avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 399 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Regulament ordine interioara
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Regulament ordine interioara

Este posibil/permis de a avea in cadrul aceleaiasi societati un regulament intern aplicabil la sediul societatii si un altul diferit pentru punctele de lucru?
Cel mai recent răspuns: Alex Stoica , utilizator 10:26, 26 August 2010
In principiu, RI ar trebui sa fie acelasi pentru toate locatiile in care functioneaza societatea. Daca, de exemplu, un anumit punct de lucru are reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca mai severe decat un alt punct de lucru (sau birouri) puteti specifica in text ("urmatoarele reguli sunt aplicabile anagajatilor din.....").
Reg Intern (RI) este diferit de regulamentul de organizare si functionare; ca urmare tot ce tine de organizarea si buna functionarea a unui punct de lucru puteti trece in acest regulament.
Multumesc mult pentru raspuns. As mai dori citeva detalii. Pentru a intelege mai bine situatia voi incerca sa creez o imagine mai clara. Punctul de lucru la care ma refer are activitati diferite de cele care se desfasuara la sediul societati (Cercetare Dezvoltare vs. Productie) si deci foarte multe din prevederile actualului ROI nu se aplica in cazul punctului de lucru iar in cazul celor cu caracter comun (ex. Programul de lucru) exista diferente. Din punctul meu de vedere cel mai simplu ar fi ca punctul de lucru sa aiba propriul ROI dar nu stiu daca acest lucru este posibil.
Vad ca e posibil sa fie cam tarziu pentru detalii, dar vi le dau oricum, poate mai folosesc si altor utilizatori:

Nu puteti avea doua sau mai multe ROI in cadrul aceleiasi firme, pentru ca, in esenta, firma X = angajatorul este unic, oricate puncte de lucru ar avea si oricat de diferite ar fi activitatile acestora.

In extremis, mai multe ROI ar fi echivalent cu a avea mai multe ... Codul muncii aplicabile in acelasi timp, si ar putea duce la multe probleme practice: pe care il aplic ? (veti gasi cu siguranta situatii "borderline", in care nu va fi clar carei catogorii apartine angajatul x), de ce se aplica unul si nu celalalt ?, care este mai recent ? (fiindca in drept, actul mai nou il abroga, de obicei, implicit, pe cel mai vechi) ori: "da' eu sunt mai sarac cu duhul, si n-am priceput / tinut minte ca tre' sa respect ROI 1, si am respectat ROI 2 ... ROI 2 ce-are, nu-i bun?"
Prin urmare, va puteti trezi ca, din cauza a doua ROI , sa nu puteti aplica in mod concret niciunul dintre ele.
Asta ca sa nu mai zic ce discutii despre "discriminare" poate isca existenta a doua ROI, sau ce ... nedumeriri (pe buna dreptate) din partea ITM, etc., cand vor vedea ca sunt doua.

Solutia practica 1) este sa includeti tot intr-un document unic, pe categorii, de genul:
Cap. 1 - Programul de lucru
1.0 Chestii generale
1.1 Pentru angajatii de la sediu
1.2. Pentru punctul de lucru A
1.3. Pentru punctul de lucru B
Si tot asa, la toate capitolele: subcapitole si subcapitolashe.
Acest document unic va fi semnat, stampilat etc. si comunicat INTREG tuturor angajatilor, sub semnatura de luare la cunostiinta (pentru eventualitatea in care acestia sunt mutati de colo colo, sa n-aveti vorbe ... la proces, ca el nu stia ca programul de lucru difera).
Abia din acest punct puteti edita "extrase de ROI" diferite (de obicei asta se face pentru a facilita afisarea diverselor reguli la aviziere).

Important: in cazul acestor impartiri pe caprarii, aveti mare grija cum definiti sfera de aplicare (din exemplu) de la punctele 1.1, 1.2 etc.
Adica: programul de lucru "Pentru punctul de lucru A" inseamna:
a) programul angajatilor in al caror contract individual de munca (cim) este trecut la "locul muncii", adresa punctului de lucru?
sau
b) programul dupa care trebuie sa lucreze oricine se afla la punctul de lucru, indiferent ce scrie in cim?

Cu alte cuvinte, nu incurcati sfera de aplicare geografica cu cea personala, si incercati sa definiti cat mai clar termenii/ subcategoriile.
Unele dintre aspectele uzuale din ROI au aplicare personala, urmaresc angajatul in orice geografie = orice punct de lucru (ex. confidentialitatea, egalitatea de tratament intre barbati si femei), altele sunt de aplicare strict geografica (de obicei: protectia muncii, psi, si multe alte aspecte de productie).

Solutia practica 2): Ceea ce doriti dvs. sa obtineti, se mai poate face si prin acte subsecvente unui ROI general- asa numitele proceduri interne pentru diverse aspecte.
Numai aveti grija sa:
- fie prevazut in ROI ca procedurile interne devin aplicabile si au valoare juridica egala cu ROI din momentul comunicarii
- obtineti si pastrati dovada comunicarii
- Unele detalii ale relatiei de munca trebuie musai prevazute in ROI (protectia muncii - aspecte generale, protectia maternitatii, egalitatea...)

Solutia practica 3): un ROI cu multe "Anexe" (in loc de subcapitole). Cu toate mentiunile de mai sus (atentie la categorii si la comunicare, inclusiv la comunicarea schimbarilor).

p.s. Nici contractele colective de munca la nivelul unitatii nu pot fi mai multe simultan aplicabile - "unitatea" este nivelul minim la care se poate cobori, nu "punctul de lucru".
Multumesc pentru raspunsul foarte detaliat. Imi este de ajutor chiar si acum.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Problema teoretica: 2 regulamente interne? smeagull smeagull Ce parere aveti: pot exista, la nivelul unui singur angajator, doua regulamente interne (spre exemplu, in cazul in care are sedii secundare cu specific ... (vezi toată discuția)
Refuz semnare regulament intern ginnyy ginnyy ce pot face daca salariatii refuza semnarea regulamentului intern? abaterea nu e mentionata in regulament ca fiind una ce poate atrage santiunea disciplinara (vezi toată discuția)
Regulament de ordine interioara marianalutetia marianalutetia Sunt de curand angajata la o societate SRL si mi s-a cerut sa concep un ROI (exista unul total depasit de noutatile legislative, si cu masuri abuzive). Am ... (vezi toată discuția)