avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 585 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... inchiriere fara contract
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

inchiriere fara contract

Am inchiriat de la un cetatean (persoana fizica) un anumit gadget pentru 24 ore, iar ca si garantie i-am lasat buletinul si i-am achitat suma pe care o doreste. Parea de incredere. Astazi, cand i-am returnat produsul, a zis ca are o defectiune tehnica, pe care eu nu am sesizato, si ca il costa aproape dublu suma pe care eu i-am platito. In mod cert nu prezinta o defectiune, pentru ca daca ar fi avut, i-as fi achitat paguba. Acum refuza sa imi returneze buletinul, si automat eu sa ii returnez produsul. Stiu ca nu exista modalitate legala de rezolvare a problemei, in lipsa unui contract. Exista vreo solutie de rezolvare a acestei probleme? Daca da, cum? Multumesc!
Cel mai recent răspuns: andrub , utilizator 18:30, 15 Iunie 2010
Daţi prea puţine detalii, iar denumirea de gadget este cam obscură pentru relaţiile contractuale în România.
Un obiect gadget este un obiect tehnologic mic, dar nu neaparat (cum ar fi un dispozitiv sau un aparat), care are o anumită funcţie, care este de multe ori gândit ca o noutate. Gadget-uri sunt, invariabil, considerate a fi mai neobişnuit sau ingenios conceput decât în mod normal obiecte tehnologice în momentul de invenţia lor.
Oricum, dacă nu există relaţie contractuală scrisă, mergeţi şi predaţi obiectul, oricare ar fi el, la proprietar, eventual ar fi indicat să aveţi şi doi martori la această predare, iar dacă refuză să vă predea buletinul, nu mai insistaţi, explicaţi-i că-l veţi declara pierdut şi veţi scoate altul.
Va multumesc mult pentru raspund, il consider foarte util. S-a rezolvat pana la urma problema, intr-adevar era vorba de un telefon mai nou. Un sfat pentru restul, in situatii asemanatoare sa nu se lase intimidati, si sa nu plateasca in plus. S-a rezolvat problema, mi-a fost returnat buletinul, pentru ca a vazut ca nu merge si de pe mine nu poate scoate bani in plus.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Am executat mobilă pentru un client care a reclamat o defecțiune. m-am oferit să-i schimb partea defectă dar el refuză, vrea un alt produs. sunt obligat să-i accept pretenția? mierloianamaria mierloianamaria Buna ziua. Daca ma poate lamuri cineva, am un client caruia i am facut mobila, pat, dulap, mobilier suspendat. In cazul patului, i s a livrat, montat, ... (vezi toată discuția)
Pot, am dreputul sa refuz preluarea unei comenzi si onorarea acesteia. Nicu2015 Nicu2015 Buna ziua. Doresc sa pun doua intrebari care au ca rezultat final aceeasi actiune, decizie din partea magazinului online de a NU prelua o comanda telefonica, ... (vezi toată discuția)
Recuperare bunuri livrate pe baza de contract Radu B Radu B Buna ziua, Am citit cu interes discutiile de pe forum si am si eu o intrebare. Lucrez pentru o firma care are ca obiect de activitate livrarea de echipamante ... (vezi toată discuția)