avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 387 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cum trebuie sa procedam legal la predarea/ primirea ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cum trebuie sa procedam legal la predarea/ primirea documentelor asociatiei de proprietari, cand se schimba si conducerea si administratorul?

Noul administrator ( p.f.a) imi spune ca nu preia registrul de casa , pana cand administratorul precedent( din cadrul unei firme specializate) nu intocmeste bilantul activ/pasiv al asociatiei noastre.Mi se pare corect! Dar, ce modalitati legale am eu, ca presedinte, sa il determin pe vechiul administrator sa faca acel bilant?
Si ma framanta inca o problema stringenta: Adunarea Generala a proprietarilor a hotarat angajarea noului administrator, a ales noua conducere, care isi intra in atributii de astazi, dar, cum scapam, legal, de vechiul administrator??? Ca asta a omis-o! Nu stiu, inca, tipul contractului prin care a fost angajat acela, intrucat vechiul presedinte refuza sa imi spuna( nu am ajuns inca in posesia documentelor asociatiei).
Astazi, conform Hotararii A.G, noul ad-tor a preluat o parte din documente de la vechiul presedinte, dar fostul ad-tor a refuzat sa fie prezent!
De vreo 6 ore ma aflu in hatisul legislatiei specifice, dar experienta voastra ma poate ajuta ajuta mai mult! Va rog, sfatuiti-ma cum sa procedez legal!
Cel mai recent răspuns: m.belu , utilizator 16:38, 18 Iulie 2010
Noul administrator nu trebuia ales de adunarea generala, ci angajat de comitetul executiv, pentru ca CE face toate angajarile la asociatie si raspunde pentru ce, cum si pe cine angajeaza, altfel prin alegerea adunarii generale raspunderea se disipeaza si nimeni nu raspunde de nimic. Dovada este si ca ati ales un nou administrator fara a termina serialul cu vechiul administrator. Nu stiti daca are CIM sau daca are contract care-l tine legat de asociatie pana la calendele grecesti..... nu stiti ......!!!

Dar sa zicem ca o sa aflati si ca veti putea "scapa" de vechiul administrator, in cazul acesta noul administrator are perfecta dreptate cand cere situatia soldurilor de activ-pasiv...si chiar este indicat sa nu-si intre in paine pana cand nu i se preda sau nu face el insusi aceasta situatie, in cazul in care are la dispozitie toate actele.

Vechiul presedinte, cat si vechiul administrator, in cazul in care contractul cu el permite demiterea lui, trebuie sa predea toate documentele. Nu trebuie sa scrie nicaieri lucrul acesta pentru ca este de bun-simt ca, o data ce nu mai esti in functie, sa predai tot ce ai asupra ta, ca document, celui care ti-a luat locul.
Actele asociatiei nu sunt proprietatea privata a presedintelui sau administratorului, ci proprietatea asociatiei.
In cazul in care acestia nu vor sa predea actele faceti apel la politistul de proximitate sa va ajute sa le dobanditi.

Hatisul de legi :) este format pentru inceput din doua legi pe care trebuie sa le stiti foarte bine: Legea 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari si HG 1588/2007 cu Normele de aplicare a acestei legi.
Textul acestora si a multor chestii care va vor interesa pe viitor le gasiti in Documentatie specifica asociatiilor de proprietari, primul topic din aceasta sectiune a forumului.
Fostul presedinte si-a dat demisia in urma cu o luna, atunci cand, la o sedinta cu proprietarii s-a propus schimbarea administratorului.Dupa trei saptamani s-au "intrunit: din nou 18 proprietari din cei 52 si s-a stabilit sa invitam administratori cu experienta, si, peste o saptamana, in urma discutiilor cu un administrator profesionist, in adunarea formata din 28 de proprietari, s-a hotarat ca va fi angajat acest ad-tor, s-a ales comitetul si s-a "desemnat" presedintele.
In conditiile in care apa calda este sistata de doi ani, gazele temporar intrerupte, restantieri cu cate 8 000- 10 000lei , stare de mizerie in partile comune ale imobilului, conducere haotica, "dupa ureche" a asociatiei, cativa proprietari am acceptat sa facem parte din Comitet, pentru ca nimeni nu mai dorea sa se implice.

S-a stabilit presedintele, data preluarii documentatiei de catre noul ad-tor, cenzorul , cuantumul salariilor, totul in acea adunare.

Astazi, la trei zile dupa sedinta, noul ad-tor incaseaza cotele de intretinere.
Dar, nu s-a incheiat nici un contract , pentru ca nu a fost timp.

Am intrat in "hatisul" legilor mentionate in topicul Documentatie specifica asociatiilor de proprietari si altor legi .

Si apar intrebari, nedumeriri si necesitatea imperioasa de rezolvare legala a unor aspecte de maxima urgenta !

Multumesc pentru raspuns!
Noi stam aici de paza, de veghe de serviciu ....:) aproape 24 din 24, 7 din 7 si raspundem, dupa posibilitati.....:) nelamuririlor, nemultumirilor, necazurilor, tristetilor si incurcaturilor unora dintre utilizatori.
Daca veti urmari discutiile de pe acest forum, chiar fara sa puneti intrebari, e posibil sa va lamuriti din mers, nemaivorbind ca puteti sa puneti intrebari, una cate una si poate reusim pana la urma impreuna sa desfacem ghemul .......:)

Intre altele sa aveti grija sa respectati regulamentul de postare in forum!.....
Stiu, am citit aseara/azinoapte cat am putut pe forum si mi-am lamurit deja unele aspecte, dar mai am muulte de invatat. Imi sunteti de un real folos!

Am facut o greseala de postare in prima zi cand m-am inscris. Nu stiu daca am mai gresit intre timp, pentru ca aseara am "vizionat" regulamentul!

Incerc sa fiu atenta si sa ma conformez!
Daca administratorul vechi nu si-a facut datoria trebuia ca presedintele vechi sa-l destituie si sa cautae alt administrator. Asa aveati o continuitate macar cu fostul presedinte, comitet si cenzor.
Daca adunarea generala a ales alt presedinte, comitet si eventual cenzor, era suficient si nu trebuia sa schimbe administratorul mai ales ca nu era de competenta adunarii generale. Aceasta noua conducere trebuia sa continuie activitatea cu fostul administrator o perioada (o luna, doua) pana intra in toate detaliile si apoi cauta un alt administrator.
Aici, pe forum, recent a fost discutat un caz in care administratorului i s-a desfacut disciplinar contractul de munca. Acesta a dat in judecata asociatia si instanta a hotarat repunerea lui in functie si achitarea salariului pe toata perioada de la desfacerea contractului pana la repunerea in drepturi chiar daca in aceasta perioada nu a muncit in asociatie.
Eu sunt deacord ca intr-o asociatie trebuie sa fie democratie, ca adunarea generala este suverana, dar daca cei cativa oameni care se implica si se pricep, nu prezinta adunarii generale realitatea, nu dirijeaza lucrarile adunarii generale conform legii, aceasta ajunge sa ia hotarari pe langa lege. Asa se face ca la dv , proprietarii (care nu cunosc legislatia asociatiilor, legislatia muncii, a contabilitatii, nu au experienta conducerii si administrarii...) au ridicat mana alegand un administrator (fara a avea dreptul) doar din suparare pe vechiul administrator.

Referitor la situatia soldurilor de activ si pasiv aceasta se intocmeste lunar. Daca fostul administrator nu a facut-o acum cu ocazia destituirii poate o gasiti la dosar pe cea de luna trecuta. Sau gasiti exemplarul depus la primarie din 6 in 6 luni. Dar aceste situatii trebuiesc stiute, cunoscute, verificate, semnate, parafate de cenzorul si presedintele asociatiei.
Apoi un bun administrator (si ma refer acum la cel nou angajat-ales), daca este priceput poate sa descurce treptat itele si sa administreze cu putinele documente pe care le are sau chiar fara documente din urma. Mergeti un pic la extrema si considerati ca fostul administrator a fost jefuit, a fost rapit, a fugit in Africa (unde se traieste acum mai in siguranta) si este de negasit sau si mai rau ati aflat ca a fost executat de teroristi. Doar no sa se darame blocul. Viata merge inainte.

Alte discuții în legătură

Angajare expertiza de catre comitet masso masso buna ziua! in urma demisiei ad-torului, comitetul a hotarat ca predarea gestiunii si actelor sa se faca unei firme specializate care sa verifice acestea ... (vezi toată discuția)
Cum se face predarea-primirea la schimbarea comitetului executiv ModeratorSGES ModeratorSGES La adunarea generala a proprietarilor, s-a ales un alt comitet executiv, dar a ramas acelasi presedinte, acelasi cenzor pe care nu il cunoastem, este angajat ... (vezi toată discuția)
Adunare generala SimonaBardea SimonaBardea Buna ziua! S-a facut adunare generala si s-a ales un nou comitet executiv, dar s-a hotarat s-a ramana vechiul administrator. Acest administrator a refuzat ... (vezi toată discuția)