Va prezint pe scurt problema cu care ma confrunt in speranta ca voi putea obtine o sugestie din partea dumneavoastra.
Stau la penultimul etaj al unui bloc din Bucuresti (etajul 6 din 7).
In cursul iernii trecute, din cauza stratului mare de zapada adunat pe bloc am avut probleme cu infiltratiile de apa. Mai exact, din cauza problemelor la strasina, o mare parte din zapada topita s-a scurs pe fatada blocului, infiltrandu-se intre plansee si umezind colturile dinspre exterior ale tavanelor din baie si bucatarie.
Aceasta situatie s-a mentinut timp de mai multe saptamani si evident ca s-a stricat si zugraveala.
In acea perioada am apelat in repetate randuri la administratorul blocului, dar am primit ca raspunsuri faptul ca nimeni nu poate executa lucrarea iarna si ca trebuie sa asteptam sa vina primavara.
Imediat dupa imbunatatirea vremii, pozitia administratorului s-a schimbat. Ni s-a spus ca o lucrare de reparatie a acoperisului nu s-ar justifica pentru ca urmeaza sa se faca anul acesta reabilitarea termica a blocului (am obtine aceleasi efecte cu o cheltuiala minima din partea asociatiei).
Dupa ce s-au primit asigurari de la primarie ca blocul nostru va fi in primele 10 reabilitate termic, brusc administratorul s-a decis sa repare si acoperisul, apeland la serviciile unei firme dubioase, fara sa convoace cineva vreo adunare generala.
Reparatia s-a facut intr-o zi, la o parte din cele 6 scari, cheltuiala totala fiind in jurul a 26.000 lei! Situatia cu acest contract a fost mult mai complicata, insa presupun ca nu toate detaliile sunt relevante in momentul de fata.
Dincolo de toate celelalte nereguli evidente si ca o concluzie, s-a decis ca toti locatarii scarilor impactate sa plateasca reparatia, costul pe apartament fiind in jur de 350 lei.
Am incercat sa citesc legislatia (lega nr. 230/2007 si norma metodologica de aplicare a ei), cel putin partea care am considerat ca m-ar interesa in aceasta situatie, dar n-am reusit sa imi formulez o opinie clara.
Problema initiala nu s-a rezolvat nici dupa reparatia in valoare de 26.000 lei. Am in continuare infiltratii pe tavan din cauza apei scurse pe fatada.
Stiu ca sunt obligat sa platesc o reparatie a unui spatiu comun, dar aceasta obligativitate se mentine chiar si daca reparatia nu mi-a rezolvat problema?! Ce pot face?
Nu aveti decat sa-l aduceti pe administrator la Dv. in apartament sa se convinga de necazurile pe care le aveti de la infiltratii si sa cheme firma care a reparat terasa sa completeze lucrarea asa cum trebuie.
Sigur ca Dv. trebuie sa va platiti cota care va revine din reparatie, dar si administratorul, impreuna cu conducerea asociatiei trebuie sa fie receptivi la solicitarile Dv., astfel incat lucrarea sa nu fie facuta de mantuiala. Totusi s-au dat niste bani, iar de reparat, nu se repara in fiecare an sau dupa fiecare ploaie.
Referitor la contractul reparatiei acoperisului, daca ceva nu este in regula, cereti explicatii in scris presedintelui asociatiei de proprietari. El este obligat sa va raspunda la intrebari.
Multumesc pentru raspuns, elga50.
Problema receptivitatatii este una delicata, termenul fiind subiectiv. Poate ca din perspectiva dansilor ei fac tot ce este posibil. Din perspectiva noastra parca ne-am administra mai mult singuri.
Pentru a-mi putea clarifica nelamuririle as mai avea nevoie de o precizare de ordin general. Cand am o problema si decid sa ma adresez in scris asociatiei de proprietari, exista un termen in care problema trebuie rezolvata (ca atunci cand depui o petitie la o institutie a statului)?
Nu este prevazut expres in legea 230/2007, dar se presupune ca daca toata lumea trebuie sa dea un raspuns in 30 de zile, de ce conducerea asociatiei ar face altfel? In fond sunteti vecini, n-ar trebui sa dureze nici macar atata, macar un raspuns de lamurire sa primiti....sau si mai bine, sa se realizeze solicitarea cu pricina.......