1. Nu a fost obligatoriu pana acum. Se putea face bilant si pe raspunderea administratorului. Ce va fi de acum incolo nu prea putem prevede. Inca nu stim exact ce ordine va da MFP.
Datorita legislatiei actuale, care este destul de "stufoasa" insa, este posibil a gresi sau a omite ceva si este suficient pentru a fi pasibil(a) de amenda, care are valoarea cea mai mica 250 lei.
Mergeti pe mfinante.ro. la programul de bilant al societatilor comerciale, studiati-l, impreuna cu anexele(10 la numar, care insotesc bilantul) ce se pot vizualiza in bara de meniu de la inceputul programului. Daca considerati ca va descurcati, este ok cu felicitari. Deasemenea puteti sa descarcati si celelalte declaratii(pensii, somaj, sanatate, ITM, registrul salariatilor, fise fiscale, cifra de afaceri, 010, 100, 205, OP/FV) etc. Studiati si puneti in balanta daca timpul si pregatirea profesionala, va permite, atunci renuntati la contabil.
in ce priveste expertiza contabila - ma gindeam ca ar fi o metoda buna pt a verifica lucrarile contabilului. Daca pe parcursul anului a gresit ceva (ma gindesc la sume, cifre gresite ...etc), asa as putea vedea si eventual indrepta, ca atunci daca va veni vreun control totul sa fie ok.
O verificare nu strica, dar costa foarte mult pentru un an calendaristic si nu este 100% garantat ca organul de control nu gaseste motive de penalizare. Si o data gresala fiind facuta, chiar expertul contabil va fi nevoit sa va calculeaze majorari de intarziere.