avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 608 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Raspundere contabil studii medii
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Raspundere contabil studii medii

Buna,

Am urmatoarea situatie: o societate, singura persoana angajata in departamentul financiar contabil este un contabil cu studii medii, bilantul este intocmit si semnat de o firma de contabilitate deoarece societatea are CA mai mare de 50.000 eur.
Va rog sa imi spuneti in cazul unui control .... se constata unele greseli in contabilitate ...... cine raspunde pentru aceste greseli?

Ce raspundere are fiecare: administratorul, contabilul si firma de contabilitate in conditiile vechii legi a contabilitatii?

Multumesc,
Cel mai recent răspuns: ContSters478 , utilizator 13:47, 2 Septembrie 2007
Am scris si la finante .... acesta ese raspunsul pe care l-am primit .... dar tot nu sunt lamurita cine raspunde.

Urmare e-mailul-ului Dvs. Va comunicam urmatoarele:
Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii la societatile comerciale revine administratorului, asa cum se precizeaza la art.10 din Legea contabilitatii nr.82/1991.
Contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie.
Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare, asa cum se precizeaza la art.10, alin.(2) din Legea nr.82/1991, republicata, modificata prin Legea nr.259/2007.
Contabilitatea poate fi organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii , incheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.
Mentionam ca prin Legea nr.259/2007 s-a modificat alin.(4) al art.10 din Legea contabilitatii, republicata, unde se preciza “la persoanele juridice la care contabilitatea nu este organizată în compartimente distincte, care nu au personal calificat încadrat, potrivit legii, sau contracte de prestări de servicii în domeniul contabilităţii, încheiate cu persoane fizice sau juridice autorizate în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 65/1994 şi care au înregistrat o cifră de afaceri anuală de până la echivalentul în lei a 50.000 euro, răspunderea pentru ţinerea contabilităţii, potrivit legii, revine administratorului sau altei persoane care are obligaţia gestionării unităţii respective” . Astfel, in modificarea adusa nu se mai precizeaza cifra de afaceri pana la care raspunderea pentru aplicarea corespunzatoare a reglementarilor contabile revine administratorului, in situatia in care societatea nu are personal calificat incadrat.
Raspunderea revine societatii care se ocupa cu contabilitatea societatii dvs., aceasta raspundere, indiferent de legea aplicabila, intervenind in temeiul contractului incheiat intre dvs. si acea societate.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Administrator, asociat unic, fara cim poate semna bilantul contabil sevenx sevenx Buna ziua, In cazul unui SRL fara angajati in care asociatul este si administrator, are studii economice superioare insa nu este angajat in propria-i ... (vezi toată discuția)
Pot sa semnez bilant? Sidonia Sidonia Daca sunt angajata la o firma cu cifra de afaceri mai mica de 50000 euro/an si nu sunt contabil autorizat , pot sa semnez bilantul acestei firma? (vezi toată discuția)
Lamuriti-ma,va rog kristiiina kristiiina buna tuturor am un srl deschis in martie 2006,nu functioneaza si nici nu a functionat in aceste conditii trebuie depuse balante sau ... (vezi toată discuția)