avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 319 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... angajare expertiza de catre comitet
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

angajare expertiza de catre comitet

buna ziua! in urma demisiei ad-torului, comitetul a hotarat ca predarea gestiunii si actelor sa se faca unei firme specializate care sa verifice acestea inainte de preluarea de catre un alt ad-tor; in urma acestei hotarari a fost discutata si aprobata si oferta respectivei firme si totodata si suma care trebuie platita in urma actiunii; in afara faptului ca unii proprietari au fost revoltati ca trebuie sa plateasca pentru aceasta verificare autorizata ,considerand ca ad-torul demisionat trebuia sa-si faca treaba pana la capat, se pune intrebarea daca, comitetul a actionat legal sau trebuia sa se intruneasca o adunare generala pentru aceasta actiune! ad-torul demisionat a predat comitetului actele si banii pe care ii considera el dar credem ca trebuie si verificate acestea (cenzorul isi daduse si el demisia acum cateva luni); va multumesc
Cel mai recent răspuns: masso , utilizator 14:51, 18 Decembrie 2017
Fiind vorba de costuri suplimentare in buget, efectuarea expertizei contabile trebuie aprobata de Adunarea generala a asociatiei de proprietari, aceeasi care a aprobat si preluarea administrarii asociatiei de catre firma specializata. Costurile serviciilor firmei specializate de administrare pot fi considerabil mai mari decat in cazul unui adminitrator persoana fizica.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Dl. Popa,
In ceea ce priveste costurile, aceste nu pot fi neaparat mai mari. Altele sunt discutiile aici, mai ales din 2018, cand salariul minim brut garantat in plata va fi de 1900 lei/luna.
Aici este si o alta discutie - la mine in asociatie; ingrijitorul de bloc va avea un salariu mai mare ca cel al administratorului... Nici nu stiu cum vom proceda, pentru ca toate salariile vor creste si unde se vor vedea? Pai pe lista de plata !
.....................................
@Masso,
Eu v-as sugera, nu verificarea gestiunii in intregime. Acest lucru este foarte anevoios, de durata si costurile vor fi pe masura.
Impreuna cu cenzorul care a functionat pana acum, in prezenta cenzorului actual (daca v-ati ales altul), se poate intocmi o situatie a soldurilor de activ si de pasiv - la momentul demisionarii.
Acest lucru poate dovedi cu destul de mare precizie cu se sta cu gestiunea asociatiei. Abia dupa finalizarea acestei verificari se poate trage o concluzie - daca este nevoie de o expertiza sau nu este nevoie.
Pe de alta parte, nu totdeauna o anumita firma de administrare imobile, o sa va gestioneze mai bine serviciile contractate. Va spun din experienta ca va trebuie un comitet executiv, un presedinte si un cenzor cu multe plusuri ca activitatea asociatiei sa mearga la fel de bine ca pana acum. Este posibil ca si cu firma de administrare lucrurile sa mearga la fix - adica sa nu credeti ca am ceva impotriva acestora. Trebuie sa "cantariti" foarte bine variantele si apoi sa decideti (decizia se i-a in com. executiv).
Succes!
Ultima modificare: Joi, 14 Decembrie 2017
Adam Grecu, utilizator
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
In situatia in care inclusiv cenzorul asociatiei nu exercita atributiile,este temeinic ca sa existe un raport de verificare activitate administrator de imobil ,sa existe un control financiar de specialitate

Comitetul executiv a actionat legal in limitele atributiilor ce ii revin
HG nr 1588/2007
Art. 17. - (1) Comitetul executiv al asociaţiei de proprietari are următoarele atribuţii:
a) duce la îndeplinire hotărârile adunării generale şi urmăreşte respectarea prevederilor legale, a statutului şi a acordului de asociere ale asociaţiei de proprietari;
b) emite, dacă este cazul, decizii scrise privind regulile pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor adunărilor generale şi pentru respectarea prevederilor legale, a statutului şi a acordului de asociere, precum şi alte decizii ce privesc activitatea asociaţiei de proprietari;
c) întocmeşte proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi pregăteşte desfăşurarea adunărilor generale;
d) reglementează folosirea, întreţinerea, repararea, înlocuirea şi modificarea părţilor proprietăţii comune, inclusiv cu privire la consumurile aferente proprietăţii comune, în conformitate cu actele normative în vigoare;
e) întocmeşte sau propune planuri de măsuri şi activităţi, conform cu responsabilităţile ce le revin, si urmăreşte realizarea lor;
f) supraveghează desfăşurarea tuturor activităţilor din cadrul asociaţiei de proprietari, în mod special situaţia încasărilor şi a plăţilor lunare;
g) pentru realizarea scopului şi a activităţilor asociaţiei de proprietari, angajează şi demite personalul necesar, încheie şi reziliază contracte cu persoane fizice/juridice;
h) îşi asumă obligaţii, în numele asociaţiei de proprietari sau în numele proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari, privind interesele legate de clădire;
i) iniţiază sau apără în procese, în numele asociaţiei de proprietari sau în numele proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari, interesele legate de clădire;
j) stabileşte sistemul propriu de penalizări al asociaţiei de proprietari pentru restanţele afişate pe lista de plată ce privesc cheltuielile asociaţiei de proprietari, conform prevederilor legale;
k) avizează documentele asociaţiei de proprietari;
l) asigură completarea la zi a cărţii tehnice a construcţiei;
m) asigură urmărirea comportării în timp a construcţiei, pe toată durata de existenţă a acesteia;
n) gestionează situaţiile excepţionale şi de criză;
o) exercită alte atribuţii care i-au fost conferite prin hotărârile adunării generale;
p) aprobă lunar lista cu cotele de contribuţie la plata cheltuielilor asociaţiei de proprietari, conform hotărârii adunării generale;
r) stabileşte cotele de participare pe persoană la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul în clădire şi pentru persoanele care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe lună; stabileşte perioada pentru care proprietarii, respectiv chiriaşii, pot solicita în scris scutirea de la plata cheltuielilor pe persoană şi care trebuie să fie de cel puţin 15 zile pe lună, conform hotărârii adunării generale;
s) analizează problemele ridicate de membrii asociaţiei de proprietari şi ia măsuri pentru rezolvarea acestora, conform hotărârii adunării generale;
ş) ia toate măsurile pentru aducerea la starea dinaintea producerii evenimentului a zonei în care se efectuează reparaţii la părţile comune, urmând ca sumele aferente reparaţiilor respective să fie suportate de toţi proprietarii, proporţional cu cota indiviză.
(2) Şedinţele comitetului executiv se desfăşoară lunar şi sunt legal întrunite dacă jumătate plus unu din numărul membrilor săi sunt prezenţi. Şedinţele comitetului executiv pot fi convocate de preşedintele asociaţiei de proprietari sau de jumătate plus unu din numărul membrilor săi
Ultima modificare: Joi, 14 Decembrie 2017
ynocentta, utilizator
Așa cum spunea @Adam Grecu nu trebuie să puneți Asociația la cheltueli poate neintemeiate o demisie nu inseamnă că v-a tras o țeapă . In lipsa unui adm . comitetul preia atribuțiile adm. asta inseamnă că impreună cu cenzorul dacă există se faca predarea gestiunii către comitet și in funcție de constatări se poate acționa in Instanță . Aveți grijă cum procedați să nu plătiți expertiza contabilă de două ori .
nu este vorba de teapa din moment ce trebuie si dovedita... dovedire care se face cu expertiza sau verificare autorizata in eventualitatea cel putin a unui proces de recuperare a banilor care nu se mai gasesc si expertiza este act doveditor in justitie; asta pe langa faptul ca si-a dat demisia inainte de a preda actele, iar in acte nu se pricepe oricine sa aprecieze eventualele lipsuri, iar unele acte (registre) nu sunt intocmite conform legii sau nu corespund cifrele cu cele deja stiute; cred ca este gresit mentionat in lege pecum ca membrii comitetului pot face ce face un cenzor! astept inca un raspuns (multumesc utilizatorului "ynocentta") mai la obiect avand in vedere ca suma pretinsa si acceptata de comitet pentru expertiza este contestata de gică-contra, destui asa cum se gasesc peste tot, adica exact de cei care te ameninta ca "vor aduce ei ... si vor face reclamatii la ..... "; pentru 8 (opt) ani care trebuiesc verificati, si cu plata in rate - cat vrem noi - a sumei de 80lei/apt. ma astept chiar sa mi se ceara recomandari pentru respectiva firma!
Ultima modificare: Luni, 18 Decembrie 2017
Manuela Rășină, administrator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Procedura predare /primire presedintie asociatie proprietari teisoara teisoara Buna ziua, am povestit in alte topicuri cum nu reusim sa gasim 500 000 ron ei regasindu-se la activ intr-o sit.cu denumirea penalitati necalculate.Intre ... (vezi toată discuția)
Administrator bun de demis gheorghe.istrate gheorghe.istrate Buna ziua si multumesc anticipat pentru raspuns In asociatia noastra de proprietari presedintele si vicepresedintele si-au dat demisia si vom organiza o noua ... (vezi toată discuția)
Pe cati ani se face o expertiza contabila ContSters13909 ContSters13909 eu trebuie sa predau gestiunea asociatiei si vreau sa fac un inventar al tuturor actelor predate ,facturi ,chitante...., pe o anumita perioada de ani si sa le ... (vezi toată discuția)