Am un angajat care doreste sa se pensioneze anticipat. Indeplineste conditiile de varsta si stagiu de cotizare asa cum sunt prevazute de legea 19/2000. Totodata angajatul este si administratorul societatii.
1. La data la care depune dosarul pentru pensionare este obligatorie si incetarea contractului de munca sau la emiterea deciziei de pensionare?
2. Daca veniturile din dividende intra sub incidenta art 6.al 1,pct.IV din legea19/2000 inseamna ca nu se poate sa beneficieze de pensie anticipata?
Ce posibilitate exista pentru a se putea pensiona anticipat fara sa incalcam legea.
Va multumesc.
O societate X detine parti sociale la societatea Y, societate ce se afla in faliment. Ce posibilitate are societatea X de recuperare a acestor parti sociale.
Buna ziua,
Va rog sa-mi spuneti care sunt retinerile la la sursa pentru plata unui contract de prestari servicii in baza codului civil cu o persoana ce are calitatea de pensionar.
Va multumesc.
Buna ziua,
Cazul meu este urmatorul: In anul 2008 se achizitioneaza prin contract vanzare - cumparare un teren. In acest contract se mentioneaza ca valoarea terenului este de 46800 Euro si amenajarile de teren de 120000 Euro.
1) Aceasta amenajare de teren poate fi supusa amortizarii fiscale atata timp cat nu a fost emisa factura fiscala ci am doar contract de vanzare- cumparare. Daca da care este durata de amortizare.
2) De la data achizitiei si pana la 31.12.2012 nu au fost efectuate amortizari pt acele amenajari de terenuri deoarece s-a invocat faptul ca nu exista factura si proces verbal de receptie pt. ele .
3) Cum se poate face o reglare dpdv. contabil si fiscal pt aceste amenajari de terenuri la data de 31.12.2012 pentru anii precedenti.
Buna ziua,
Referitor la impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare, am urmatoarea situatie: In urma reorganizarii societatii toti angajatii, mai multi de 5 , se afla efectiv la sediu secundar.
Acel "minim 5 salariati "se refera la numarul de salariati care se afla la acel sediu secundar sau la numarul de angajati ale caror contracte de munca vor fi incheiate dupa deschiderea si declararea sediului secundar?
Care sunt etapele de urmat pentru declararea sediului secundar cu cod fiscal pt impozit pe salarii? Mentionez totodata ca sediul social este in Bucuresti iar cel secundar in Ilfov.
Avand in vedere faptul ca incepand cu 01.01.2011 se abroga dispozitiile Decretului 92/1976 privind carnetul de munca, in cazul unui angajat caruia nu i s-a intocmit carnet de munca ( deoarece nu a mai fost posibila procuratea acestuia) este necesar a se intocmi adeverinta pt perioada pana la 01.01.2011 ( certificata de ITM) sau aceasta se elibereaza doar la incetarea contractului de munca si va fi semnata doar de angajator?
1. Daca Situatiile financiare pt anul 2010 se depun numai cu semnatura de la expert contabil.
2. Daca declaratia 101 pt an 2010 trebuie semnata de consultant fiscal. Anul trecut pt declaratia 101 pt. anul 2009, exista o astfel de recomandare/obligativitate, nu stiu daca a ramas definitiva.
Multumesc pt. informatii, dar m-ai am 2 intrebari:
- care sunt veniturile ce se iau ca baza de calcul pt concediul de maternitate?
-pt completarea adeverintei pt indemnizatia mamei pt crestere copil, in cazul acesta, este necesar sa-i solicit mamei o adeverinta din care sa rezulte suma indemnizatiei pe care a incasat-o sau specific doar ca in perioada respectiva a fost in CCC.
Buna ziua,
Am o situatie mai speciala in firma.
O angajata se afla in concediu pt. cresterea copilului pana la 2 ani pana la data de 18.07.2010. iar in perioada 01.08- 15.08.2010 se va naste cel de-al doilea copil.
Intrebarile mele sunt urmatoarele:
-care sunt obligatiile angajatorului; ce acte se intocmesc pt ITM?
-daca beneficiaza de concediu medical prenatal-postnatal si cine il va plati ? Daca plata se va face de catre angajator ce venituri vor fi luate in calcul?
-daca beneficiaza si pt. al doilea copil de indemnizatie de crestere si ce documente sunt necesare?