depinde....pe srl contabilitatea poate fi un pic mai costisitoare...
nu cred ca asta este lucrul care trebuie sa va preocupe.. ci piata de desfacere, vadul comercial, furnizorii.
pt srl va trebuie mai multe acte... sediu, capital social.
la Registrul comertuluii sunt afisate toate actele si avizele care va sunt necesare
In cazul S.R.L-ului se plateste si impozitul forfetar peste 2000 lei pe an.
Ca PFA se poate tine si de catre titular evidenta contabila iar la S.R.L obligatoriu va trebui contractata sau angajata o persoana autorizata
Referitor la optimizarea fiscala (= castigul net obtinut dupa plata tuturor impozitelor si taxelor, situatia ar putea fi urmatoarea:
1. Daca va desfasurati activitatea ca si SRL:
- venituri imozabile 1000 lei;
- cheltuieli deductibile 900 lei;
- profit brut 100 lei (= 1000-900)
___________________________
- impozit pe profit 16 lei (16% aplicat la 100 lei);
- profit net 84 lei;
- impozit pe dividende 13,44 lei (16% aplicat la 84 lei (profitul net))
___________________________
CASTIG FINAL: 70,56 lei la 100 lei profit brut.
CONCLUZIE: La 100 lei rezultati ca si "castig", impozitele totale sunt in valoare de 29,44 %, rezultand un castig final net de 70,56 lei. (=dividende).
Dar Dividendul ( = distribuirea in bani sau natura efectuata de o persoana juridica catre un asocait sau actionar) nu se poate ridica decat in anul urmator dupa aprobarea Situatiilor financiare in 150 de zile de la data de 31.12. xxxx.
Contabilitatea se tine in partida dubla, este nevoie de un contabil autorizat sau de un absolvent de studii superioare economice angajat.
2. Daca va desfasurati activitatea ca si PFA (sau Intreprindere Individula):
- venituri brut 1000 lei;
- cheltuieli deductibile 900 lei;
- venit net 100 lei (= 1000-900)
___________________________
- impozit pe venit 16 lei (16% aplicat la 100 lei);
- venit net dupa impozitarea lui 84 lei;
__________________________
CASTIG FINAL: la 100 lei dupa impozitarea cu 16% : 84lei
CONCLUZIE: La 100 lei profit brut, impozitul este de 16 %, rezultand un castig final de 84 lei. Pentru a ridica banii nu mai este nevoie de bilant ca la SRL.
NOTA, in cheltuielile deductibile sunt incluse si:
- cheltuielile reprezentand:
- contributiile pentru asigurari sociale;
- contributia la somaj;
- contributia la sanatate;
- precum si alte contributii obligatorii pentru contribuabil si angajatii acestuia.
NOTA: contabilitatea se tine in partida simpla. ( e ceva mai usoara ! dar tot este nevoie sa va consultati cu un contabil)
CONCLUZIE:
Pentru activitati lipsite anvergura este mai util (fiscal) un PFA, eu facind analiza pentru un PFA care sa nu poata fi reancadrat din activitate independenta in dependenta (nu am analizat PFA-ul ca si cum l-asi fi folosit ca o alternativa la plata salariului, mai ales ca nu este legal ( se poate reancadra de catre fisc)).
Insa pentru activitati de anvergura este recomandabil SRL-ul sau poate chiar SA-ul.