Din cate am inteles, medicul a fost amendat pentru ca in dosarul asiguratului nu figura si declaratia pe propria raspundere a acestuia din urma.
Pctul. 25 din Ord. MS 430/2010 specifica faptul ca art. 81 va avea urmatorul cuprins:
- la alin. 2, asiguratul are obligatia sa completeze si sa depuna la medicul prescriptor declaratia pe propria raspundere;
- medicul prescriptor, cnf. alin. (3), avea obligatia ca in declaratia de mai sus sa precizeze, daca era cazul, diverse recomandari cu privire la procesul de recuperare precum si alte observatii.
La acelasi articol se mentiona ca medicul prescriptor are obligatia sa puna la dispozitia platitorilor de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate copia declaratiei pe proprie raspundere a asiguratului cu specificatia <conform cu originalul>. Aceasta obligatie se realizeaza de catre medic numai in baza imputernicirii date de conducatorul unitatii platitoare.
Declaratia pe propria raspundere a asiguratului mai apare si in lista persoanelor angajate aflate in incapacitate temporara de munca, depusa de angajatorul asiguratului, in termen de 6 zile casei de asigurari de sanatate, daca aceasta declaratie pe proprie raspundere este ceruta.
Tot in Ord. MS 430/2010 pct. 25, cu referire la modificarea art. 81, alin. 9 se precizeaza ca CNAS va elabora metodologia de control in termen de 60 de zile si va fi publicata in M.O. al Romaniei, Partea I.
Pana la elaborarea metodologiei de control mai sus mentionate, logic ar fi sa se tina cont de de metodologia utilizata pana la aparitia Ord. MS 430/2010.
In Norme metodologice privind controlul certificatelor de concediu medical elaborata in baza O.U.G. nr. 158/2005 si a Ordinului ministrului sanatatii si al presedintelui CNAS nr. 60/32/2006 de pe website-ul casei Nationale de asigurari de sanatate, este specificat:
"3. Echipa de control formata, dupa caz, din personal din cadrul serviciilor specializate din structura Ministerului Sanatatii Publice, CNAS, a caselor de asigurari de sanatate, a directiilor de sanatate publica si a directiilor medicale ori structurilor similare din ministerele si institutiile din administratia publica centrala cu retea sanitara proprie, precum si de medici experti ai asigurarilor sociale. In cazul in care, in termen de 5 zile de la solicitarea casei de asigurari de sanatate, celelalte institutii nu desemneaza personal care sa participe la efectuarea controlului, casele de asigurari de sanatate initiaza controlul cu privire la eliberarea certificatelor de concedii medicale."
"6. Pe baza rapoartelor mentionate la pct. 4 si 5 se intocmeste raportul de control cu propuneri de validare, amanare, respingere a concediilor medicale controlate, precum si de sesizare a comisiilor de disciplina, a Colegiului Medicilor din Romania dupa caz, si se supune aprobarii presedintelui-director generat cu avizul medicului sef al casei de asigurari de sanatate."
"10. Stabilirea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor
Eliberarea certificatelor de concediu medical cu nerespectarea prevederilor legale cu privire la acordarea concediilor medicale constituie contraventie, constatata de catre organele de control ale CNAS sau caselor de asigurari de sanatate, si se sanctioneaza potrivit O.U.G. nr. 158/2005, cu amenda de la 1.000 lei (RON) la 2.500 lei (RON), (...).
Constatarea contraventiilor si aplicarea amenzilor corespunzatoare se fac de catre organele de control ale CNAS si ale caselor de asigurari de sanatate."