avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1133 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Proces verbal de receptie tamplarie PVC
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Proces verbal de receptie tamplarie PVC

Buna ziua,

Am si eu o nelamurire legata de un contract cu o firma de tamplarie PVC si procesul verbal de receptie.
Am achitat integral un contract destul de mare(achitat integral pentru ca firma respectiva nu lucreaza cu 50% inainte, si 50% dupa). Montajul s-a facut gratuit de catre un subcontractor al firmei producatoare de tamplarie.

Mentionez ca livrarea nu s-a facut in totalitate, lipsesc niste glafuri, cremoane, .etc, iar anumite lucruri s-au livrat eronat ca niste plase de insecte incorecte si o foaie de sticla cu parametrii diferiti fata de cei din contract. Iar termenul de livrare a fost depasit.
Montajul la ce s-a livrat pana acum este incomplet, niste ferestre sunt inca in prinse in pene, niste plase de insecte nu s-au montat.
Am refuzat montajul anumitor piese dupa ce am constatat ca se face in mod defectuos(desigur din punctul meu de vedere), urmand sa se faca ulterior de alta firma adusa de mine.
De asemenea o fereastra trebuia livrata cu tot ce trebuie si a fost comandat pentru a se putea monta corect, insa acest lucru nu s-a intamplat, dar lucrarea a fost inceputa si eu am fost pus in fata faptului implinit dupa ce in prealabil am fost mintit ca restul pieselor urmeaze sa vina in acea zi, iar pana la finalul zilei acest lucru nu s-a realizat.

Acum in contractul meu spune ca eu sunt obligat sa semnez la cererea acestui subcontractor procesul verbal de receptie.
Avand in vedere situatia descrisa mai sus subcontractorul mi-a cerut acest lucru.

Am refuzat acest lucru deoarece in principa deoarece:
1) in acest proces verbal spune ca orice obiectie care nu se face acum, mai tarziu nu se ia in considerare, si eu inca nu verificasem tot ce s-a facut pana acum(lucru pe care am dreptul sa-l fac conform acestui proces verbal) iar ei inca lucrau la montaj, deci nu prea aveam cum sa fac in mod corect acest lucru pentru ca sa determin ce obiectii am. Cand am mentionat sa facem acest lucru si sa incepem totusi sa luam una cate una ferestrele, mi s-a raspuns ca este prea tarziu in acea zi, etc. Iar la umplerea golurilor cu spuma am inteles ca daca spuma nu este intarita/umflata cand se face verificarea, este posibil ca a doua zi dupa ce spuma s-a intarit/umflat sa apara probleme datorita spumei care se umfla si poate spre exemplu descentra tamplaria.
2) lucrarea nu este terminata, cum este mentionat mai sus, iar anumite geamuri nici nu le pot verifica pentru ca lipsesc cremoanele, deci nu le pot deschide sa vad cum merg.

De asemenea mentionez ca am solicitat factura de insotire a marfii, sa vad si sa iau la cunostinta ce mi s-a livrat pana acum, semnand ca am primit acele lucruri. Mi s-a raspuns ca nu exista asa ceva. Am cerut avizul de insotire a marfii, mi s-a spus ca nu exista asa ceva pentru ca s-a rupt. Nu este ilegal sa transporti o marfa fara aviz de insotire ?
De unde stiu eu ca tamplaria a venit de la firma mama si nu de la X ?

Acum, daca nu semnez acel proces verbal de receptie, subcontractorul nu isi primeste banii de la firma mama pe lucrare(lucru pentru care subcontractorul era foarte agitat), insa eu nu pot sa fac dovada cu nimic la ceea ce am primit si nu am primit pana acum, aceste lucruri putand fi adaugate la obiectii in acel proces verbal. Iar subcontractorul nu are dovada ca mi-a livrat ceva pana acum, avand in vedere ca a adus marfa neinsotita de factura. Avea doar o factura totala, din ziua cand firmei mama i-au intrat banii in cont(care nu prea avea nici o relevanta in acel context).

Este indreptatit subcontractorul sa-mi ceara sa semnez acel proces verbal de receptie si mai tarziu sa se faca o fisa de interventie pe acele obiectii avand in vedere stadiul lucrarii ?
Sunt eu indreptatit sa refuz sa semnez acel proces verbal de receptie si sa cer finalizarea lucrarii(aducerea pieselor lipsa si montarea a ceea ce mai este de montat) si abia apoi sa semnez acel proces verbal de receptie in care sa mentionez obiectiile referitoare la ceea ce s-a livrat incorect sau s-a montat incorect ?
Ma simt oarecum fortat datorita lipsei facturii(facturilor) ce trebuiau sa insoteasca pieselor livrate pana acum sa semnez acest proces verbal de receptie si sa fac dovada ca am primit ceva, cand de fapt nu prea pot receptiona o lucrare intr-un asemenea stadiu.

As atasa acest proces verbal de receptie, dar cand am cerut o copie am fost refuzat cu toate ca parea a fi un formular standard(am vazut ca la alte firme il pot descarca de pe net).

Am intrebat si la magazin, si mi s-a spus ca de fapt acesta este proces verbal de receptie preliminar, si in cel final nu mai trebuie sa existe nici o obiectie, pentru ca firma mama sa livreze plata subcontractorului. Insa acest lucru nu este mentionat in contractul meu, si nici in acel proces verbal de receptie, asa ca nu stiu daca este adevarat sau nu.

De asemenea mentionez ca subcontractorul m-a amenintat cu demolarea tamplariei, si ca o sa vad eu, .etc. :), cu toate ca eu am platit tot, si ei nu s-au achitat de partea lor, nici montaj nici livrare completa.
Dupa acest scandal am inteles ca urmeaza sa-mi aduca si ceva acte de la fabrica(acte care la inceputul discutiei am fost informat ca nu exista), ramane de vazut exact ce o sa-mi aduca, la cat am fost mintit nu mai cred nimic.

Multumesc anticipat.

Cu stima,
Valentin
Cel mai recent răspuns: valentin_a , utilizator 21:10, 24 Aprilie 2010
Cel mai bine ar fi sa faceti o actiune in asigurare de dovezi, sa vina un executor judecatoresc sa constate neregulile, avand astfel pregatit terenul pt o cerere de chemare in judecata.
In orice caz, gandindu-ma la problema dvs si citind in amanunt cazul dvs, da puteti face obiectii la pv-ul de receptie, puteti sa refuzati sa-l semnati daca nu se trec obiectiile pe care le aveti. In acelasi timp puteti face si o convocare la conciliere directa pt solutionarea amiabila a eventualului litigiu.
Multumesc pentru raspuns. Eu ma gandeam sa trec acolo obiectiile mele si sa-l semnez, iar apoi sa vad ce se instampla(avand un document cu stadiul lucrarii, deci ceva pe ce se poate discuta concret), daca aceste obiectii sunt luate in considerare, subcontractorul urmand sa depuna acest pv la firma mama.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Documente in caz de marfa la terti ARIANA_2007 ARIANA_2007 Am urmatorul caz. Am incheiat un contract de prestare servicii cu un partener. Eu ii furnizez materiale iar el imi ofera mana de lucru pentru montaje diverse. ... (vezi toată discuția)
Sunt corecte inregistrarile efectuate? nicoletabeniuga nicoletabeniuga Microintreprindere platitoare de TVA COD CAEN 4334 activitate principala Informatii din certificatul constatator eliberat de ONRC: Sediu principal, nu se ... (vezi toată discuția)
Buna ziua, anul trecut blocul meu a intrat in programul de anvelopare ... Nicxus Nicxus Buna ziua, Anul trecut blocul meu a intrat in programul de anvelopare si respectiv apartamentul in care stau. Dupa terminarea anveloparii m-am lovit cu o ... (vezi toată discuția)