Am 22 de ani , sunt student si lucrez cu carte de munca intr-un hipermarket... In urma cu 2 ani ambi parinti au decedat intr-un accident. Am primit pensie de urmas pana acu o luna.
Luna asta am primit o instiintare ca nu mai am dreptu la pensie de urmas si mai rau trebuie sa inapoiez toata suma primita pana acuma.am cautat pe internet legea 19/2000 actualizata in 2009 , am gasit art.94 alin(1) cara ma avantajeaza fiind ORFAN DE AMBII PARINTI. Cand am ajuns la Casa Judeteana de Pensii mi s-a spus ca sunt incadrat la Art 94 alin.(2).
Ce pot face eu in acest caz si ce drepturi am ?Mai am dreptu la pensie de urmas?
Astept un raspus pe privat daca se poate la adresa de mail Petru.dune@yahoo.com. VA MULTUMESC
In cazul beneficiarilor de pensie de urmas orfani de ambii parinti sunt aplicabile prevederile art. 94, alin. (1) din Legea nr. 19/2000, in niciun caz prevederile alineatului 2 al aceluiasi articol.
Dupa ce veti primi decizia de debit (ar fi trebuit sa primiti o decizie, nu o instiintare), formulati contestatie la tribunal, in termen de 45 de zile de la comunicare.
De acord cu doamna Pintea
- art 94(1) se refera clar la copiii urmaşi orfani de ambii părinţi
- art 94(2) se refera la copiii orfani de un parinte si care pot cumula pensia daca nu realizeaza venituri mai mari de 1/4 sin sal mediu pe economie
Pai logica intre cele doua alineate, care ar fi:
- daca este orfan de un parinte, il mai ai pe celalalt parinte care il poate sustine financiar, beneficiaza de pensie in urma parintelui decedat, si mai poate cumula pensia daca nu depaseste acea patrime
- daca este orfan de ambii parinti, clar ca posibilitatile financiare sunt scazute si asta ii confera dreptul de a cumula pensia pe toata pe toata perioada şcolarizării, putand sa realizeze orice venit
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Cum este bine?
machita