Toate autorizarile de functionare de care ai nevoie pentru magazinul tau( sanitara, sanitar-veterinara, mediu, protectia muncii) le obtii de la ORC in baza declaratiei pe proprie raspundere model 2, intocmita in baza legii 359/2004.ORC emite Certificat constator, ca indeplinesti conditiile cerute de lege. Declaratia ta se transmite autoritailor competente care isi vor trimite delagati sa verifice indeplinirea conditiilor.Daca nu le indeplinesti , iti suspenda activitatea pe o perioada pana cand le remediezi.
Poti sa ai 2 activitati asa cum doresti. Vor fi raioane diferite(distincte) de vanzare
Bafta!
Va multumesc mult.
dar, unde asi putea gasi conditiile care trebuie aplicate conform legii pentru sanitarie, mediu, in ceea ce priveste comertul cu amanuntul la produse alimentare? Exista niste norme metodologice care trebuie puse in aplicare, niste acte de intocmit? Scuze ca va intreb acest lucru, dar nu am mai practicat acest tip de activitate pana acum, si nu as vrea sa-mi vina controale de la sanitar-veterinar sau mediu si sa am ceva in neregula... Multumesc anticipat.
Aceste conditii sunt prevazute in legislatia sanitara, sanitar-veterinara, de mediu, a muncii.Actele normative specifice le gasesti pe site-urile ministerelor de resort(sanatate, agricultura, mediu).
Dar poti sa-ti spun cateva conditii pe care trebuie sa le indeplinesti tinand cont de natura produselor pe care vrei sa le vinzi:
-in primul rand spatiul in care vei desfasura activitatea trebuie sa fie igienizat(curatat, zugravit, vopsit lemnaria sau inlocuit usi, ferestre, incuietori, montat gresie, faianta-daca ai de gand sa vinzi si produse agro-alimentare, instalatia electrica pusa la punct, etc);
- trebuie sa ai un spatiu amenajat sau sa ai un dulap in care personalul care deserveste magazinul sa-si poata depozita hainele de oras;
-trebuie sa ai un grup sanitar pentru igiena personalului;
-spatiu de depozitare materiale de curatenie, separat de spatiile in care pastrezi produsele alimentare etc
-personalul de deservire este indicat sa aiba halat, boneta...;
-sa ai rafturi separate pentru produsele pe care le vinzi( dulciurile, biscuitii pe un raft, vinurile pe altul....);
- sa ai stingatoare de incendiu, plan de stingere a incendiilor, o lada cu nisip, lopata;
- sa ai recipiente pentru colectarea deseurilor si contract cu agentii specializati pentru colectarea gunoaielor;
-sa ai incheiate contracte de munca cu personalul angajat si inregistrate la ITM;
-personalul de deservire sa aiba control medical la zi;
-personalul de deservire sa aiba instructajul de protectie a muncii;
In mare cam astea ar fi conditiile.
Bafta!