buna ziua!
am cumparat o masina direct de la dealer in decembrie 2009 iar in martie 2010 s-a produs o defectiune la sistemul de franare, iar la service i-au gasit si niste defectiuni la motor, pe langa cele de la franare.
care sunt legile care ma apara, care protejeaza cumparatorul care a patit asa ceva.
era parca o lege despreacordarea garantiilor.
au cautat s-o repare si tot degeaba si datorita acestui lucru as vrea sa cer prin instanta sa se desfinteze contractul de vanzare-cumparare si sa-mi dea banii inapoi. este bina asa???
si ce lege protejeaza cumparatorul si garantia produselor vandute???
Buna ziua !
De retinut! Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele.
Pentru lipsa conformitatii, consumatorul are dreptul sa solicite vanzatorului:
- aducerea produsului la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire;
-reducerea pretului de achizite a produsului;
- rezolutiunea contractului privind acest produs.
Puteti introduce actiune pentru rezilierea contractului invocand prevederile codului civil in materia contractelor de vanzare- cumparare.
Garantia este reglementata prin Legea nr. 449 din 12 noiembrie 2003 republicata si actualizata prin O.U.G. 174/ 2008.,privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, care la art. 9- 14 stabileste drepturile consumatorului.
De asemeni in art. 16 din lege se instituie asa zisa raspundere legala, in sensul ca " raspunderea vanzatorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.
ART. 16^1
Dupa expirarea termenului prevazut la art. 16, consumatorii pot pretinde remedierea sau inlocuirea produselor care nu pot fi folosite in scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse aparute in cadrul duratei medii de utilizare, in conditiile legii"
Cu stima !