Va rog mult ajutati-ma intr-o problemna!
Acum aproximativ o luna asociatia blocului (5 scari fiecare a cate 9 etaje) a contractat o firma pentru a exectuta lucrari de reparatie a terasei blocului pentru scara 4 (scara ce incadreaza apartamentul nostru). Dupa receptia lucrarii si dupa prima ploaie mai importanta cantitativ in urma careia nu am sesizat nici o neregula, directoarea firmei respective a incasat integral c-valoarea lucrarii.
Mentionez ca asociatia blocului a incheiat contract cu firma respectiva, contract ce stipuleaza ca lucrarea este in garantie 5 ani.
In urma ultimelor ploi torentiale din Bucuresti au aparut pete de apa pe plafonul apartamentului in mai multe camere (dormitor, sufragerie, debara), pete in urma carora a aparut si mucegaiul.
Am contactat asociatia de proprietari, insa cum nu avem un administrator ci numai un presedinte de bloc (ce este in varsta si bolnav) si un gospodar al blocului, problema nu este tratata pe masura gravitatii ei#-o.
Directoarea firmei respective nu8 mai poate fi contactata sub nici o forma. Intrebarea este unde as putea sa reclam acesta lucrare la terasa blocului si ce masuri am putea intrprinde noi ca si persoana fizica, deoarece suntem o familie cu doi copii mici (dintre care unul cu varsta mai mica de 2 ani) si nu putem locui in aceste conditii (putem pune sanatatea copiilor in pericol).
Va multumesc anticipat pentru raspunsurile d-voastra.
Inteleg ca presedintele este neputincios (ar trebui schimbat), dar nici administrator nu aveti? Cine va calculeaza intretinerea, cine va incaseaza banii, cine a achitat plata lucrarii de la terasa?
Oricum ar fi, tot asociatia, prin reprezentantii ei, ar trebui sa se ocupe de contactarea firmei cu pricina. Eu stiu ca proba la o asemenea lucrare se face cu inundarea terasei, lucrare care este destul de elocventa pentru calitatea lucrarii.
Acum, daca Dv. nu va puteti bizui nici pe presedinte, nici pe administrator ...banuiesc ca nici comitet executiv nu aveti.... faceti o plangere la Protectia Consumatorului. Aveti datele firmei care v-a lucrat din contractul de lucrare si chiar din factura.
Mai aveti posibilitatea chemarii in instanta. E bine ca acest lucru sa fie facut de asociatie......Poate va sfatuiti si cu un avocat, desi inca o data o spun, asociatia este cea care a contractat lucrarea si tot ea va reprezinta in relatia cu tertii.
In vederea solutionarii ,aveti la dispozitie 2 variante
1-Reprezentantii legali ai asociatiei de proprietari parte in contractul de executie,
detin obligatia contractuala ca pe perioada de garantie sa oblige executantul sa repare eventualele deficiente
2-Daca asociatia nu intelege sa se implice in solutionare,dvs ca si membru al asociatiei de proprietari,care ati contribuit la executarea respectivei reparatii,aveti dreptul sa actionati in instanta executantul
Pentru ca deja se aproprie intrarea in vigoare a obligativitatii asigurarii locuintelor,
dupa repararea deficientelor,puteti incheia polita de asigurare apartament,astfel incat in situatia neplacuta de mentinere a deficientelor ,puteti solicita obligarea la plata a c/v daunelor suferite