Noul administrator ( p.f.a) imi spune ca nu preia registrul de casa , pana cand administratorul precedent( din cadrul unei firme specializate) nu intocmeste bilantul activ/pasiv al asociatiei noastre.Mi se pare corect! Dar, ce modalitati legale am eu, ca presedinte, sa il determin pe vechiul administrator sa faca acel bilant?
Si ma framanta inca o problema stringenta: Adunarea Generala a proprietarilor a hotarat angajarea noului administrator, a ales noua conducere, care isi intra in atributii de astazi, dar, cum scapam, legal, de vechiul administrator??? Ca asta a omis-o! Nu stiu, inca, tipul contractului prin care a fost angajat acela, intrucat vechiul presedinte refuza sa imi spuna( nu am ajuns inca in posesia documentelor asociatiei).
Astazi, conform Hotararii A.G, noul ad-tor a preluat o parte din documente de la vechiul presedinte, dar fostul ad-tor a refuzat sa fie prezent!
De vreo 6 ore ma aflu in hatisul legislatiei specifice, dar experienta voastra ma poate ajuta ajuta mai mult! Va rog, sfatuiti-ma cum sa procedez legal!
Am citit in noaptea de documentare:D, adica ieri-noapte, despre acel caz, drept pentru care mi- am pus intrebari firesti: C.E a reziliat oare contractul cu vechiul ad- tor?...Nu cumva asociatia se va trezi data in judecata?...Nu, CE nu a reziliat Contractul... pentru ca nu mai exista Ce, nu mai exista comisie de cenzori, decat...Presedinte!
In seara aceasta s- au facut incasari intretinere de catre noul administrator, desi inca nu are nici un contract incheiat cu noi! :hm:
Am intrat in posesia Contractului de prestari servicii de administrare imobiliara, incheiat din anul 2006 intre Asociatie si o firma prestatoare, reinnoit prin Act Aditional anual si dupa ce am solicitat lamuriri din partea fostului presedinte, am intrat in blocaj de indignare! Pentru ca: firma prestatoare avea 16 puncte prevazute la obligatii, iar indeplinite au fost doar doua, cel putin in ultimii doi ani! Adica, in loc sa isi indeplineasca toate obligatiile ce ii reveneau persoanei desemnate de firma respectiva in calitate de administrator, in fapt doar intocmea listele lunare de plati si se incasau banii!!! Plata facturilor o facea presedintele( pentru ca asa s-au inteles verbal(!!!), dupa ce prelua incasarile de la persoana mentionata. Acum ceva timp, Presedintele si- a dat demisia, prestatorul a ramas, dar, cel care incasa banii nu s- a mai prezentat la program, pentru ca fostul presedinte le- a transmis telefonic faptul ca proprietarii nu mai doresc prestatorul, iar presedintele(fost) a incasat el intretinerea, pe motiv ca "trebuiau platite facturile "( curata babilonie!). In plus, prestatorul nu vrea sa faca situatia soldurilor activ/pasiv si... inca un "bonus": exista o clauza in Contract prestari sv, care prevede ca orice parte poate cere rezilierea contractului , printr- o notificare scrisa, comunicata prin orice mijloc, cu 15 zile inainte de data la care se doreste incetarea contractului!
In conditiile date, (pentru a evita un proces de judecata) apreciez ca solutia este ca actualul CE sa trimita notificarea, cel mai devreme posibil luni, 19. 07(data postei, faxului etc) pentru ca incepand cu data de 03,08,2010 sa inceteze contractul. Insa, apar cateva aspecte; pentru rezolvarea carora mi- ar fi de ajutor cateva sfaturi:
1. Pe data de 01.08.2010 ar inceta de drept Contractul prin neintocmirea unui nou Act aditional ori(?!) prin notificare scrisa, cu data de 01.08, ca nu mai dorim reinnoirea Contractului?
2. Sau Contractul inceteaza la data de 03.08, dupa implinirea celor 15 zile de la Notificarea facuta pe data de 19. 07?
3. In perioada 19.07- 01(sau 03).08, pana la incetarea conforma a Contractului, Asociatia va plati Prestatorului initial salariul aferent perioadei, desi acesta nu mai presteaza serviciile prevazute in Contract?
4. In perioada mentionata la pct.3 putem sa facem deovamdata o conventie civila cu noul administrator, ca sa fie in legalitate pentru ca deja presteaza(incaseaza intretinerea), dar asta inseamna sa il platim si pe noul ...si pe vechiul...?!:confused:
Multumesc pentru informatia ca acea situatie Activ/Pasiv se intocmeste lunar!
Da, sunt sigura ca noul ad-tor se va descurca si fara cea recenta( desi ultima situatie care exista este de acum 6 luni!).
1. Nu inteleg nimic din prima intrebare.
2. Cititi contractul pe care-l aveti si conformati-va clauzelor din contract care se refera la incetarea sau rezilierea contractului.
3. "Prestatorul initial" cum spuneti dv, nu poate primi salariu pentru ca ne-ati explicat mai sus ca este o firma si nu o persoana juridica. Asa ca nu este posibil sa dati salariu unei firme.
4. Daca actualul administrator este atestat va recomand sa-i faceti imediat contract de munca. Sa depuna sau sa se angajeze ca depune lunar garantie pentru gestiune. Sa-si faca treaba si sa-l platiti din prima zi de munca indiferent de relatia dv cu firma care a administrat pana acum.
Firmei care a administrat pana acum puteti sa-i inaintati o adresa prin care-i aduceti la cunostinta ca, deoarece nu si-a mai indeplinit atributiunile, obligatiile fata de asociatie din datat de.... (data de cand spuneati dv ca presedintele le-a dat telefon si acea firma nu a mai facut inacasari si plati), se reziliaza contractul cu acestia cu acea data. Si sigur ca nu-i platiti nimic daca nu a prestat serviciile conform contractului. Aici nu e ca la un CIM. Nu intra ITM-ul. Aveti chitante si situatii facute de presedinte si de actualul administrator. Ei nu cred ca au de unde sa prezinte la un eventual proces dovada ca au muncit in aceasta perioada pentru asociatie.
Imi pare rau ca nu am reusit sa aleg termenii cei mai clari si corecti pentru exprimarea intrebarilor mele, dar sunt "strivita" de avalansa situatiilor intalnite la aceasta Asociatie neconforme cu legea si de timpul scurt pe care il am la indemana pentru a le indrepta pe calea legala!
Va multumesc pentru intelegere, rabdare si pentru raspuns!