Unitatea unde lucrez a aprobat prin negociere directa incheierea contractului de salubritate cu unica firma de salubritate din localitate. Cine trebuie efectiv sa intocmeasca si sa incheie contractul unitatea noastra sau sau firma de salubritate?
Un contract (conventie) reprezinta un acord de vointe intre doua sau mai multe persoane, spre a constitui sau stinge intre acestea un raport juridic (art.942 C.civ.), acord de vointe ce are putere de lege intre partile contractante (cf. art.969 C.civ.).
De aceea este importanta intalnirea ofertei cu acceptarea, iar redactarea acestui acord ca act probatoriu nu este impusa uneia sau alteia dintre parti, fiecare dintre acestea putind veni cu o propunere, iar forma finala a acordului sa poata fi redactata ulterior (cuprinzind toate modificarile aduse prin vointa comuna a partilor), cu toate eventualele modificari necesare realizarii acordului de vointe mentionat si definitoriu pentru un contract!
Bineinteles ca exista si tipuri de contracte (de obicei in cazul achizitiilor publice), in care o parte (autoritatea contractanta de ex.) sa incerce sa impuna un anumit contract, de la care nu deroga, acceptind ca si parteneri numai acele parti ce sunt in totalitate de acord cu toate prevederile contractului propus. Dar si aceasta aparenta exceptie este numai o confirmare a necesitatii acordului de vointe al partilor in incheierea contractelor.
In concluzie, chiar si redactarea actului scris, este in esenta tot rezultatul unui acord de vointe!:D
Atunci eu ca reprezentant al autoritatii contractante, procedez corect daca inchei contractul de prestari servicii fara sa aplic procedura achiziției publice,deoarece prestatorul sau ofertantul este in mod exclusiv prestator de servicii in localitate pt servicii de salubritate. O sa imi impuna contractul lor cadru?
Ca sa ma intelegeti sunt la inceput de drum ca si jurist si imi este foarte greu acum in aceasta institutie bugetara unde lucrez in prezent, aceasta unitate este fara personalitate juridica. Si am de incheiat cate contracte de prestari servicii(care din ianuarie au fost aprobate prin Comitet director si acum ma preseaza sa le inchei cat mai repede, eu nu lucram in acea perioada cand a fost aprobata incheierea lor) si imi este greu la inceput sa pun in practica OU 34/2006.
Sfaturile si sugestile d/voastra ma vor ajuta enorm ca sa nu produc vreo ilegalitate.
Studiati L.101/2006 a serviciilor de salubrizare a localitatilor (vedeti art.4, dar nu numai :D ) si Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006.
Veti intelege modul de gestionare a serviciior de salubrizare, iar aplicabilitatea OUG 34/2006 in cazul serviciilor de salubritate este cel putin subsidiara!
In esenta, aveti dreptate cand afirmati ca procedura achizitiilor publice in acest domeniu nu este obligatoriu aplicabila, fiind un domeniu reglementat de cele doua legi speciale indicate.
Succes!
aceasta "unica firma" este a primariei? a fost ea infiintata in mod expres pt. a desfasura aceasta activitate? daca este unica firma de profil din localitate dar nu are o legatura cu primaria, nu vad cum ati putea atrbui contractul fara procedura.