avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 798 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatia de crestere a copilului - pot beneficia ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatia de crestere a copilului - pot beneficia in situatia in care firma la care sunt angajata intra in faliment inainte sa nasc?

In mare povestea mea. Sunt insarcinata si urmeaza sa nasc la mijlocul lui iulie 2010. Din decembrie 2009 sunt in concediu medical, avand o sarcina cu mari probleme. Am depasit cele 90 de zile de CM permise de lege, am fost la comisie si mi s-a prelungit. La inceputul lunii mai am aflat ca pot intra in Concediu prenatal, dar problema este ca firma la care sunt angajata se aude ca intra in faliment, ce se intampla cu mine in aceasta situatie. De asemenea se pare ca nu sunt platite la stat toate datoriile precum sanatate, somaj, impozit etc. de catre firma. In aceasta situatie pot beneficia de indemnizatia de crestere a copilului? Legat de indemnizatia de cresterea copilului care reprezinta 85% din veniturile de pe ultimele 12 luni:
1. Care sunt cele ultime 12 luni daca eu nasc in iulie 2010?
2. Care venit se ia in calcul net sau brut (venituri din salarii)?
3. Care sunt legile valabile in prezent pentru aceasta indemnizatie?

Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Cel mai recent răspuns: rocriss , utilizator 23:52, 6 Aprilie 2010
1. calculati 12 luni inainte( depinde cand nasteti in iulie daca se ia in calcul sau nu)
2.brutul-impozitul= baza de calcul

daca intra in faliment si dvs. veti intra in somaj.
nu conteaza decat plata impozitului ...
Daca firma intra in faliment sunt doua solutii: