Am o nelamurire privitoare la modul in care universitatea unde activez ca profesor universitar si prodecan aplica prevederile legale referitoare la salarizare.
Am gradatie de merit din 2013 si in fiecare luna, inclusiv iulie 2016, aceasta aparea ca 25% din suma echivalenta salarului de baza si era echivalentul a 1/4 din acesta, cum este si normal.
Incepand cu luna septembrie a.c., suma aferenta acestei gradatii de merit nu mai este 25% din salarul de baza, ci mult mai mica din cate am calculat-o eu (cca. 14-15% din salariul de baza).
De la Serv. de Salarizare mi s-a spus ca, conform legii, se pastreaza suma din iulie aferenta gradatiei de merit si ca trebuie sa citesc OG 20/2016 si normele de aplicare ale acesteia pt a intelege.
Citind legea, am constatat ca procentul de 25% aferent gradatiei de merit se aplica la salarul de baza calculat conform anexei 2, respectiv la cel pt functia de conducere ocupata (prodecan). Astfel, cuantumul gradatiei de merit ar fi trebuit sa fie 1862,5 lei (7450:4), nu 1086 lei cat este acum.
Va rog sa-mi dati un sfat avizat pentru ce ar trebui sa intreprind pentru recuperarea drepturilor salariale si evitarea acestor erori pe mai tarziu.
Va multumesc pt raspuns.
Trimiterea Dvs face referrer doar la supravegherea unitatilor preuniversitare in timpul examenelor de capacitate si bacalaureat. In universitati, exista cadre didactice, cercetaori, personal auxiliar care nu au birouri, ei desfasurandu-si activitatea in laboratoare de cercetare, de aceea nu cred ca este legala montarea camerelor de supraveghere in aceste spatii (ele pot fi asimilate birourilor, nefiind spatii comune sau publice).
Cat de legala este instalarea camerelor de supraveghere in amfiteatrele, salile de seminar si laboratoarele de cercetare ale unei universitati publice? Sunt practic locatiile in care angajatii isi desfasoara activitatea zilnica, iar din ratiuni de siguranta cred ca sunt suficiente sistemele de supraveghere instalate pe holuri si in exteriorul cladirilor.
Nu s-a anuntat oficial (intr-un cadru organizat), nu s-a cerut consimtamantul angajatilor, trecandu-se direct la montarea acestora, proiectul avand la baza doar planuri vechi, neactualizate ale cladirilor, care nu mai corespund realitatii din teren. Angajatii firmei ce executa lucrarea au spus ca ei trebuie sa monteze un nr. fix de camere (conform contractului) si nu ii intereseaza alte aspecte, iar conducerea institutiei insista sa respecte proiectul in forma in care a fost avizat de politie (invocandu-se legislatia in vigoare ca factor determinant al obligativitatii montarii acestui sistem de supraveghere). Mentionez ca numarul camerelor de supraveghere este supradimensionat, iar repartizarea acestora poate fi caracterizata uneori ca tendentioasa. Insistenta cu care se doreste implementarea "cu orice chip" a proiectului trezeste suspiciuni de legalitate, lasand la o parte chestiunile de etica si moralitate.
In ce conditii se acorda sporul de antena la angajatii unei universitati de stat? Pe una dintre cladirile universitatii sunt amplasate 6 antene de telefonie mobila, la distanta extrem de mica fata de restul cladirilor unde ne desfasuram activitatea zilnica (unii dintre noi si 10-12 ore uneori).
Ce demersuri trebuiesc facute?
Am un contract de munca pe perioada nedeterminata intr-o universitate de stat si inca o norma intreaga pe cercetare in aceeasi institutie (e vorba de un proiect de cercetare, perioada determinata). Pana acum am fost salarizat pentru amandoua contractele. Vreau sa ma angajez cu un contract pe jumatate de norma tot pe cercetare in cadrul unui proiect, la alta universitate, pe perioada determinata, dar de la Departamentul lor juridic mi s-a spus ca sunt deja in afara legii, ca nu pot avea contract de munca decat pe 12 ore (invocandu-se art. 32, 126-132 din Codul muncii). Eu le-am citit si nu scrie nimic cu referire la contractele unui angajat. Nu cred ca juristii de la universitatea unde sunt angajat de 13 ani nu cunosc prevederile Codului Muncii.
Ma poate lamuri cineva cu referire la prevederile Codului muncii? Pot lucra inca 4 ore cu contract? Bineinteles, activitatea se va desfasura fara a o perturba pe cea presupusa de celelalte contracte.
In alte cazuri ii inlocuiau altii si faceau schimb de ore fara sa se mai depuna certificatul de concediu medical.
Dar eu am vrut sa-l depun si l-am depus deja, cum este legal. Nu cred ca exista o astfel de prevedere, pt ca daca cineva ar avea concediu medical o luna, nu cred ca i s-ar putea cere sa refaca orele. Exista in legislatie o specificatie expresa ca zilele de concediu medical se refac? Plata zilelor de concediu o face angajatorul sau CAS?
Va multumesc
Am o nedumerire in ceea ce priveste concediul medical si va rog sa-mi dati un sfat avizat.
Saptamana trecuta am avut concediu medical 4 zile datorita unei afectiuni recidivante. Medicul mi-a eliberat un certificat de concediu medical cu codul 06 pt perioada respectiva, pe care l-am depus la angajator (o universitate de stat). Acum mi se cere "graficul de recuperare a orelor cu studentii" din zilele in care am fost in concediu medical. Nu inteleg.... Adica trebuie sa fac suplimentar 20 ore de predare pentru a recupera activitatea din timpul unui concediu medical? Este legal ce mi se cere de catre angajator sau este vorba de rea vointa? Ce acte normative as putea invoca pt a-i combate?
Va multumesc!