In luna octombrie 2006 un salariat al institutiei noastre a solicitat inceperea procedurilor de intocmire a dosarului de pensionare pentru limita de varsta si stagiu integral de cotizare. Dosarul de pensionare a cuprins, conform prevederilor Legii 19/2000, si carnetul de munca in original si copie, drept pentru care s-a facut urmatoarea inscriere in carnet “Solicita pensionare pentru limita de varsta conf. art. 40 lit. a) din Legea 19/2000” cu data de 11.10.2006.
La data de 12.10.2006 a fost depus dosarul de pensionare la Casa de Pensii a Sectorului 6 cu nr. 20.340.
La data de 22.03.2007 s-a primit comunicarea oficiala a Deciziei de pensionare nr. 238425/18.01.2007 eliberate de Casa de Pensii Sector 6.
In baza acestei comunicari oficiale a fost intocmita Decizia interna nr. 134/22.03.2007 privind incetarea raporturilor de munca dintre institutia noastra si angajat in conformitate cu prevederile art. 56 lit. d) din Legea 53/2003 si ale art.40 lit.a) din Legea 19/2000.
In carnetul de munca original adus de salariat de la dosarul aflat la Casa de Pensii Sector 6, pe care se afla stampila aplicata de aceasta cu numarul si data Deciziei de pensionare, s-au facut urmatoarele inscrisuri:
1. Continua activitatea in baza aceluiasi contract 11.10.2006
2. Incetat activitatea cf. art. 56 lit. d) Codul Muncii 22.03.2007
Dupa verificarea valabilitatii inscrierilor efectuate in unitatea noastra si semnarea de catre conducatorul institutiei am prezentat carnetul de munca la ITM Sector 2 pentru certificarea inscrierilor.
Va rog sa-mi spuneti ce am gresit in procedura si/sau inscrieri pentru ca inspectorul de la ITM m-a frecat cam o luna de zile si nu a vrut sa-si puna stampila decat dupa ce i-am demonstrat ca tot asa procedasem si in alt caz de pensionare. Cel mai mult m-a deranjat replica inspectorului "Bine, fie. Dar numai de data aceasta. Data viitoare sa faceti asa cum este corect". Iar "corect" dupa inspectorul meu este:
- cind a solicitat depunerea dosarului de pensionare trebuia sa incetam raposturile de munca, adica sa-l dau afara.
- apoi ii faceam un alt contract de munca pentru perioada de cind a solicitat pensionarea pina a primit decizia de pensionare in mod oficial.
- ca sa nu mai spun ca m-a sapunit sanatos ca de ce mi-am permis sa dau carnetul de munca la Casa de Pensii si cum adica au pus aia o stampila in carnet.
am inteles, multumesc, stiam dar speram sa fie o posibilitate.... persoana a fost angajata doar " pe hartie" pentru a fi ajutata, fiind ruda a angajatorului. De aceea platirea contributiilor dupa data la care trebuie sa iasa la pensie e oarecum " inoportuna ".... si nu vad ce motive ar avea sa respinga dosarul.
La data comunicării deciziei de pensionare pentru limită de vârstă, pensionare anticipată, pensionare anticipată parţială sau pensionare pentru invaliditate a salariatului, contractul individual de muncă al acestuia încetează de drept.
Pentru a nu mai astepta comunicarea deciziei de pensie, exista 2 variante:
1) Solicita incetarea contractului de munca cu acordul partilor cf art 55 lit (b)/c muncii, urmand sa isi depuna singur dosarul de pensie la casa de pensii de care apartine cu domiciliul
2) In cazul in care nu isi face cerere de intocmirea dosarului de pensie pt limita de varsta, unitatea ii poate inceta contractul de munca cf art 61 lit (e)/ codul muncii, si deasemenea urmand sa isi depuna singur dosarul