Am inchiriat de la un cetatean (persoana fizica) un anumit gadget pentru 24 ore, iar ca si garantie i-am lasat buletinul si i-am achitat suma pe care o doreste. Parea de incredere. Astazi, cand i-am returnat produsul, a zis ca are o defectiune tehnica, pe care eu nu am sesizato, si ca il costa aproape dublu suma pe care eu i-am platito. In mod cert nu prezinta o defectiune, pentru ca daca ar fi avut, i-as fi achitat paguba. Acum refuza sa imi returneze buletinul, si automat eu sa ii returnez produsul. Stiu ca nu exista modalitate legala de rezolvare a problemei, in lipsa unui contract. Exista vreo solutie de rezolvare a acestei probleme? Daca da, cum? Multumesc!
Daţi prea puţine detalii, iar denumirea de gadget este cam obscură pentru relaţiile contractuale în România.
Un obiect gadget este un obiect tehnologic mic, dar nu neaparat (cum ar fi un dispozitiv sau un aparat), care are o anumită funcţie, care este de multe ori gândit ca o noutate. Gadget-uri sunt, invariabil, considerate a fi mai neobişnuit sau ingenios conceput decât în mod normal obiecte tehnologice în momentul de invenţia lor.
Oricum, dacă nu există relaţie contractuală scrisă, mergeţi şi predaţi obiectul, oricare ar fi el, la proprietar, eventual ar fi indicat să aveţi şi doi martori la această predare, iar dacă refuză să vă predea buletinul, nu mai insistaţi, explicaţi-i că-l veţi declara pierdut şi veţi scoate altul.
Va multumesc mult pentru raspund, il consider foarte util. S-a rezolvat pana la urma problema, intr-adevar era vorba de un telefon mai nou. Un sfat pentru restul, in situatii asemanatoare sa nu se lase intimidati, si sa nu plateasca in plus. S-a rezolvat problema, mi-a fost returnat buletinul, pentru ca a vazut ca nu merge si de pe mine nu poate scoate bani in plus.