Sunt proprietarul unei case pe care am un contract de inchiriere cu o firma, casa fiind inregistrata atat ca sediu social cat si punct de lucru. Toate cheltuielile s-au decontat pe firma pana acum. In urmatoarea luna insa se va muta urmand sa-si schimbe sediul social si punctul de lucru in alta parte. In acest caz, cum platesc impozitul pe 2016(rezidential/nerezidential)? Ce declar privind destinatia cladirii? Mai e nevoie de evaluator avand in vedere ca firma nu o sa mai fie aici, si nici nu o sa mai fie alta firma?
Am avut pe firma un contract de leasing pe 4 ani de zile si dupa 2 ani am dorit sa achit anticipat. Am primit pe proforma urmatoarele de platit:
* Capital ramas.
* Comision inchidere anticipata (5% !! din capitalul rambursat).
* Cost inchidere contract ( 200EUR )
* Valoarea Casco pana la sfarsitului anului curent
Cu Casco nu am probleme pentru ca pot folosi in continuare polita pana la sfarsitului anului, ramanand acelasi utilizator(masina se reinmatriculeaza pe firma).
De comisionul de inchidere anticipata stiam (desi e enorm 5%) , dar la costul de inchidere e specificat in contract: "Pentru formalitatiile de inchidere a Contractului la expirarea Perioadei de leasing Utilizatorul va plati un comision de 200 eur + TVA" . Problema mea e ca am platit anticipat , nu am asteptat expirarea perioadei de leasing.
E normal acest cost suplimentar?
Se da urmatoarea situatie:
O angajata a unei firme intra in concediu crestere copil de 1 an, urmand ca la revenire sa primeasca stimulent de insertie pana copilul face 2 ani. Inainte de intoarcerea angajatei la lucru postul pe care lucra in cadrul firmei se desfinteaza si nu exista alt post similar pentru ai fi oferit la revenire. Ce poate face angajatorul in acest caz?
Stiu ca s-a mai discutat pe tema asta, dar vreau sa fiu sigur.
Din cate am inteles pe norma de venit nu se faceau controale (sau foarte rar) , dar in cazul trecerii la impozitare pe venit real controalele vor fi fi mai dese.Asadar, pentru un PFA in sistem real care taie lunar facturi(aceiasi valoare) catre o firma Non-UE , poate fi considerata activitatea ca dependenta? (acest lucru se intampla de cativa ani).
Locul va fi amenajat cu jucaraii de mai multe categorii (Structura modulara pe 2 niveluri cu tobogan, pod suspendat, trambulina, cos de baschet, piscina cu bile, jucarii din burete moale pentru bebei, o multime de jocuri si jucarii: papusi, carucioare papusi, patuturi papusi, casuta, bucatarie, trenulet, atelier, jucarii educative, seturi de constructie).De asemenea, se vor putea organiza petreceri pentru sarbatorirea zilelor onomastice ale copilasilor.
Stim ce trebuie pentru a infiinta firma, dar am nevoie de autorizatie de funtionare, de ceva de la sanepid?
Va rog sa ma ajutati cu cateva informatii. Sotia doreste sa deschida un SRL pentru a infiinta unui loc de joaca pentru copii(ludoteca) intr-un spatiu inchiriat. Ma intereseaza care este CAEN-ul pe care trebuie sa-l foloseasca pentru aceasta activitate si daca e nevoie de anumite autorizatii in afara documentelor de infintare firma.
Ne poate lamuri cineva totusi? In cazul in care CAS 31.3% se aplica venitului net se vor inchide multe PFA-uri, dar cand aflam si noi ce se intampla? Eu sunt mai OK ca PFA pe real decat cu CIM in acest moment, dar daca se modifica contributia CAS o sa se schimbe datele problemei.
Multumesc pentru raspuns . Stiu ca este in interesul meu sa diminez venitul net dar nu prea stiu ce as putea sa pun la cheltuieli (lucrez de acasa). Inca ceva, spunea cineva in alt topic ca exista un proiect de lege pentru calcularea pensiei ca 31.3% din venitul net (la fel ca impozitul si sanatatea). S-ar putea implementa asa ceva?