Buna ziua! As dori o clarificare privind formarea profesionala finalizata cu documente de absolvire proprii, nerecunoscute la nivel national. Care sunt conditiile in care o societate comerciala poate sa-si formeze propriii angajati, pentru a putea sa-i foloseasca succesiv pentru mai multe locuri de munca (ex: strungar, presator, etc)? Mentionez ca nu este nevoie de recunoastere in afara societatii, ci numai intern. Care este temeiul legislativ si care sunt pasii de urmat? Este nevoie sa ai ca obiect de activitate si formarea profesionala sau e nevoie sa ai formatori autorizati? Va multumesc!
Formarea profesională a salariaţilor se poate realiza prin următoarele forme:
a) participarea la cursuri organizate de către angajator sau de către furnizorii de servicii de formare profesională din ţară sau din străinătate;
b) stagii de adaptare profesională la cerinţele postului şi ale locului de muncă;
c) stagii de practică şi specializare în ţară şi în străinătate;
d) ucenicie organizată la locul de muncă;
e) formare individualizată;
f) alte forme de pregătire convenite între angajator şi salariat.
În cazul în care angajatorul nu este autorizat ca furnizor de formare profesională, participarea salariatului la cursurile organizate de angajator va avea drept consecinţă obţinerea unui certificat valabil de formare profesionala.
Pentru a se supune autorizării, furnizorii de formare profesională trebuie să îndeplinească următoarele condiţii de eligibilitate:
a) să fie legal constituiţi;
b) să aibă prevăzut în statut sau, după caz, în actul de înfiinţare, activităţi de formare profesională;
c) să îşi îndeplinească obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor datorate, potrivit legislaţiei în vigoare.