buna ziua ,cum trebuie sa procedez daca vreau sa trimit/depun o sesizare scrisa in privinta domnului administrator ,fiind nemultumit de activitatea lui ,plus ca mam cam speriat de salariu dansului si firma de serviciu si as dori verificarea listelor ,si verificarea persoanelor care locuiesc in apartamente deoarece intra foarte multe persoane dar nu sunt trecute la intretinere !
Va multumesc , si astept raspuns cat mai curand sau orice fel de sfta procedura legislatie ,orice , va multumesc inca odata
daca sinteti organizati ca asociatie de proprietari, legea 230 spune ca aveti acces la orice document al asociatiei de proprietari, ceea ce inseamna ca puteti vedea caietul cu procese verbale al adunarii generale si pe cel al comitetului executiv.
conform acestei legi, salariul administratorului este stabilit de comitetul executiv, dar el poate fi stabilit si de adunarea generala. daca o astfel de decizie nu este consemnata intr-unul dintre procesele verbale ale AG sau CE, acel salariu este perceput ilegal. daca salariul si l-a stabilit singur, acesta poate fi reclamat la primarie, serviciul de relatii cu asociatiile de proprietari.
de asemenea, decizia angajarii firmei de curatenie trebuia luata de comitetul executiv, singurul organism care are dreptul de a face angajari inn cadrul asociatiei de proprietari, iar decizia trebuie de asemenea consemnata in registrul cu procese verbale al CE
pentru incalcari flagrante ale legii 230 si hg 1588/2007, administratorului ii poate fi retrasa autorizarea data de primarie
deci ca urmare mai precis eu ce pasi trebuie sa fac pentru a sesiza primaria sa trimita un inspector sa faca verificari la ce am zis mai sus , si ce anume mi se va da la mana potrivit carei legislatii si ce daca se poate sa-mi spuneti sanctiuni ,va multumesc !
in primul rind trebuie sa cereti lamuriri presedintelui asociatiei, in scris, pe problemele punctuale enumerate mai sus, solicitindu-i de asemena sa vedeti acele procese verbale de care v-am scris mai sus
sinteti asociatie de proprietari sau de locatari ? din mesajul dvs nu am inteles despre ce este vorba
Dv. aveti 4 probleme pe care le doriti lamurite:
- salariul administratorului. Spuneti ca va sperie. Salariul lui ar trebui sa fie stabilit prin negociere intre administrator si comitetul executiv care l-a angajat.
- comisionul firmei de serviciu. Se stabileste tot prin negociere intre comitetul executiv si firma respectiva si prin incheierea unui contract.
- verificarea listelor. Se face de catre un cenzor. Deci la asociatie trebuie sa aveti o comisie de cenzori sau, in lipsa acesteia, comitetul executiv sa angajeze un cenzor extern (un contabil).
- verificarea numarului de locatari din apartamente. Punerea pe lista a acestor persoane despre care Dv. spuneti ca locuiesc si nu platesc la intretinere nu poate fi facuta decat prin declaratia pe proprie raspundere a proprietarilor. Aceasta verificare se face de catre comitetul executiv, presedinte si cu ajutorul politistului de proximitate.
Toate aspectele acestea le lamuriti in primul rand la asociatia Dv. Faceti o cerere scrisa in doua exemplare (unul din ele, cu nr. de inregistrare, semnat si stampilat de presedinte, ramane la Dv.) prin care solicitati sa vi se raspunda la aceste intrebari.
Daca nu vi se ia in considerare cererea in timp de 30 zile puteti sa va adresati primariei, la Biroul de relatii cu asociatiile de proprietari, solicitand un control.
Dar nu trebuie sa va asteptati ca primaria sa si "sara in papuci" si sa vina la blocul Dv. sa faca control foarte repede....! Tot pe plan local, la bloc, e mai bine sa lamuriti aceste probleme!
Adaugat ulterior
Sunteti asociatie de locatari formata din proprietari sau chiriasi?