avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 669 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Probleme pensie alimentara
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Probleme pensie alimentara

Buna ziua. Am 19 ani si sunt studenta la buget. Parintii mei au divortat de 15 ani. In urma unui proces, care a avut loc abia in 2006 s-a stabilit ca tatal meu sa-mi plateasca 150 lei lunar pensie alimentara, suma pe care o plateste pana in momentul de fata si care mi se pare foarte mica, avand in vedere ca a lucrat in invatamant 35 de ani si dupa calculele mele avea in jur de 2000 lei salar,acum dansul s-a pensionat si sustine ca dupa ce eu am implinit 18 ani nu este obligat sa plateasca nimic,dar el o face din "bunavointa".
Acum eu as vrea sa stiu daca am dreptul la pensie alimentara dupa 18 ani atat timp cat sunt studenta la buget? Daca sunt sanse sa primesc retroactiv vreun ban din pensia neplatita pana in 2006? Si cum as putea sa aflu daca ar trebui sa primesc o suma mai mare decat cea care mi-o da in prezent?
Multumesc anticipat, Izabella.
Cel mai recent răspuns: m_ella2005 , utilizator 19:13, 4 Iulie 2010
1.Aveti dreptul pana la terminarea studiilor, dar nu mai mult de 26 ani.
2.In prezent nu mai puteti sa ii solicitati pensia neachitata inainte de 2006, deoarece termenul de prescriptie este de 3 ani.
3.Solicitati pe instanta majorarea pensiei de intretinere, si astfel veti vedea ce venituri are, si daca sunteti indreptatita a primi o pensie mai mare.
Multumesc pentru raspuns. As mai avea o nelamurire. Daca judecatoria hotareste ca suma nu ar trebui marita, atunci eu voi suporta cheltuielile de judecata?
nu sunt cine stie ce cheltuieli de judecata deccat daca tatal dvs isi pune avocat