exista vreo reglementare care sa stabileasca suma maxima de bani care poate fi tinut in casierie de casierul unei Asociatii de Proprietari ?
daca da, care este aceasta suma ?
Aceasta suma o poate stabili comitetul executiv.
In mod normal, dupa parerea mea, dupa incasare, a doua zi banii incasati trebuie depusi la banca de unde se pot face absolut toate platile catre furnizori sau prestatori.
Nu exista justificare pentru pastrarea unei sume prea mari, se pastreaza bani ca sa se cumpere creioane, chitantiere, detergent etc., sa fie platite salariile, indemnizatiile si bani marunti pentru a avea sa se dea rest la urmaroarele incasari.
Dupa cate stiu exista niste reglementari de genul acesta, ceva referitor la un maxim de 1000 lei....dar ramane sa mai asteptati si alte raspunsuri sau sa va lamuriti in sectiunea "contabilitate" a forumului.
Plafonul de casa a fost abrogat prin aparitia Legii 507 din 2004.
Pentru alte reglementari se aplica ceea ce a spus doamna Elga: deciziile comitetului executiv.
Corect! Nu mai este limitat plafonul de casa prin lege. Asa cum s-a mai explicat fiecare asociatie, prin comitetul executiv, poate stabili sau nu o suma maxima ce poate fi pastrata de casier in numerar. Aceasta suma ar trebui sa acopere cheltuielile curente marunte, o eventuala avarie ce apare peste noapte si se pot pastra bani in casierie pe mai multe zile in situatia cand stim ca saptamana asta trebuie sa apara delegatul de la lift, salibritate, instalator carora le achita la sediul asociatiei in numerar. Apoi stim ca in ziua de se platesc salariile si indemnizatiile si pentru a nu merge la banca in acea zi putem pastra banii cu 3-4 zile inainte, ne fiind niciodata siguri de incasarile ce le vom avea maine.
Ca sa dimensionati suma, plafonul de casa, vedeti in registrul de casa care a fost suma maxima platita in numerar in ultimul an.
Sold casa
BEN46
Avem un fond de rulment scriptic fiindca in perioada de iarna ajunge la limita fondului de rulment constituit sau chiar a fost depasit ... (vezi toată discuția)