As avea nevoie de un sfat! Matusa mea a lucrat intr-o firma un an de zile. De la inceput i-au fost solicitate copie de pe buletin si cartea de munca, insa nu a semnat si un contract. In urma cu 3 saptamani si-a dat demisia, iar acum gasindu-si alt loc de munca, dupa semnarea contractului si dupa ce a dus copie dupa diploma de studii si buletin, i-a fost solicitata si cartea de munca.
Problema este urmatoarea, din cate stim cartea de munca ar trebui sa o ridice de la inspectoratul de munca, de la inspectorul firmei la care a fost angajata, angajatorul ne avand dreptul ca dupa incheierea contractului sa mai poata intra in posesia cartii pentru a o inapoia fostului angajat!
Ce se intampla in cazul in care fostul angajator nu a depus niciodata cartea de munca la itm si a" tinut-o in firma", mentionez ca acesta nu mai este de gasit la telefon- incercand sa luam legatura cu el pentru a sti daca a depus cererea de incetare a contractului de munca nu a fost de gasit!
Cum ? Sa ma adresez inspectorului de munca care are firma in administrarea si sa ii cer sa imi confirme daca matusa mea a fost sau nu inregistrata pe statul de salarii, a fost in registrul firmei la care a muncit ?
Mergeti la ITM si depuneti o sesizare , in acest sens. Mentionati numele angajatorului, perioada lucrata si daca acesta a depus sau nu carnet de munca sau c.i.m. pe numele matusii dvs.
De asemenea, aveti posibilitatea ca pe baza denumirii angajatorului sau a CUI -ului sa aflati la ce inspector se afla in evidenta acesta . Dupa aflarea numelui mergeti la acesta si discutati aspectele de mai sus.
Proces impotriva itm
adi_68
Cunosc un caz concret: o persoana a lucrat la o firma timp de 4 luni, dupa care a fost concediata abuziv. In tot acest timp, a stiut ca lucreaza legal, semnand ... (vezi toată discuția)