avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 374 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Casa de marcat - bonuri gresite
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Casa de marcat - bonuri gresite

Buna ziua,

Care este cea mai simpla metoda sa primesti marfa inapoi la un magazin, cand ai emis bon fiscal pt ea? Am gasit ceva pe internet, la link-urile [ link extern ] .

Problema este ca prevederile legale sunt exagerate (pentru fiecare bon fiscal trebuie intocmit un dosar cu un continut destul de consistent, cu declaratii s.a.m.d.). Va las pe dvs. sa cititi articolele si sa va imaginati cat de practice/aplicabile sunt in cazul unui magazin care emite sute de bonuri fiscale pe zi (exista chiar magazine cu 2-3 angajati care au un asemenea volum de clienti). Si cei de la chioscuri? Eu nu am primit vreodata bon fiscal de la chiosc (deci majoritatea lucreaza ilegal). Ei cand au gresit un bon fiscal (in ipoteza teoretica ca l-au emis) pentru o guma de mestecat, fac un dosar cu declaratii si tot felul de copii dupa documente? Nu e un pic cam ... ? Si nici nu se poate adopta solutia combinatiei factura + chitanta, pentru ca e ridicol sa faci factura pentru o guma de mestecat. Imi vine greu sa cred ca nu exista un cadru legal corespunzator pentru cei care vor sa lucreze legal, mai ales ca exista un numar f. mare de magazine care se lovesc de aceasta problema.

Daca pentru facturi exista notiunea de factura storno, iar pentru corectarea unei facturi emise in combinatie cu chitanta se poate anula chitanta, banuiesc ca trebuie sa existe o metoda mai simpla si pentru acest caz. Apropo, cum se corecteaza facturile care au ca document de plata bonul fiscal? Redau in continuare articolele "cu pricina".

Va multumesc anticipat pentru timpul dvs.

Art. 36. - Pentru corectarea sau anularea înregistrării unei operaţiuni după emiterea bonului fiscal utilizatorul întocmeşte un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisă a persoanei care a efectuat greşit operaţiunea, cu precizarea motivaţiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum şi a numărului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei şi minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisă de aprobare a corectării operaţiunii greşit efectuate, emisă de directorul financiar-contabil, contabilul-şef sau de altă persoană care răspunde de gestionarea patrimoniului unităţii;
c) copie de pe nota sau notele de recepţie şi constatare de diferenţe, întocmite de la ultima inventariere până la zi, prin care a fost stabilit preţul cu amănuntul al produsului sau produselor înregistrate greşit în aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflectă operaţiunea efectuată.
Art. 37. - (1) În cazul returului de marfă utilizatorul întocmeşte un dosar care va cuprinde:
a) nota de recepţie şi constatare de diferenţe cod 14-3-1A, întocmită în baza bonului fiscal emis anterior pentru marfa respectivă;
b) dispoziţia de plată-încasare către casierie cod 14-4-4;
c) factura sau factura fiscală în roşu, după caz.
(2) Returnarea ambalajelor refolosibile, a căror contravaloare este inclusă în preţul produsului vândut, poate fi menţionată înainte de emiterea bonului fiscal prin înscrierea sumei aferente a acestora ca valoare negativă şi cu specificaţia "ambalaj refolosibil".
Cel mai recent răspuns: adelaida_07 , utilizator 17:46, 28 August 2007
Sincer cred ca-ti faci griji degeaba. Daca este singura temere cred ca problema nu este asa o stavila.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Bon fiscal paulpaul paulpaul buna ziua...am nevoie de ajutor...de putin timp tin contabilitatea la un magazin care vinde piese auto de import si m-am confruntat cu o problema...dupa 2 zile ... (vezi toată discuția)
Cumparare din supermarket haiducu haiducu am cumparat din KAUFLAND marfa pentru magazin si mi sa scris pa factura ca marfa nu este pentru revanzare. ESTE CORECT ? CE LEGE NU DA VOIE DACA AM ... (vezi toată discuția)
Reinregistrare marfa vanduta si returnata lungus lungus buna seara cum se poate reintroduce in stoc o marfa vanduta cu bon fiscal,dar pe care un client a adus-o inapoi dupa cateva zile? (vezi toată discuția)