avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1851 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... perioada de proba
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

perioada de proba

Buna seara!In urma cu doua saptamani am semnat un contract de munca in care era prevazuta o perioada de proba de 30 de zile.Azi am anuntat firma ca vreau sa renunt,nu vreau nici un ban,vreau doar sa plec si mi-au zis ca sunt obligata sa le dau preaviz si sa mai stau 15 zile,altfel ma acuza de indisciplina.Pt contract trebuia sa duc si adeverinta medicala care sa certifice ca sunt apta de munca,dar nu s-a putut deoarece sunt studenta si medicul nostru era plecat.Este posibil sa fi facut deja cartea de munca(nu aveam inainte,sunt la primul job) fara toate actele si sa ma treaca in ea ca fiind indisciplinata?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 06:34, 15 Aprilie 2010

În timpul perioadei de probă, atât angajatorul cât si angajatul sunt liberi sa pună capat colaborarii fară preaviz sau justificare, insă, aceasta ruptură trebuie să se producă exact in perioada de probă si nu la o zi după ce aceasta s-a terminat.
In perioada de proba puteti solicita incetarea contractului prin inregistrarea unei notificari catre angajator sau o puteti trimita recomandata cu confirmare de primire. Nu exista perioada de preaviz in acest caz si nu va poate desface contractul disciplinar. Daca nu ati semnat contractul cu atat mai bine. Carte de munca sigur nu a facut pentru ca trebuia sa o platiti dv. si nu v-a cerut bani. Fisa de aptitudini in vederea angajarii se completeaza de medicul de medicina muncii costul fiind suportat de angajator.
Va multumesc mult pentru raspunsuri!Eram ingrijorata deoarece mi s-a spus ca daca imi trece pe cartea de munca I de la indisciplina,nu o sa ma mai pot angaja.La firma respectiva chiar vreau sa renunt,pentru ca sunt foarte neseriosi si nu mai vreau sa am de-a face cu ei.