Vă mulţumesc pentru clarificări, la fel ştiam şi eu, că nu se pot pot face astfel de reţineri din salariu.
Mai mult, conform acestui acord, aceasta contribuţie nu reprezintă parte corespunzatoare din convorbirile telefonice reprezentând folosinţa în scop personal ci o sumă fixă lunară care trebuie plătită pentru că acel angajat are la dispoziţie un telefon mobil de servici.
In cazul în care primesc informaţii suplimentare legate despre felul în care se doreşte a fi considerată această sumă, vă ţin la curent.
Este vorba despre un proiect viitor si momentan nu stiu cum va aparea pe fluturas, cel mai probail din net (nu este considerat avantaj in bani telefonul).
Nu este trecut nimic despre acest lucru in contractul de munca ci doar se doreste semnarea unui acord de utilizare a telefonului mobil prin care sa se fixeze aceasta taxa lunara.
Este legal este sa se retina aceasta suma fixa lunar tinand cont ca acesta este un telefon de serviciu, folosit in special in interes de serviciu?
Buna ziua,
as dori sa stiu daca conform legii, este posibil ca o firma sa retina din salariul angajatilor o suma lunara fixa cu titlu de "contributie", pentru faptul ca foloseste un telefon mobil de serviciu.
Este nevoie de acordul angajatului pentru aceasta?
In cazul in care aceste propuneri intra in vigoare, cum vor afecta ele pe cei care au deja CIM incheiate?
Va fi nevoie, pentru fiecare angajat in parte, de semnare a unui act aditional prin care sa se alinieze CIM semnat inainte de adoptarea legii, la noul cod al muncii? Ma refer aici la perioada de preaviz, de exemplu, care se regaseste in CIM.
Din ce inteleg de la voi practic pentru orice prima/bonus cu caracter permanent se plateste atat impozit cat si contributii, ceea ce este foarte bine din punctul meu de vedere.
In cazul acesta sunt totusi nedumerita de ce un angajator ar recurge la aceste metode de diminuare a salariilor de incadrare prin adaugara de prime si ce eventuale dezavantaje as avea eu ca angajat daca as accepta un astfel de mod de salariu?...
Buna ziua,
exista zvonul ca in firma pentru care lucrez se doreaste micsorarea salariului de incadrare al angajatilor (prin semnari de acte aditionale) dar pastrarea venitului initial prin adaugarea de bonusuri/prime/sporuri.
Va rog sa imi spuneti daca exista astfel de "adaugari" care conform legii nu se impoziteaza, respectiv pentru care nu se platesc cotizatiile si daca da, cum se numesc acestea.
Nu as vrea sa ma trezesc ca in caz de concediu medical, somaj, concediu maternal etc. indemnizatia primita sa fie mai mica din cauza acestor bonusuri pe care le-am primit dar pentru care firma nu a facut retinerile.
Sper ca m-am facut inteleasa si multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Buna seara,
am nevoie de sfatul unui cunoscator in urmatoarea situatie: masina mea a fost lovita de o bucata de tencuiala cazuta de pe peretele unui bloc, in timp ce era parcata in parcarea blocului (loc platit la ADP). In spatiul de la parterul blocului, de unde a si cazut tencuiala, se afla o banca si din informatiile primite de la administratorul blocului in cauza, aceasta ar fi cea care raspunde in astfel de cazuri.
Ce as putea face in cazul acesta pentru a-mi putea repara masina si recupera pabuga de la cei care nu si-au reparat fatada?
Multumesc