Multumesc domnilor!
Punct ochit, punct lovit!
Buna seara!
Fac parte dintr-o asociatie de proprietari in care administratorul si presedintele sunt mana in mana iar comitetul executiv este ca si inexistent. Toate cererile mele scrise au fost "pierdute" sau "ratacite" datorita faptului ca nu exista un registru de numere unice de inregistrare al asociatiei (sau nu mi s-a pus la dispozitie).
Pentru a avea proba in instanta, in eventualitatea unei actiuni in justitie, cum pot face dovada ca am trimis cereri catre conducerea asociatiei si nu mi s-a raspuns?
Se pot trimite prin scrisoare recomandata? Sau prin executor judecatoresc?
De asemenea, cum pot face rost de componenta (nume, prenume, adresa etc) conducerii asociatiei de proprietari (presedinte, administrator, comitet, cenzori) de fisa postului si atributiile lor, de contractul incheiat intre asociatie si administrator.
Toate acestea, daca am inteles bine, sunt obligati sa le furnizeze oricarui membru al asociatiei de proprietari.
Mentionez ca sunt proprietar al unui apartament din asociatia de proprietari respectiva, insa am domiciliul si locuiesc in alta parte.
Multumesc domnilor!
Chiriasul se angajaza conform contractului de inchiriere sa plateasca cheltuielile de intretinere ale apartamentului in care locuieste, deci intra sub incidenta HG 1588, art. 24 alin. 3. Deci, acesta va participa la formarea fondului de rulment.
O mica observatie aici: presupun atunci cand chiriasul va dori sa plece, i se va returna fondul de rulment respectiv, nu?
Eu, ca proprietar, ma incadrez cf aceeasi HG 1588 art.24 alin 4, dat fiind ca mi-am schimbat domiciliul pot solicita returnarea fondului de rulment. Corect, nu?
Multumiri inca o data.
Buna seara!
Recent, am inchiriat un apartament. Administratorul blocului respectiv imi sicaneaza chiriasul refuzand sa incaseze plata intretinerii de la acesta motivand ca nu are o copie dupa contractul de inchiriere dintre mine, ca proprietar si chiriasul meu.
Respectivul administrator a fost notificat cu 3 luni in urma ca in apartamentul respectiv va locui o persoana incepand cu data de....
De asemenea, chiriasul este luat in evidenta in cartea de imobil a scarii respective.
Din cate cunosc, contractele de inchiriere sunt confidentiale si sunt incheiate intre proprietar, chirias si stat, ca beneficiar al taxelor si impozitelor.
Intrebare: Pot face o notificare prin executor judecatoresc sau actionarea in instanta daca atitudinea administratorului de bloc persista in a cere copie dupa contractul de inchiriere? Dupa mine, aceasta atitudine inseamna hartuire.
Stimati interlocutori,
Tot nu imi este clar! Am dreptul sau nu am dreptul sa solicit returnarea fondului de rulment avand in vedere ca nu mai locuiesc la adresa aceea, dar apartamentul fiind proprietatea mea personala?
Am o intrebare intrebatoare:
Eu am dobandit un apartament in urma unei succesiuni (mosteniri), parintii mei fiind decedati. Apartamentul cu pricina l-am inchiriat.Totodata, din 2002 locuiesc la alta adresa ce figureaza ca domiciliu in cartea de identitate. Pot solicita returnarea fondului de rulment de la vechea adresa de domiciliu, respectiv apartamentul parintilor mei?
De acord cu dvs, domnule adriantot si de acord si cu doamna elga50....dar:
1. In data de 30 iulie a.c. eu am instiintat administratia blocului cum ca de la 01 august, urmeaza, ca o persoana sa locuiasca in apartamentul respectiv, ce fusese nelocuit timp de aproape 3 luni.
2. Nu mi s-a solicitat, pana acum, inscrierea in cartea de imobil a persoanei respective si nici nu stiu cine detine aceasta carte de imobil.
3. Mai mult ca sigur, exista in bloc, chiriasi la fel ca si al meu, cu sau fara contract de inchiriere, ce locuiesc de mai mult timp si nici vorba sa fie trecuti in cartea de imobil, carte de imobil ce este privita ca un fel de document de moda veche.
4. Dl administrator are ce are cu persoana mea datorita reclamatiei facute, de catre subsemnatul, la primarie si acum bineinteles, imi sicaneaza si chiriasul.
Problema cu refularea nu s-a rezolvat ci s-a amplificat, apa patrunzand si in apartamentele vecinilor.
In fata acestei situatii in care, administratorul, presedintele, responsabilul de scara, comitetul executiv ne rad in fata si ne spun ca nu se poate face nimic, noi cei afectati de aceasta situatie ce putem face? Eu, care pierd chiriasi fiindca administratorul imi haituie oamenii, te miri pentru ce motive inventate sau mai putin inventate, ce pot sa fac? Ce chirias poate sa stea intr-un partament unde ii refuleaza apa la bucatarie non stop sau chiar daca apa nu refuleaza, sa nu poata spala vasele din acelasi motiv? Va spun eu: nici unul!
Deci eu pierd bani din cauza unor oameni care nu isi fac datoria si culmea, mai sunt platiti si din banii mei pentru functiile care le detin.
Singura rezolvare va fi deschiderea unei actiuni in instanta.
Cum este mai bine: impotriva asociatiei de proprietari sau impotriva administratorului, a presedintelui si a comitetului executiv? Fiindca nu vreau sa pun la plata toti locatarii din cauza catorva nesimtiti.
Cine s-a mai confruntat cu o asemenea situatie (de a da in judecata asociatia de proprietari sau reprezentantii ei) as dori sa isi spuna parerea.
Credeti-ma, am incercat toate caile omenesti posibile. Nu am cu cine vorbi!! Chiar si primaria (serviciul de relatii cu asociatiile de proprietari) imi recomanda o actionare in instanta a asociatiei. Dvs ce ziceti?
Buna seara, domnule!
Referitor la refulatul apei in bucatarie mi-am rezolvat partial problema, in sensul ca, am montat pe teava de scurgere a chiuvetei mele un dispozitiv antirefulare. Partea buna este ca apa nu mai poate patrunde dincolo de acest dispozitiv si sa ma inunde, partea proasta este ca nu se mai poate spala vase la bucatarie din cauza ca aceasta clapeta ramane inchisa datorita existentei presiunii exercitata de apa care vine pe coloana de scurgere. Acum, vecinii de palier au inceput sa aiba probleme cu refularea, la unul din ei, bucataria inundandu-se exact cum am patit si eu.
Problema, de fapt, rezida in atitudinea atat a presedintelui si administratorului de bloc, cat si a comitetului executiv in ansamblul sau, marcat de nepasare si nesimtire. Cei de la primarie mi-au recomandat sa-i dau in judecata fiindca refuza sa schimbe sau sa desfunde teava de scurgere comuna. Astept sa mai fie afectati 2-3 vecini si apoi ne hotaram asupra unei actiuni comune si rapide astfel incat administratorul si presedintele blocului sa raspunda in fata legii in mod solidar.
Recent, apartamentul cu pricina l-am inchiriat iar administratorul nu conteneste sa imi sicaneze chiriasul, probabil, cauza fiind reclamatia mea la primarie. Desi, i-am notificat ca incepand cu data de... va locui o persoana in apartamentul cu pricina, el ii cere insistent chiriasului meu contracturl de inchiriere dintre mine, ca proprietar si chiriasul meu.
Eu am contract incheiat cu chiriasul , la administratia financiara dar nu am cunostinta ca si administratorului ii trebuie o copie. Eu stiam ca aceste contracte sunt confidentiale si se in cheie intre proprietar, chirias si stat, acesta din urma interesat pt incasarea impozitelor.
Concret, este sau nu este un abuz atunci cand administratorul refuza sa incaseze din partea chiriasului, cheltuielile de intretinere ,motivand ca nu are copie dupa contractul de inchiriere dintre mine ca proprietar si chiriasul meu?
Si daca este un abuz sub incidenta carui articol de lege intra fapta, penala sau civila?
Sunt, deja, la a treia sesizare. Ultima data cand m-am dus la responsabilul de scara sa-i solicit oprirea apei la bucatarie pana se remediaza problema cu refularea, mi-a pufnit in nas si mi-a zis ca l-am deranjat de la masa. Ce pot sa fac? Sa-i dau in judecata? Cat de repede merge un proces de genul asta si ce cheltuieli presupune asa ceva? As actiona in judecata asociatia de proprietari, fiindca sunt sigur ca nesimtirea va dispare in momentul in care vor baga mana in buzunar pentru despagubiri. Alta idee ar fi sa asigur casa si sa-i las pe mana societatii de asigurare. Alte idei?
Cat ar costa o astfel de actiune si, mai ales, cat dureaza?