Hoti mi-au furat din camera de hotel unde dormeam poseta sotiei plus telefonul mobil care era pe noptiera. In poseta aveam toate actele mele si ale sotiei plus bani, un lant de aur , etc. Problema este in felul urmator biletul cu care m-am cazat nu era cumparat direct de noi ci prin intermediul unei firme care platea jumatate din valoarea biletului angajatilor respectivi asa ca am aranjat cu unul dintre ei sa-mi dea mie biletul. As putea sa dau in judecata hotelul pentru a primi despagubiri ? Sau as putea spera ca asigurarile sa ma despagubeasca ?
Da, puteti da in judecata hotelul, dar nu stiu cat de oportuna ar fi actiunea; furtul este considerat caz fortuit, asa incat, in urma furtului, in sarcina hotelului se nasta o prezumtie relativa (deci care poate fi rasturnata cu probe) de nevionovatie. Astfel incat sarcina probei iti revine tie, si anume: sa faci dovada ca cei de la hotel nu au depus toate diligentele in a stopa furtul, ca acestia chiar au prevazut sau si-au asumat acest risc.
Intrucat furtul, drept caz fotuit, exonereaza de raspundere si in lipsa dovezilor dvs (in a dovedi ca cei de la hotel nu au depus toate diligentele in a stopa furtul), actiunea va fi respinsa.
deci cu alte cuvinte hotelul chiar daca are angajata firma de paza si protectie nu poate fi tras la raspundere pentru cele intamplate..
Multumesc oricum si pe viitor ...
penalul ...dureaza si puteti avea surpriza ( adica aproape certitudinea) ca nu veti obtine nimic . chiar daca se gasesc faptuitorii, tot la actiune civila ajungeti, si astia sunt de regule "insolvabili".mergeti pe civil, actionati hotelul.hotelierul raspunde ca depozitar, ulterior se regleaza "in regres" cu hotii,angajatii, sau cu toti "care este".chiar daca angajatii sunt vinovati/in culpa, raman prepusii comitentului - depozitar:hotelul