avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 635 soluții astăzi
Forum Activitate Gabrista

Activitate Gabrista

Multumesc pentru raspuns!
Buna ziua!
Am achizitionat o masina, dar inca nu am trecut talonul pe numele meu. As dori sa schimb culoarea masinii. Stiu ca trebuie sa merg la RAR si apoi sa schimb talonul.
Intrebarea este daca trebuie mai intai sa trec talonul pe numele meu, apoi sa ii schimb culoarea si abia dupa aceea RAR si schimbat iar talonul, sau pot sa trec direct la schimarea culorii, RAR si talon; adica sa nu scot talon pe numele meu de doua ori: o data pe culoarea veche si a doua oara pe culoarea noua.

De asemenea as dori sa stiu care este procentul in care pot aplica alta culoare pe masina fara a-i modifica talonul.
Multumesc!
Răspuns la discuția Contul firmei
Multumesc
Discuție Contul firmei
Buna ziua! Am domiciliul in Bucuresti, dar mai am in proprietate in jud. Giurgiu un spatiu unde doresc sa fac sediul social pentru un SRL cu asociat unic. Daca firma este deschisa in jud. Giurgiu este obligatoriu ca si conturile bancare ale firmei sa fie deschise tot in jud. Giurgiu? Sau pot fi deschise in Bucuresti?
Buna ziua
Am cateva neclaritati privind contabilitatea unui PFA neplatitor de TVA impozitare in sistem real – activitate de consultanta si inginerie:
1. Daca am scos bani din contul PFA si i-am utilizat in scop personal ii trec in RJIP? Se considera ca find o cheltuiala ndeductibila?
2. Extrasul de cont PFA trebuie vizat de banca pentru a fi introdus in contabilitate?
3. Unde evidentiez (in ce registru sau acte) daca o suma este deductibila sau nedeductibila?
4. Pentru plata intretinerii apartamentului am hotarat ca PFA sa plateasca ¼ din suma. In RJIP trec doar cota parte sau toata valoarea chitantei emisa de asociatia de locatari?
5. Am achizitionat contoare de apa pentru apartament: unul fara factura si altul pe factura PFA. Pot sa deduc intreaga suma a celui de pe PFA?
6. Cheltuilile cu achizitia unei pilote pot fi deduse?
7. Am inteles ca pot introduce in contabilitate si bon fiscal stampilat. Intrebarea este daca valoarea totala a bonului sau daca doar valoarea decontata nu trebuie sa depasasca 100 lei?
8. La ce categori de cheltuieli (deductibil sau nu) se pot trece taxe postale, taxe de timbru, taxe de administrare cont? Dar medicamente de uz personal?
9. O chitanta sau factura anulata trebuie trecuet undeva in vreun registru sau act?
10. In registrul de inventar trec tot ce am achizitionat : facturier, registre, monitor, lanterna, becuri, produse de curatenie, hartie, produse de constructie si amenajari interioare, cafea, suc? Sau doar ce depaseste o anumita valoare?
11. In afara de RJIP, Reg. d inventar si cel de control mai trebui vreun registru? Ca in RJIP am vazut ca se trec doar chitanta nr , nu si de cine este eliberata.
12. Pentru incheierea contabila a anului 2009 ce acte trebui e sa intocmesc: deviz, decont..? Sau sunt suficiente inscrierile din RJIP?
13. In RJIP la sfarsitul fiecarei pagini este o rubrica “de reportat”. Ce scriu acolo?
Va multumesc.
Buna ziua
Din iulie 2009 sunt PFA cu impozitare in sistem real si neplatitor de tva.
Ce declaratii fiscale trebuie sa depun pentru anul 2009 si la ce termene.
Am inteles ca 200, dar nu stiu daca si 101 sau aceasta este doar pentru pers. juridice?
Am primit acasa decizia de impunere /2010 pe baza celei din 2009. Daca constat ca in 2010 nu realizez venitul estimat se poate rectifica decizia de impunere?
Multumesc
Buna ziua!
Am cateva intrebari legate de formalitatile financiare.
Sunt din luna iulie PFA cu codul 7112 – activitati de inginerie si consultanta.
1. Am sediul profesional declarat in apartamentul (2 camere) detinut proprietate impreuna cu sotia. Am facut contract de comodat pentru o camera. Pot trece la deduceri cheltuielile de la intretinere, electrica, internet corespunzatoare? (adica cca. 35-40% din valarea lor, acesta fiind procentul suprafetei care face obiectul comodatului din suprafata totala a apartamentului.)
2. In ipoteza ca se pot deduce cheltuielie enumerate anterior, trebuie contract de comodat pentru fiecare utilitate (internet, electrica)? Pentru deducere este neaparat necesara factura – de exemplu la intretinere primesc doar chitanta!
3. De asemenea, pot deduce cheltuielile efectuate pentru renovarea si reamenajarea spatiului (materiale pentru zugravit, izolatie termica, parchet, inlocuire tamplarie, covor, corp de iluminat, mobilier – biblioteca, scaun de birou)?
4. Am achizitionat pe factura PFA un multifunctional. Ca sa pot deduce cheltuielile cu achizitia si cu consumabilele trebuie sa fac contract de comodat intre eu-PFA si eu-PF? In ce procent pot deduce aceste cheltuieli?
5. Am depus la declaratia de venit estimat si am primit decizia de impozitare. Ce trebuie sa fac daca nu ma incadrez in aceasta suma estimata? Daca ea este mai mare depun impozitul corespunzator sau depun suma din decizie si se regularizeaza anul viitor?
6. Care este procentul din venit care se poate deduce?
7. Daca sunt si angajat cu carte de munca, trebuie sa mai platesc “sanatatea” si “somajul” pentru veniturile din PFA?
8. Daca am facut transferul de responsabilitate de la PF la PFA pentru contractul de telefonie mobila pot deduce valoarea intregii facturi?
9. Care din urmatoarele cheltuieli sunt eligibile pentru a fi deduse?
a. Taxe notariale si cheltuieli efectuate pentru infiintarea PFA
b. Contravaloare facturier, chitantier, stampile
c. Taxa de scolarizare doctorat
d. Contravaloare bunuri electrocasnice(cafetiera, aspirator, aer conditionat)
e. Contravaloare detergenti rufe
f. Contravaloare produse de curatenie (mop, bureti de vase, detergent geam,detergent pardoseala….)
g. Contravaloare produse cosmetice si de ingrijire personala
h. Contravaloare obiecte sanitare (baterie chiuveta, cada)
i. Contravaloare imbracaminte, incaltaminte
j. Contravaloare carti de specialitate, dictionare
k. Contravaloare alimente (daca este permisa deducerea si a altor produse alimentare in afara celor care ar putea fi considerate “de protcol” – cafea, ceai, fursecuri)
Va multumesc!