buna ziua
in luna Iunie am cumparat un apartament cu 2 camere. Pe parcurs am aflat cu indignare ca organizarea in acel bloc cam lasa de dorit. Exista un administrator si un "Gospodar" , chiar asa se numeste......... Blocul este organizat inca in asociatie de locatari si nu de proprietari, oare este legal??
acum vad la intretinere fondul de rulment 250 ron si fond reparatii 100 ron , nu stiu daca sa le platesc??? de fapt ele nu sunt unul si acelasi lucru ? ele se platesc anual sau per apartament?
va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Despre faptul ca blocul Dv. nu are asociatiei de proprietari pot sa va spun ca ar fi trebuit sa se constituie cam de multisor intr-o asemenea forma de organizare. Care sunt cauzele ca inca nu s-a intamplat lucrul acesta n-avem de unde sti. Probabil nu a existat persoana care sa ia initiativa de a incepe o asemenea procedura care nu e chiar la indemana..... O puteti face Dv. de-acum incolo!
Ocupatia de "gospodar" este intalnita in multe blocuri acolo unde se simte nevoia ca administratorul, din motive locale, sa fie suplinit pe partea tehnica si de o alta persoana care intre altele se ocupa si de intretinerea sau supravegherea instalatiilor comune sau mici reparatii. Oficial o asemenea ocupatie nu exista.
De exemplu in blocurile in care administratorul nu locuieste acolo, ci la alta adresa, sau in cazul in care administratorul este o persoana care nu se pricepe la partea tehnica sau daca blocul este administrat de o firma care nu asigura prezenta unei persoane pe partea de administrare tehnica permanent, astfel incat functia de administrare este impartita la doua persoane, partea de administrare a banilor si partea de administrare tehnica.
Fondul de rulment se constituie pentru a plati facturile furnizorilor venite la bloc pentru consumurile lunare ale locatarilor si care facturi nu au apucat sa fie inca impartite pe listele de cote lunare. Fondul de rulment se cheltuie si se realimenteaza lunar din incasari.
Fondul de reparatii se constituie pentru a fi cheltuit pe reparatiile - de obicei majore - ale condominiului - cum ar fi reparatii de tevi sparte, reparatii la instalatia electrica, reparatii ale liftului, lucrari de intretinere a condominiului etc.
Deci aceste doua fonduri se constituie separat si au destinatii diferite. Ele sunt obligatoriu de a fi achitate. Dupa cum arata sumele probabil sunt sumele la care trebuie sa ajungeti in final Dv., dar despre cum se platesc trebuie sa-l intrebati pe administrator.
Fond rulment
cukrasz_kata
Buna seara!
Suntem o asociatie de locatari mica de doua scari. Am hotarit de mai mult de un an de comun acord sa dam o anumita suma lunar penrtu reparatii ... (vezi toată discuția)