activitati de pregatire in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor si protectie civila, problema e ca sunt functionar public - consilier asistent in domeniu situatiilor de urgenta cu functia la angajare de sef al serviciului voluntar pt situatii de urgenta. Domeniu situatiilor de urgena cuprinde activitatile de psi si de pc si prin extensie acopera cam toate domeniile de activitate, asa ca imi imaginez ca nu pot presta aceste activitati ca privat. Ma gandeam totusi sa imi fac un pfa cu activitatea principala - alte forme de invatamant (am calificarea pedagogica necesara) si cu niste activitati secundare de psi si pc, adica sa le includ in activitati didactice ?!?:stunned:
Pate cineva sa ma ajute cu un sfat ? :) Multumesc!
UAT in cadrul carei primarii lucrez, are in proiect infiintarea unei unitati de invatamant cu personalitate juridica pentru predare intr-o limba minoritara. Temeiul legal folosit este Legea 1/2011 art 45 alin 5 si 6. Pana aici totul mi se pare in regula numai ca in acelasi proiect se foloseste ca temei si art 19 alin 4 din aceeasi lege - ca articol prin care se poate infiinta o unitate de invatamant cu personalitate juridica. Acum eu stiu ca legile din Romania sunt cam interpretabile dupa bunul plac al unora sau altora, dar mie mi se pare destul de clar ca art. 19 alin 4 face referire doar la unitati fara personalitate juridica si nu isi are locul in acest proiect
"La noi,desi primarul a delegat atributiile de stare civila altor persoane,el este cel care oficiaza mai toate casatoriile...."
Pai normal, asa in ochii lumii primarul este cel care face toata treaba iar functionarul care intocmeste hartiile este un birocrat care sta toata ziua la birou scriind hartii. Eu nu indeplinesc aceasta sarcina, am folosit-o doar ca exemplu pt ca era specificata in 215 - eram curios sa vad care sunt parerile celorlalti si asa cum m-am asteptat parerile sunt impartite. Aceleasi pareri impartite cred ca le au si cei alesi ca primari si din nefericire, unde lucrez eu, primarul este de parere ca isi poate delega responsabilitatile dupa bunul plac.:">
Art 65 din lege spune ca primarul poate delega atributiile de ofiter de stare civila si autoritate tutelara, despre celelalte nu se specifica nimic. Poate eu nu m-am facut bine inteles asa ca voi da un ex: Legea spune ca primarul ia masuri pt prevenirea sit de urgenta. Ce-l opreste pe el sa delege aceasta sarcina catre un functionar din aparatul propriu si cu asta sa spuna ca si-a indeplinit atributiile?!?
Repet, eu fac referire la responsabilitate - daca este sau nu delimitata de sarcina ca atare (moral sau legal)
"teoretic, isi poate delega toate responsabilitatile, el ramanand doar cu rolul de a reprezenta unitatea administrativ-teritoriala in relatiile ei cu alte autoritati publice..."-pai de ce sa ramana?!? daca nu-l impiedica nimic atunci practic poate sa nu faca nimic doar sa-si incaseze "banii de bomboane":happy:
Sunt nelamurit intr-o problema si anume daca exista o delimitare clara intre delegarea sarcinilor si delegarea responsabilitatii? - in principal in cadrul institutiilor publice dar si in mediul privat. Un exemplu ar fi delegarea activitatilor de stare civila de la primar unei comune catre secretarul comunei - exista vre-o diferenta intre sarcina si responsabilitate sau vin impreuna? Ori o parte din serviciile publice pot fi transferate de la primar catre viceprimar, alti functionari sau catre societati prestatoare de servicii - exista undeva o limita pana la care se poate face aceasta delegare de sarcini si responsabilitati (in cazul in care ele vin impreuna)?!? Totusi daca atributiile sunt delegate impreuna cu responsabilitatea ce-l opreste pe un primar sa transfere toate responsabilitatile catre altii iar el sa incaseza doar indemnizatia de primar !!! :wassat:
Sunt incadrat la o primarie de comuna pe postul de Referent-sef serviciu voluntar pentru situatii de urgenta, sunt angajat pe baza de contract, nu functionar public si nu sunt incadrat cu functie de conducere chiar daca sunt, conform titulaturii, seful unui serviciu. Poate cineva sa-mi spuna unde ma voi incadra dupa reincadrearea pe functie? Pot beneficia de anumite drepturi de conducere daca sunt sef de serviciu, sau intru in categoria de angajat contractual - referent, doar vechimea in munca poate fi un factor care influenteaza venitul ?!
Buna ziua. Am o intrebare: Unde ma incadrez (la cate puncte) dupa noua legea a salarizarii. Sunt angajat contractual referent - sef serviciu voluntar pentru situatii de urgenta la o primarie comunala. Sunt angajat din noiembrie 2006. In iunie 2007 mi-am luat licenta in filologie iar dupa mai bine de un an, in 2008 mi-a fost schimbata incadrarea la studii superioare. Acum salariul meu de baza este de aprox 770 lei, dar cu sporuri iau in mana putin peste 1200 de lei. Cum ma va afecta financiar noua lege? !! Multumesc!
multumesc pentru raspuns si parere, as dori insa un raspuns juridic si nu unul "moral". O scurta observatie, munca la care ma refer eu nu are nici o legatura cu munca voluntara, este o obligatie a administratiilor centrale si locale si exista compartiment specializat si platit pentru a presta aceasta munca. Va mai astept cu raspunsuri atunci cand o sa-mi puteti spune ceva de folos, care sa nu inceapa cu "eu cred ca..."
Buna ziua. Ma confrunt cu o situatie neplacuta; primarul institutiei in care lucrez m-a numit sa iau parte la munca de distribuire a ajutoarelor alimentare ptr persoanele defavorizate. Cand am refuzat sa fac aceasta activitate mi-a inaintat o adresa cu caracter de dispozitie?! in care scrie - citez: "In calitate de coordonator al activitatii angajatilor din cadrul aparatului de specialitate a primarului,
DISPUN
Incepand cu data de 15.09.2009 veti participa alaturi de asistentul social la distribuirea alimentelor catre beneficiarii din comuna >>>>.
Prezenta dispozitie este valabila pana la epuizarea intregii cantitati de distribuit"
Adresa - sau dispozitia ce-o fi, este semnata de primarul comunei si este vizata cu stampila PRIMAR.
As dori sa stiu daca aceasta are valabilitate juridica tinand cont ca eu sunt angajat pe postul de referent - sef serviciu voluntar pentru situatii de urgenta iar in contractul de munca si fisa postului nu sunt trecute aceste atributii, exista insa specificatia in fisa postului "indeplineste si alte sarcini date de primar".
Va munltumesc.