Documentele au o perioada fixa de pastrare, termenele sunt prevazute in Legea nr. 16/1996.
De exemplu, cartile de munca, statele de plata si dosarele de personal trebuie sa fie pastrate timp de 50 - 70 ani, titulurile de proprietate se pastreaza 100 de ani, la fel si autorizatiile de constructie.
Pana si documentele interne sau de serviciu clienti (faxuri, scrisori, notificari, cereri), trebui epastrate timp de doi ani. Pentru bordero-uri, inventare, registre de evidenta, perioada de pastrare poate varia.
Fiecarecreator de documenete trebuie sa isi faca un nomenclator pentru documente si sa stabileasca perioada de pastrare a actelor, in functie de propriile criterii si in conformitate cu Legea Arhivelor Nationale, care este forul competent in aprobarea nomenclatorului
Timpul de pastrare al documentelor, cu exeptia celui prevazut in Legea arhivelor, se hotaraste de consiliile de administratie ale firmelor, institutiilor etc, in functie de valoarea practica si istorica a acestora, arhiva fiind o gestiune pentru care se raspunde penal, nu pecuniar.
Poate ca documentele pe care le cautati se gasesc la dosarul cauzei de unde puteti solicita copii.
Multumesc pentru raspuns,
inscrisurile solicitate nu se gasesc la dosarul cauzei, solicitarea facuta de mine catre OJPC Mehedinti de a depune aceste inscrisuri la dosar sunt pentru a dovedii modalitatea in care s-a efectuat ancheta.
Cu institutia publica am fost in litigiu pana in 2008 in contencios administrativ, ori termenul de pastrare a inscrisurilor banuiesc ca trebuia prelungita?
cu stima,
Valeriu Brabete