avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1093 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Asociatie de proprietari-administrator vs locatari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Asociatie de proprietari-administrator vs locatari

Buna ziua, am mare nevoie de sfaturi din partea dvs in problema asociatiei de proprietari.
La mine in bloc, pe scara unde stau, s-a dorit infiintarea asociatiei de proprietari. S-a intocmit procesul verbal al adunarii de constituire in cadrul unei sedinte constituite ad-hoc, fara a fi chemati toti locatarii. Vechea administratoare (desi nu are nici un act legal in acest sens, nu are autorizatie de administrator, si pana acum nu a vrut sa prezinte nici un bilant al cheltuielilor de administratie, ea detinand si functia de casier, din nou fara pregatire de specialitate), s-a repropus in functia de administrator-casier in noua administratie. Din pacate, ceilalti proprietari sun persoane cu scoala putina si se tem de persoana ei, datorita faptului ca se impune in fata lor prin vorbe urate si amenintari si de aceea nimeni nu s-a opus faptelor ei. Eu nu am fost prezenta la sedinta de constituire a noii asociatii deoarece nu a vrut sa fiu chemata, temandu-se probabil ca voi avea ceva de spus. Ca urmare, mi-a trimis doar procesul-verbal sa il semnez. Va dati seama ca am scris pe proces ca ma opun alegerii ei in functia de administrator si casier si am solicitat sa aducem o persoana autorizata. Sa nu se inteleaga gresit, nu ma opun infiintarii asociatiei, ci ca ea sa detina functii de conducere. Nu stiu daca a depus la dosar procesul-verbal completat de mine sau l-a refacut, clar e ca s-a primit decizia deaprobare a infiintarii asociatiei de proprietari si ea spune ca eu nu fac parte din asociatie, ca am fost respinsa.
Doresc sa stiu daca e corect modul de procedura, daca are dreptul sa ma scoata din asociatie pentru ca m-am opus numirii ei si daca da, ce repercursiuni poate sa aiba aceasta asupra vietii mele in acest bloc. Are dreptul sa imi taie apa si electricitatea daca eu sunt cu plata la zi a cheltuielilor? Are dreptul sa nu imi incaseze cheltuielile?
Multumesc mult.
Cel mai recent răspuns: chitaila , utilizator 11:23, 20 Februarie 2010
Nu stiu daca a depus la dosar procesul-verbal completat de mine sau l-a refacut, clar e ca s-a primit decizia deaprobare a infiintarii asociatiei de proprietari si ea spune ca eu nu fac parte din asociatie, ca am fost respinsa.


in primul rand asociaţia de proprietari se înfiinţează prin acordul scris a cel puţin jumătate plus unu din numărul proprietarilor apartamentelor şi spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, din cadrul unei clădiri. Acordul se consemnează într-un tabel nominal, anexă la acordul de asociere,nu trebuie sa fiti si dumneavoastra de acord,nu doriti nu aderati

Sa nu se inteleaga gresit, nu ma opun infiintarii asociatiei, ci ca ea sa detina functii de conducere.


nu mergeti pe o idee preconceputa,administratorul nu este functie de conducere(de conducere este numai comitetul executive, presedintele),este angajatul dumneavostra,deci functie de executie
Dupa cum vad, la Dv. in asociatie administratora tine loc si de presedinte de asociatie, si de comitet executiv si de administrator.

Dv. sunteti sigura ca ati asistat la o adunare generala de infiintare a asociatiei de proprietari?

Pentru ca o asemenea adunare generala se pregateste cu ceva timp inainte, se redacteaza un statul, insotit de un tabel pentru semnaturi, se redacteaza un acord de asociere, insotit de un tabel pentru semnaturi, se redacteaza un act de constituire, insotit de un tabel pentru semnaturi....si in final la acea adunare generala se redacteaza un PV in care se scrie cine e ales in comitetul executiv al asociatiei, cine e presedinte, cine e in comisia de cenzori si la urma de tot se prevede ca proprietarii sunt de acord cu pastrarea in functia de administrator a respectivei persoane. S-a intamplat lucrul acesta la Dv.? Ati semnat in 8 tabele pentru semnaturi (pentru ca actele respective se redacteaza in 2 exemplare originale, deci 4 acte x 2 exemplare = 8 tabele)?

Daca nu, aia n-a fost adunare generala de infiintare a asociatiei de proprietari, ci o banala adunare generala de reconfirmare in functia de administrator-tartor sef intr-o asociatie de locatari.

As dori sa raspundeti la intrebarile astea ca sa putem merge mai departe cu lamurirea problemei.
Multumesc pentru promptitudinea raspunsurilor.
Am semnat doar pe 3 exemplare de proces-verbal si 3 exemplare ale tabelului cu semnaturi, altceva nimic. Si nu am fost prezenta la acea adunare, dupa o saptamana mi-au transmis aceste acte sa le semnez. Statut nu exista, act de constituire nu exista, sau cel putin mie nu mi le-a aratat. Stiu eu de ce am solicitat persoana macar cu studii elementare pentru toata treaba! Vom ajunge in strada pentru ca ea va face ce doreste cu banii asociatiei, si daca cineva se opune, il ameninta si ceilalti mor de frica. Speram sa fie in regula infiintarea asociatiei, sa fac si eu parte din ea, binenteles, ca apoi sa poata raspunde legal pentru faptele ei, sunt foarte multe nereguli facute de ea pana acum. Habar nu are despre tot ce contine legea 230 si normele ulterioare. Daca as fi participat la sedinta, as fi solicitat sa depuna garantie pentru functiile pe care le doreste, asa cum prevede legea. Ca sa avem o acoperire pentru viitor, tinand cont de activitatea ei trecuta. Sau sa fie de acord sa angajam administrator sau macar casier cu atestat, din afara blocului. Nimeni din consiliul de administratie nu are nici o pregatire. D-na administrator nu are servici, sotul ei este recidivist. Dar de cand ocupa functia de administrator-casier, apartamentul ei e renovat, arata cel mai bine dintre toate de pe scara, si-au luat masina (second-hand, ce-i drept). Si niciodata nu a dorit sa prezinte socoteala pentru cheltuielile facute pentru bloc (acoperis, renovare, usa de intrare, interfon etc.) cu facturi si chitante adecvate, banii adunati i-a pus doar intr-o punga, la gramada. Ce registru de evidenta? Ce regim special? Ori acum, legea cere multe registre, pentru fiecare operatiune: cheltuieli incasate, fond de rulement, fond pentru reparatii etc. Daca nu a tinut pana acum, cum o sa tina evidenta de acum inainte? Banii din fondul de rulment trebuiau depusi undeva intr-un cont, sa aduca venituri asociatiei pana acum, ori ea i-a tinut acasa datorita faptului ca, sa nu dea banca faliment, si sa raspunda ea. Sedintele de bloc s-au anuntat si vor fi la fel si pe viitor anuntate, sunt convinsa de asta, prin ciocanit la fiecare usa (dorita) si susotit la ureche (ca sa nu afle cei de la 4).
Daca nu sunt de acord cu persoana administratorului inseamna ca nu sunt de acord cu asociatia? Pot fi scoasa de pe lista pentru vot impotriva? Atunci in parlament ce se intampla cu cei care voteaza impotriva, sunt dati afara din parlament?
Astept cu nerabdare raspunsul dvs.
D-na administrator nu are servici, sotul ei este recidivist.


legea specifica numai de persoana in cauza,nu si despre gradele de rudenie,tot ce va pot spune este ca administratorul trebuie obligatoriu sa detina atestat

Daca nu sunt de acord cu persoana administratorului inseamna ca nu sunt de acord cu asociatia?


nu are nici o legatura,infiintarea asociatiei cu angajarea administratorului

Pot fi scoasa de pe lista pentru vot impotriva


nici vorba de asa ceva,este un abuz,pe care il puteti contesta
Va multumesc mult. Pot sa contest aceasta actiune chiar daca au trecut cele 5 zile disponibile pentru recurs prevazute in lege? Pot deschide actiune in instanta impotriva ei sau a consiliului de administratie?

Alte discuții în legătură

La ce documente de la asociatia de proprietari se ataseaza demisia presedintelui de asociatie? cornelia08 cornelia08 Ma intereseaza daca cererea de demisie a presedintelui de asociatie se inregistreaza intr-un registru al asociatiei si la ce documente se ataseaza dupa ... (vezi toată discuția)
Probleme cu vecinii si administratora Quies Quies Buna seara, De curand am devenit coproprietara unui apartament, in urma decesului tatalui meu. De atunci m-am confruntat cu mai multe probleme atat cu ... (vezi toată discuția)
Cum ar trebuie sa se imparta cheltuielile cu energia electrica pe scara blocului? gdracea68 gdracea68 Sunt din Drobeta-Turnu-Severin si locuiesc pe o scara cu 8 apartamente care face parte dintr-o asociatie de locatari care cuprinde mai multe blocuri. In ... (vezi toată discuția)