avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 654 soluții astăzi
Forum Activitate Kyandra

Activitate Kyandra

Dvs trebuia să depuneți o cerere la comisia locala de fond funciar (cea de la primărie) pentru reconstituirea dreptului de proprietate. Au fost anumite perioade stabilite prin lege în interiorul cărora se puteau depune acele cereri. Conform legii 165/2013, comisiile locale de fond funciar au avut niște termene în care să analizeze și să soluționeze cererile formulate de cetățeni pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor. Articolele invocate de dvs prevăd psibilitatea persoanei nemulțumite de tărăgănarea procedurilor (depășirea teremenelor din lege) de a se adresa instanței și eventualele sancțiuni aplicabile membrilor comisiiilor locale pentru întârzierea procedurilor. Comisia județeană de fond funciar (cea de la Prefectură) poate valida reconsituirea dreptului de proprietate doar în măsura în care persoana îndreptățită a depus cerere în termen la comisia locală, însoțită de toate actele doveditoare. Dvs știți ce fel de cerere ați depus și unde, însă dacă nu ați respectat instituția competentă (comisia locală în a cărei rază teritorială se află situat terenul solicitat) și termenele în care trebuia depusă cererea, veți folosi acel titlu de proprietate doar ca obiect de decor.
La nivelul Prefecturii fiecărui județ/Municipiului București există în ființată comisia de disciplină care analizează plângerile formulate împotriva activității secretarilor generali și poate propune sancționarea disciplinară a acestora. Plângerea o poate face orice persoană care ia la cunoștință de o abatere disciplinară săvârșită de un secretar general.
Nu. Prin art. XIII din OUG 156/2024, raportat la art III din OUG 34/2023, în anul 2025 nu se pot achiziționa/închiria/prelua în leasing autoturisme de către autoritățile și instituțiile publice,
Nu se poate!!! Consilier clasa 1 este funcție publică, consilier gradul IA este post contractual!!! Detașarea se face pe același tip de post (de exemplu de pe o funcție publică pe alta, similară, ori de pe un post contractual pe altul, similar). Nu se poate face detașare de pe o funcție publică pe un post contractual!
Dacă titlul de proprietate este din 1947... îl puteți păstra ca relicvă istorică. După anul 1991 au fost stabilite diverse termene în care puteau fi depuse cereri pentru reconstituirea dreptului de proprietate, fie făcând dovada că terenurile respective au fost preluate de CAP/stat în orice mod, fie cu extrase de carte funciară, titluri vechi, etc. În acest moment nu mai sunteți în termen să formulați o asemenea cerere.
Depinde de regimul juridic al terenului respectiv. Dacă este proprietate publică, în nici un fel! Dacă este proprietate privată și nu puteți face dovada că ați achitat impozit pe el în ultimii 30 de ani (pentru a vă putea folosi de uzucapiune), va trebui cumpărat probabil, de la Ministerul de Finanțe.
La primărie trebuie să solicitați certificat de urbanism în vederea obținerii autorizației de construire și să urmați pașii din acel document... Problema este că în extravilan nu se pot edifica decât anexe gospodărești pentru exploatațiile agricole, în nici un caz cabane.
Din moment ce titlul de proprietate este pe numele clientului său și avocatul respectiv are împuternicire avocațială, poate solicita acele documente.
Dacă aveți istoric de rol fiscal din care să rezulte că ați plătit impozitul în toți acești ani și pentru cei 47 de ari. iar persoana de la care ați cumpărat trăiește, nu ar trebui să fie foarte complicat procesul de uzucapiune și nici să dureze foarte mult... Veți avea nevoie de cele două chitanțe, de istoricul de rol fiscal și de datele vecinului de la care ați cumpărat, pentru cererea de chemare în judecată.