Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua. Acum cu programul Rabla, ma gandesc sa imi cumpar o masina ca persoana fizica (avantaj tichete rabla, diferite reduceri) si apoi sa mi-o inchiriez firmei la care sunt asociat.
Intrebarile care se ridica:
1. Ma impiedica vreo norma ca eu, proprietar persoana fizica sa imi inchiriez masina firmei la care sunt asociat? Trebuie sa am in CAEN-ul firmei ca obiect de activitate distributia sau vreo alta activitate care sa presupuna ca respectiva masina va genera venituri din exploatare?
2. Daca o iau pe firma, pot deduce TVA -ul de la achizitie, TVA-ul de la bonurile de benzina, cheltuieli de service, etc si sa cuantific amortizarea. Daca o iau pe persoana fizica si o inchiriez la firma, pierd TVA-ul din achizitie, asta e clar, plus amortizarea. Dar, care sunt conditiile sa deduc TVA-ul la benzina? Si banuiesc ca reparatiile , intretinerea etc sunt acceptate ca si cheltuieli la firma.
3. Este vreo norma care ma limiteaza in stabilirea cuantumului sumei chiriei pe care mi-o plateste firma (la care sunt asociat) mie, ca proprietar persoana juridica?
1. Da poti fi tras la raspundere daca suma este prea mare (creditori, parteneri, si in unele cazuri chiar de catre angajati daca compania intra in faliment si ei sunt concediati). E deturnare de fonduri, nimic altceva. Teoretic e si evaziune pentru ca in loc sa platesti 16+16 pe div. platesti doar 16%. Nu o poti numi optimizare fiscala pentru ca sumele alea sunt cu mult pentru valoarea pietei. Un passat e in piata 600E pe luna, tu vrei sa scoti 2000.
2. Schema asta pe care vrei sa o faci tu e imposibila dpdv. legal. Citeste 265/2007 pentru modificarea si completarea Legii nr. 38/2003, si vezi ca pe Bucuresti mai ai si un HCL. Ti le sumarizez eu.
2.1 Persoanele fizice nu au voie sa inchirieze masini in nici o circumstanta.
2.2 Persoanele juridice care ofera serviciul de inchirieri auto fara sofer trebuie autorizate de RAR si de primarie prin emiterea de copie conforma si de autorizatie speciala si ecuson de rent-a-car
2.3 Persoanele juridice in cauza trebuie sa brandeze masina (vezi model pe siteul primariei) iar masina trebuie sa fie obligatorie mai noua de 3 ani, cu ABS, senzori de parcare si AC.
2.4 ITP obligatoriu la 6 luni
2.5 Autorizatiile de rent a car se dau in functie de un scor alocat de primarie. Cu o singura masina nu vei obtine licenta in veci :)
Intrebare: ca persoana fizica am inteles ca daca inchiriez masina firmei voi plati impozit la stat 16%. Impozitul se declara si se plateste trimestrial, semestrial sau anual?
Multumesc anticipat