Buna ziua,
urmeaza sa preiau administratia unui bloc, iar Asociatia respectiva de Proprietari nu detine nici-un leu sume cu destinatii pentru reparatii, sau alte nevoi ale blocului! Nu mai spun ca avem si multi restantieri! Din acest motiv, m-am gandit la o varianta de venit, adica la posibilitatea inchirierii unui spatiu(boxa) sau reclama pe bloc. Va rog daca poate sa-mi spuna cineva, cum pot face public faptul ca avem spatiu de inchiriat si in baza carei legi se poate inchiria?
multumesc
Mioara Baditoiu
multumesc foarte mult pentru raspunsul documentat. Privitor la sediul SRL, nu as fi vrut sa stabilesc sediul la domiciliul meu, intrucat apartamentul este cu credit ipotecar (franci) si nu stim in ce directie o va lua aceasta situatie a creditelor. Ma gandesc, ca daca nu vom mai putea plati ratele, nu stiu ce se va intampla si cu sediul!
Dar un contract de comodat in alta parte se poate?
multumesc
Buna ziua,
intentionez sa infiintez un SRL cu obiect principal de activitate "administrator imobile". Am urmat cursul in acest sens si am obtinut si atestatul de la Primarie. In baza acestei calificari, inteleg ca pot infiinta acest SRL. Pot opta pentru varianta microintreprindere cu impozit pe venit 3% (si fara salariati)? Nu-mi este foarte clar cum este cu TVA care ar fi avantajul de platitor/neplatitor!
Daca voi fi administratorul acestei firme, imi pot pastra si calitatea de angajat cu CIM in alta parte? Imi pot tine singura contabilitatea SRL-ului daca am o diploma de economist, sau este necesar un alt contabil?
Sediul social il voi stabili in baza unui contract de comodat cu Asociatia de Proprietari (intr-o boxa). Pentru acest lucru este nevoie de acordul proprietarilor (50+1)? Daca se poate incheia contractul de comodat, dupa infiintare, pot trece la amenjarea acelui spatiu (amenajare sediu social) si sa deduc cheltuielile pe SRL? Tot in aceasta incapere intentionez sa pastrez si casieria asociatiei de proprietari, se poate?
Initial gandeam la un PFA, dar se pare ca SRL este varianta mai buna... Ideea este urmatoarea: doresc sa administrez deocamdata o asociate de proprietari si caut varianta cea mai avantajoasa si mai ieftina.
multumesc
multumesc mult! Se poate sa fac si contract de comodat si fara valoare pe perioada nedeterminata?
Buna ziua,
doresc sa-mi infiintez un PFA in vederea exercitarii functiei de administrator bloc, insa nu stiu unde sa stabilesc sediul social! Din cat stiu, se poate face contract de comodat in locuinta proprie, insa apartamentul in care locuiesc este luat cu credit (franci) si nu as vrea sa-l bag in discutie. Se poate face acest sediu social printr-un contract de inchiriere cu asociatia pe care urmeaza sa o administrez? Este vorba de spatiul care este pus la dispozitia asociatiei in care momentan este casieria. Acest spatiu, se pare ca nu apartine vre-unui proprietar, ci asociatiei. Daca se poate face sediul in acest spatiu, trebuie incheiat un contract de inchiriere si care ar fi valoarea minima pe care se poate incheia?
Multumesc
Buna ziua,
am urmatoarea situatie: o persoana are CIM intr-o societate dar are si contract de comision cu o alta societate. Imi puteti spune va rog, pentru contractul de comision ce se plateste? Se retine la sursa impozitul pe venit, dar se retine si sanatate 5.5 si 5.2?
multumesc
Buna ziua,
conform Art 15 din Hot Nr. 5 /14 ianuarie 1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, acestea se acorda pentru fiecare zi lucratoare in care este prezent la lucru. Posibil ca retinerea despre care vorbiti (nu se poate deschide attach-ul), sa fie c/v tichetelor luate si necuvenite. Potrivit Codului Muncii, Art.256, "(1) Salariatul care a încasat de la angajator o sumă nedatorată este obligat să o restituie.
(2) Dacă salariatul a primit bunuri care nu i se cuveneau şi care nu mai pot fi restituite în natură sau dacă acestuia i s-au prestat servicii la care nu era îndreptăţit, este obligat să suporte contravaloarea lor. Contravaloarea bunurilor sau serviciilor în cauză se stabileşte potrivit valorii acestora de la data plăţii."
In mod obisnuit, reglarea la nr de tichete primite/retinute se face in luna urmatoare, fara a fi nevoie sa fie retinut pe stat. In situatia de fata, probabil ca nu se poate face reglarea la nr de tichete din comanda urmatoare, ci doar valoric. Asadar, reglarea este: se retine c/v tichet luat si necuvenit si se restituie impozitul retinut pt tichetul cu pricina.
Buna ziua,
unde sunt mentionate aceste sporuri? Ambele sunt mentionate in CIM sau in Contractul Colectiv de Munca?
Din brut-ul de 990, deduc ca a fost aplicat doar sporul de vechime. Vedeti daca acel spor de 15% nu se acorda doar in anumite conditii (trecute in CCM). Tot in CCM sau in Regulamentul Intern, ar trebui mentionat la ce venit se aplica sporul! De regula se aplica la salariul de incadrare.
Din net-ul de 705, rezulta ca aveti si tichete(care sunt si acestea impozitate)
Buna ziua,
in legatura cu noua Ordonanta aprobabata de Guvern privind restructurarea creditelor, am vazut ca se acorda in anumite conditii cum era de asteptat dealtfel. Insa daca venitul fiecarui sot este mai mare de 2000 lei, dar rata creditului pentru casa este mare, se mai acorda acea deducere? Spre ex: venitul ambilor soti la un loc este in jur de 4800 lei, dar in familie sunt 4 membri si pe langa creditul imobiliar cu o rata de aprox 3000 lei mai exista si alte credite si un CAR, nu se poate considera ca fiind necesara restructurarea creditelor, sau creditului? Se poate lua in calcul ca respectivele credite au fost facute cand venitul unuia dintre soti era dublu fata de cel de acum (fiind bugetar)?
multumesc