Despre evidenta contabila a gestiunii la unitate cu amanuntul second hand haine unde pot sa ma documentez?
Daca are cineva experienta in acest domeniu va rog sa ma sprijiniti.
Care este specificul acestei gestiuni?
Exista mai multe variante de evidenta ? La pret de achizitie? La pret de vanzare?
Cum procedez in cazul reducerilor de pret.
Cand achizitionez mai multa marfa decat pot pune in magazin, cum receptionez si cum fac Raportul de gestiune?
Un raspuns m-ar ajuta foarte mult.
Va multumesc
Puneti multe intrebari. Mai bine incercati sa gasiti raspunsul la ele.
Exista chiar mai multe variante de evidenta ? Dv. spuneti ca este o unitate cu amanuntul. Intro unitate care vinde cu amanuntul nu trebuie sa existe si un pret de vanzare ? Apoi, nu acesta este pretul la care se tine evidenta ?
Cum procedati cu reducerile de pret la o unitate de vanzare cu amanuntul ?
Daca ati tinut evidenta la vreo unitate de vanzare cu amanuntul inseamna ca aveti raspunsul.
Cat priveste specificul : cautati in zona furnizorilor. Se aprovizioneaza unitatea si de la persoane fizice ? Sunt indeplinite normele sanitare impuse la avizarea functionarii magazinului ? Aveti aprobat regim de consignatie ?
Multumesc pentru raspuns. Cred ca trebuie sa fac precizari :
_nu am tinut evidenta la gestiune cu amanuntul si nu sunt familiarizata cu evidenta global valorica
_aprovizionarea se face doar de la pers juridice si cu certificate privind respectarea normelor sanitare
_nu este platitor de TVA
_La aprovizionare furnizorul conditioneaza o anume cantitate.Magazinul e ff mic si nu poate desface decat treptat marfa
Daca imi puteti spune unde pot sa ma documentez (am cautat in legislatie-L.contab., Ordin 3055 dar nu am gasit raspuns) despre aspecte practice:
- tinand cont ca marfa este diferita la second hand, cat de detaliat se intocmeste receptia? Pentru fiecare tricou, pantalon etc separat sau pe categorii : fuste, bluze, pantaloni
-in cazul reducerilor de pret daca vinde zilnic la alt pret, se face inventar zilnic si lista de diferente de pret?.
-cand se achizitioneaza mai multa marfa decat spatiu de expunere in magazin, cum se receptioneaza si intocmeste Raportul de gestiune?
In ce act normativ gasesc aceste raspunsuri pentru a avea siguranta ca procedez corect?