Prin modificarea Legii 53/2003 prin Legea nr. 49/2010, cim încetează de drept la data îndeplinirii cumulative a condiţiilor de vârstă standard şi a stagiului minim de cotizare pt. pensionare. Dacă angajatul este în incapacitate temporară de muncă la data îndeplinirii cumulative a condiţiilor de vârstă standard şi a stagiului minim de cotizare pt. pensionare, nu doreşte să îşi depună cererea de pensionare la Casa de Pensii şi nici să facă o cerere în acest sens angajatorului, poate angajatorul să îi desfacă contractul de muncă şi să îi depună cererea de pensionare la Casa de Pensii, cf. art. 82, alin. (2) din Legea nr. 19/2000, cu modific[rile aduse prin Legea nr. 49/2010?
"poate angajatorul să îi desfacă contractul de muncă şi să îi depună cererea de pensionare la Casa de Pensii, cf. art. 82, alin. (2) din Legea nr. 19/2000, cu modific[rile aduse prin Legea nr. 49/2010? "
Angajatorul poate sa ii desfaca C.I.M. dar nu are si obligatia de a-i depune acestuia documentatia pentru pensionare. :)
Avand CIM suspendat urmare incapacitatii temporare de muncă, angajatorul nu are dreptul sa ii intocmeasca si sa ii depuna dosarul de pensie .
Doar daca era in activitate si nu solicita intocmirea dosarului de pensie, atunci angajatorul inceta CIM de drept. Sub acest aspect a fost abrogat si art. 61, litera e) /C muncii, intrucat contractul va inceta de drept cf art 56 lit. d)
Pe perioada concediului pentru incapacitate temporara de munca contractul individual de munca este suspendat si nu poate fi desfacut decat in cazuri exceptionale cum ar fi falimentul . Din punctul meu de vedere dosarul de pensie nu poate fi depus atat timp cat cim este suspendat. Imediat dupa incetarea incapacitatii este alta poveste.
Mulţumesc, vă dau dreptate cu amendamentul că este greu să mai respecti la terminarea concediului pt. incapacitate temporară de muncă prevederile art. 56 lit. d, dacă vârsta standard de pensionare o împlineşte pe durata concediului, şi ar trebui să i se emită decizie în termen de 5 zile de la îndeplinirea condiţiilor de pensionare
Emiteti decizie in 5 zile conform art. 56, alin. (2) din Codul muncii, urmand ca in decizie sa specificati ca aceasta produce efecte incepand cu prima zi in care angajatului ii inceteaza concediul medical.
Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici cuprinde o prevedere identica, inca din 2007, cu cea din art. 56, alin. (2) Codul muncii si in institutiile publice asa s-a procedat, intrucat functionarii publici care indeplineau conditiile de pensionare intrau in concedii medicale fara sfarsit.
Nu puteti sa depuneti dosarul de pensie dar angajatul dvs. trebuie sa stie foarte limpede ca revine din cm ca sa-si predea lucrarile, sa-si ia foaia de lichidare si carnetul de munca si sa va spuna "la revedere".