avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 582 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Declaratie de asigurare (PFA si angajat)
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Declaratie de asigurare (PFA si angajat)

Bun gasit !
Sunt inginer constructor angajat cu contract de munca permanent la o firma de profil. Mai am si o autorizatie de PFA in calitate de expert in constructii.; Am fost somat de CNPAS sa depun o declaratie de asigurare cf. art 6 indice 1 din Lg.19/2000.
Citind textul legii, cred ca ma incadrez la "exceptiile" prevazute de art.5 aliniatul 1, dar as vrea sa fiu sigur ca nu gresesc. Ma puteti lamuri? Va multumesc !
Cel mai recent răspuns: Vreau.SaStiu , utilizator 12:48, 7 Iulie 2010
art 5
(1) În sistemul public sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii:
I. persoanele care desfăşoară activităţi pe bază de contract individual de muncă şi funcţionarii publici
............
IV. persoanele care se află în una dintre situaţiile următoare:
d) persoane autorizate să desfăşoare activităţi independente.

art. 6^1
(2) Se exceptează de la obligativitatea depunerii declaraţiei de asigurare persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) pct. IV şi V, dacă beneficiază de una dintre categoriile de pensii prevăzute de prezenta lege sau dacă se regăsesc în situaţiile prevăzute la art. 5 alin. (1) pct. I, II şi III.

va incadrati la exceptii.
Multumesc !
Asa m-am gandit si eu, dar aveam nevoie de confirmarea cuiva mai priceput decat mine la chitibusurile financiar-legale....
Si totusi, cei de la casa de pensii de ce ma someaza atunci??
In mare naivitatea mea, credem ca in "era computerului", exista o baza de date privind angajatii si neangajatii care desfasoara activitati independente