avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 958 soluții astăzi
Forum Activitate lora8511

Activitate lora8511

Buna ziua.

Pentru un magazin online care comercializeaza haine dama atat de provenienta romaneasca, dar si de import, dar achizitionate de la importatori de pe teritoriul Romaniei, ce proceduri suplimentare trebuie indeplinite pentru a exporta in Olanda si UK, dar catre persoane fizice?
Este necesar o licenta sau un certificat(EORI) sau altceva in acest sens?
Ce proceduri ar trebui indeplinite?
Exista restrictii in acest sens reglementate de norme europene?
Cum se vor emite facturile, in eur sau lei?
Se poate accepta plata in eur pentru aceste facturi?
Exista raportari suplimentare, care trebuie depuse catre autoritatile romanesti?

Multumesc anticipat.
In contractul de vanzare al unui teren extravilan se regaseste urmatorul paragraf :
"Subsemnatele parti contractante, declaram ca avem cunostinta de prevederile art. 17 din Decretul-Lege 1151938 si totodata ne asumam integral riscurile ce decurg din inexistenta unui sistem de publicitate imobiliara pentru terenurile reconstituite in baza Legii 18/1991 si ne obligam sa inregistram prezentul act in sistemul de evidenta imobiliara, prin grija cumparatorului."
Mentionez faptul ca acest contract a fost semnat in anul 2008.
La ce riscuri considerati ca se refera acest paragraf si de ce ar fi legat de art. 17 al Legii din 1938, avand in vedere faptul ca acel articol 17. prevede ca:
" drepturile reale asupra imobilelor se vor dobandi numai daca intre cel care da si cel care primeste dreptul este acord de vointa asupra constituirii sau stramutarii, iar constituirea sau stramutarea a fost inscrisa in cartea funciara."
Se poate interpreta ca se refera la dreptul de preemtiune?
Mai este valabila conditia existentei adeverintei de preemtiune afisata timp de 45 zile la primarie la achizitia de terenuri extravilane?

Multumesc anticipat.
Va multumesc foarte mult.

Intre cele doua etape la Registrul Comertului exista vreo limitare de timp, adica trebuie sa depun cererea de radiere finala in maxim 1 luna de la prima etapa?
Bilantul pe 0 trebuie sa astept pana la sf. anului sau se poate face si in septembrie?
Ce norme folosesc atunci, cele din iunie 2009 sau cele din decembrie 2008?

Multumesc mult inca o data.
Buna ziua.

Am si eu urmatoarea situatie.
Am o masina in leasing financiar, au trecut 3 ani de la incheierea contractului, mai avem 2 pana la inchidere.
Ne-am hotarat sa o dam inapoi si sa cumparam alta, tot in leasing.
Procedura propusa este urmatoarea:
-noi am facut o cerere de inchidere de leasing, firma de leasing a emis catre noi factura de inchidere;
-noi trebuie sa emitem catre alta firma(firma care face buy-back, si care difera de dealer si de importator)o factura cu contravaloarea masinii pe care o predam, practic cu suma la care ne-am inteles;
-firma care face buy-back plateste catre importator suma din factura cu inchiderea leasingului, in numele nostru si diferenta o varsa in contul dealerului, ca si avans la urmatoarea masina(bineinteles dupa ce acestia ne emit factura de avans);
-se semneaza un contract de vanzare-cumparare intre noi si firma de buy-back in care se specifica faptul ca factura pe care noi am emis-o catre ei se achita prin platile pe care ei le fac in numele nostru catre firma de leasing si catre dealer;


Cum se sting din punct de vedere contabil aceste facturi?
Contabila lor(firma buy-back) mi-a spus ca pe baza copiei contractului si a copiei OP-ului cu platile lor catre firma de leasing si catre dealer, dar care ar fi inregistrarile contabile si ce conturi as putea folosi?
Este necesara ordinelor de compensare, avand in vedere ca sunt in joc 4 firme, cum ar trebui procedat?
Eu am voie sa emit factura cu contravaloarea masinii vechi catre firma de buy-back, avand in vedere ca leasingul nu este inchis, acesta urmand sa se intample dupa ce firma de buy-back imi achita la firma de leasing contravaloarea facturii de inchidere?


Va multumesc foarte mult.
O zi frumoasa tuturor!

Va multumesc foarte mult pentru raspunsul extrem de documentat si la obiect.

Mai am insa cateva nelamuriri:

-la ce se refera stingerea pasivului sau regularizarea lui în acord cu creditorii, daca nu exista creditori, firma este la zi cu totul platit?
-la ce se refera punctul 3.Dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui (original)?, in cazul in care firma nu are datorii catre nimeni?; un certificat fiscal de la administratie este suficient in acest caz?
-de unde obtin si care sunt avizele prevăzute de legile speciale?

In cazul in care unul dintre asociati este plecat din tara, cum este mai indicat sa procedez, sa ii trimit actele prin curierat sa le semneze, sau sa faca o procura pentru cineva din tara?
In ce masura Registrul Comertului accepta procuri autentificate sau legalizate din SUA?

Va multumesc foarte mult.
Care este procedura de inchidere(dizolvare) a unei microintreprinderi cu 2 asociati, fara a fi necesara numirea unui lichidator? Mentionez ca societatea nu are datorii nici catre terti, nici catre stat.
In acest moment exista 2 contracte de leasing in derulare, care vor fi preluate de alta firma, inainte de dizolvare.
Care sunt pasii care trebuie urmati si ce acte trebuie intocmite?