avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 667 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Lucrari comune de schimbare a tevilor din bloc, cine ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Lucrari comune de schimbare a tevilor din bloc, cine se ocupa?

Dorim sa schimbam tevile de apa de pe scara noastra(coloana), intrucat sunt vechi si cei de la etajele superioare ma inunda pe mine (la 1) in mod frecvent; astfel am hotarat de comun acord sa schimbam aceste tevi; problema intervine ca dl. administrator nu vrea sa ne acorde ajutorul in sensul sa stranga banii, sa se ocupe sa caute o firma sau un instalator.
Nu dansul trebuie sa se ocupe, avand in vedere ca este platit ca reprezentantul nostru si sunt si parti comune ale blocului(la parter e uscatoria)? Si inteleg ca oricum la receptia lucrarii administratorul si presedintele de bloc trebuie sa semneze procesul verbal de predare primire, nu?
Suntem 4 etaje(deci 4 familii implicate) dar 3 sunt inchiriate, nu stau propietarii in bloc si ma gandesc ca oricum e greu sa strangi niste bani si sa te ocupi de unul singur(sa nu apara suspiciuni din partea celorlalti) era mai bine daca se ocupa administratia.

Ce parere aveti? Ar trebui sa ne ajute administratia in acest sens? Dl administrator spune ca el nu se poate ocupa si ca nu e in atributia lui.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 14:17, 18 Noiembrie 2010
Conform legii reparatiile la partile comune se fac din fondul de reapratii pe care il are asociatia de proprietari.
Aceste reparatii trebuie aprobate de adunarea generala a proprietarilor cu cvorumul stabilt de lege.
Asociatia de proprietari se infiinteaza si functioneaza pentru administrarea proprietatii comune, pentru mentinerea ei in conditii bune de functionare (aici intra si infrastructura de tevi) si dezvoltarea ei.

Pentru lucrari de intretinere si reparatii se constituie obligatoriu fondul de reparatii care trebuie alimentat permanent, astfel incat atunci cand proprietarii solicita o lucrare de urgenta sau propun in adunarea generala anuala o lucrare de interes general pentru intretinerea condominiului, sa existe un loc de unde sa se ia acesti bani - fondul de reparatii.

Acest fond este constituit si reglementat (alimentare, suma, cum sa fie achitata suma - in rate, in suma totala o data - cum sa fie cheltuita) de catre comitetul executiv. Administratorul nu are nicio cadere in a fi de acord sau a respinge constituirea si alimentarea, precum si cheltuirea din acest fond, deoarece el este un angajat al asociatiei, al proprietarilor si face in general ce vor proprietarii, nu ce vrea el.

Administratorul are atributii in administrarea acestui fond, dar decizia asupra regulilor de administrare a fondului o ia comitetul executiv, presedintele, adica alesii Dv.

Administratorul trebuie sa-si reimprospateze cunostintele, daca le-a avut vreodata, sau sa invete Legea 230/2007 si HG. 1588/2007 unde va descoperi atributii de care nu stia pana acum.....:) intre care si faptul ca tre' sa-si vada de treaba lui, adica de executarea dispozitiilor proprietarilor reprezentati de comitetul executiv, presedinte si sa nu se bage-n seama acolo unde nu e treaba lui.

In aceasta idee. Dv., proprietarii de pe coloana respectiva solicitati comitetului, presedintelui sa se ocupe de aceasta lucrare, iar administratorul sa caute oferte ale firmelor de instalatii, sa le aduca in discutia comitetului executiv, sa ia legatura cu firma asupra careia s-a hotarat ca va executa lucrarea, sa puna la dispozitia comitetului fondurile necesare executiei, sa supravegheze lucrarea si la sfarsit sa semneze, impreuna cu presedintele comitetului PV de receptie.

In concluzie:
- orice nemultumire aveti in legatura cu cladirea, cu gestiunea banilor, cu proprietatea comuna in general va adresati presedintelui asociatiei Dv;
- administratorul este un angajat platit sa aiba grija de proprietatea comuna si de banii Dv. I se poate cere parerea, dar in niciun caz nu are a decide pe banii Dv.
Ultima modificare: Sâmbătă, 5 Iunie 2010
elga50, moderator
Pentru asemenea lucrari au mai fost discutii pe forum. Sfatul meu este urmatorul:
- informarea as. proprietari privind hotararea de schimbare a tevilor - avand in vedere cele aratate si in plus acordul proprietarilor de pe tronsonul respectiv si poate a tuturor proprietarilor din bloc - la ei nu este acceasi situatie?
- odata informata, asociatia trebuie sa ia masuri de constituire a fondului de reparatii necesar inlocuirii tevilor respective prin includerea pe listele de plata a acestor sume;
- administratorul colecteaza oferte de la firmele specializate in astfel de lucrari;
- com. executiv, impreuna cu unii dintre proprietarii beneficiari ai lucrarii respective, decid care dintre oferte este mai apropiata cerintelor dvs.;
- se afiseaza la avizierul scarii devizul estimativ privind costul reparatiei;
- se intocmeste contractul de prestari de servicii - atentie la clauze, drepuri, obligatii, modalitate de plata, etc.;
- in masura in care lucrarea este finantata, se poate da drumul la executie;
- sigur ca dupa terminarea lucrarii se va face receptia acesteea de care com. executiv impreuna cu prop. implicati in aceasta lucrare;
.............................
Daca dl. administrator spune ca el nu se poate ocupa pentru ca nu este atributia lui, poate are dreptate, inca nu este atributia lui, dar introducetii in sarcinile de serviciu si aceste atributii sau schimbati-l cu unul care vrea sa faca treaba nu sa stea la birou si sa faca numai incasari.
Mai mult, spunetii sa mai citeasca Legea 230/2007, precum si HG nr. 1588/2007 - poate o sa vada ca exact acestea sunt atributiile administratorului.

Observatie: postarea mea am scris-o aproape in acelasi timp cu @elga50, de aceea sfaturile sunt aproape la fel cu un plus de informatii din parte d-nei moderator...
Ultima modificare: Vineri, 4 Iunie 2010
Adam Grecu, utilizator
Revin, in iunie, am rezolvat in sensul ca am zugravit tavanele, m-a despagubit asigurarea, dar administratorul tot nu a binevoit sa se ocupe de problema schimbarii coloanei.
Prin urmare acum cateva zile s-a spart iar coloana asta de la etajul 2 si in cateva ore mi-au distrus casa, mobila, parchet, pereti este mult mai grav ca data trecuta. Au venit cei de la asigurari au facut constatarile si dosarul de paguba, iar acum pentru ca sunt pagubele mult mai mari, vor si un nume, o adeverinta de la administratie cu vinovatul.
Pai dumneavoastra din iunie si pana in noiembrie nu ati citit ceea ce vi s-a raspuns!?
Nu aveti presedinte, comitet executiv?
Vadem ca in iunie v-ati adresat administratorului iar acum aceluiasi administrator iar colegii de aici de pe forum si-au tocit degetele pe tastatura ca sa va explice si sa va aminteasca de conducerea asociatiei, de presedinte si membrii comitetului pe care i-ati ales.
Faceti sesizare scrisa catre preseintele asociatiei si solicitati conform legii 230/2007 sa se repare instalatiile comune.

Alte discuții în legătură

Cine plateste schimbarea coloanei principale de apa rece, asociatia sau proprietarii in cauza? batalin batalin Buna ziua, In urma cu 2 luni s-a spart conducta de apa rece de la baie. Am sesizat asociatia, care bineinteles ca nu s-a grabit deloc sa o repare. Drept ... (vezi toată discuția)
Succesiune nefacuta. apartamentul de partajat este locuit de ... gabiilie776 gabiilie776 Succesiune nefacuta. Apartamentul de partajat este locuit de unul dintre frati. Trebuiesc facute reparatii la acoperisul blocului si de schimbat niste tevi pe ... (vezi toată discuția)
Asociatia de proprietari - probleme ancabitere ancabitere in blocul in care locuiesc s-a pus problema reabilitarii terasei blocului intrucat exista astfel de probleme. in urma adunarii generale s-a hotarat ca ... (vezi toată discuția)