ok florentina, eu vb strict de inchiriere, ceea ce nu implica tranzactii cu sume mari.
am zis ca e doar pentru inceput.
oricum , ma interesa aspectul legal , nu cel de marketing.
multumesc.
vreau sa deschid o agentie imobiliara in suceava . sediul social acolo e.
dar eu an sa imi desfasor activitatea in bucuresti .
majoritatea contractelor se incheie la domiciliu clientului.
pt inceput nu as vrea sa deschid un pct de lucru in bucuresti.
am sa dau bon fiscal , casa inregistrata in suceava .
dar obiectul contractului , imobilul este in bucuresti. are vreo importanta ? risc ceva ?
asta doar pt inceput, cateva luni.
acum ma bate un gand sa-l redeschid .
vreau sa va intreb care este procedura ?
aceeasi birocratie + taxe ca si in cazul deschiderii unui nou pfa sau e mai simplu...cateva acte si gata ?
Vreau sa deschid un magazin online ce comercializeaza haine si am cateva intrebari :
Hainele sunt cumparate dintr-un bazar. In general in bazar haine sunt de firma "noname" sau contrafacute.
Ele sunt date cu factura, deci pana aici e ok.
Daca eu cumpar haine de firma anonima, si le vand mai departe, nu mai am nevoie de nici un fel de acte asupra provenientii marfurilor , in afara de factura ?
Daca as face la fel dar cu haine contrafacute, presupun ca as intra in ilegalitate. Si ce acte sunt necesare pentru a vinde de exemplu un produs x de la firma y cunoscuta ?
am vb si cu un expert-contabil.
pana la urma cred ca tot imi iau amenda, ramane la voia inspectoarei ...sa fie cat mai mica.
multumesc tuturor pentru raspunsuri :)
Art.1.- (1) Contribuabilii, persoane juridice, înregistrate
la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, autorizate potrivit legii, au
obligaţia să ţină registrul unic de control.
(2) Celelalte categorii de contribuabili pot ţine registrul unic
de control, în funcţie de opţiunea acestora.
Prin prezenta lege se instituie obligativitatea întocmirii şi ţinerii la zi a
registrului unic de control, de către fiecare contribuabil-persoană juridică.
din legea registrului unic de control
ok . Eu ca PF , nu sunt persoana juridica. Din continutul legii inteleg, ca doar pers juridice sunt obligate sa detina RUC, iar pt mine e optional . Ma insel ?
(PF , domeniu de activitate, intermedierea tranz imobiliare)
Am depus cere de radiere pfa, la orc, si acum trebuie sa merg la finante , cu toata documentatia.
Mi-au si trimis scrisoare acasa, sa duc toate actele si imi si mentioneaza.
"registru jurnal incasari si plati
registru de inventar
fisa de magazie a formularelor cu regim special
note de receptie
monetare
chitantiere
registru unic de control
orice alte doc. justificative privind evidenta veniturilor si chelt. "
Problema se pune in felul urmator, pentru ca eu Registru Unic de Control nu am avut si nu am nici in acest moment.
Am citit ceva :
Conform art. 6 alin 3 din Legea nr. 252 din 2003 privind Registrul Unic de Control: "Contribuabilii nou infiintati sunt obligati ca in termen de 30 de zile de la data inregistrarii sa achizitioneze Registrul Unic de Control".
Practic, la administratia financiara de care apartineti, trebuie sa depuneti o cerere privind eliberarea RUC, o copie dupa certificatul de inmatriculare si imputernicirea persoanei desemnate sa ridice RUC de la autoritatea fiscala.
Neachizitionarea in termenul prevazut al RUC reprezinta contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5 la 10 milioane de lei pentru fiecare abatere.
Pfa a fost infiintat in aprilie. Eu in acest moment numai am actele firmei , ele au fost depuse la orc. Pe recom apare la stare firma : - radiata .
OK. HELP !!! Ce fac acum ? Mai pot procura RUC ? de unde ? este necesar ca sa il procur de la administratia financiara de unde fac eu parte sau pot si din alt oras? pot vb cu inspectorul fiscal care se ocupa de dosarul meu ? Amenda cat este ?!
Am radiat un pfa de la orc, mi-au dat un document , pe care l-am dus la finante.
Precizez ca, la finante nu am prezentat registru incasari si platit, inventar, adica nimic, dar impozitul declarat pe 220 e platit.
Acum vroiam sa va intreb in cat timp trebuie sa ma duc sa depun aceste registre pentru a se face recalcularea ?
Sau care este procedura ?
(pt ca mi-am schimbat si nr de tel, si plus ca nu sunt in oras sa vb cu cei de la finante)