Buna seara,
In data de 21.01.2010 am incheiat un act aditional cu UPC Romania prin care am preluat contractul unei terte persoane, obiectul contractului fiind furnizarea de televiziune analogica si internet. O data cu incheierea acestui act aditional am decis sa trec la televiziune digitala + internet, alegand un pachet promotional care oferea primele trei luni gratuite si un pret relativ mic pentru aceste doua servicii, insa din luna februarie pana in luna in luna aprilie ( primele 3 luni ) facturile au avut soldul de 58.80 RON ( aceasta fiind suma platita lunar catre UPC inainte de semnarea actului aditional ). Actul aditional pe care l-am incheiat prevede faptul ca la data semnarii contractului orice intelegere prealabila intre parti devine nula si ca, "clientul beneficiaza in primele trei luni de o reducere de 100% la serviciile achizitionate".
Totodata in data de 24.03.2010 am incheiat un alt act aditional cu UPC prin care am achizitionat abonamentul Cinestar, contract in care era de asemenea stipulat faptul ca, "clientul beneficiaza in primele trei luni de o reducere de 100% la serviciile achizitionate".
Drept urmare m-am dus la UPC cu contractele si facturile pentru a rezolva situatia dar mi s-a spus ca nu este nici o greseala de facturare si mi s-au dat urmatoarele explicatii, putin penibile.
1) Probabil ca persoana care a intocmit contractele nu a stiut sa va explice ca oferim reduceri doar clientilor noi.
2) Pachetul Cinestar este o extraoptiune iar clauza aceea nu avea ce cauta in contract.
Dupa ce am vazut ca nu am ce discuta cu doamna de la ghiseu m-am decis sa sun la centrul UPC pentru relatii cu clientii de unde am primit singura explicatie plauzibila: Reducerea se ofera doar pentru serviciile nou achizitionate, in cazul dumneavoastra acesta fiind TV Digital, iar pentru restul serviciilor nu se ofera reducere. Problema este ca in contract nu este specificat "servicii nou achizitionate" ci " servicii achizitionate" iar logica mea dicteaza ca in momentul in care am semnat acel act aditional eu am achizitionat un pachet de servicii pentru care ar fi trebuit sa primesc reducere conform contractului.
Totodata, referitor la pachetul Cinestar am primit urmatoarea explicatie: Pachetul cinestar nu este considerat un serviciu, asadar nu sunteti indreptatiti la primirea unei reduceri. Din cate stiu pe piata economica se pot tranzactiona bunuri, servicii, valuta, titluri de valoare, etc., iar singura categorie in care il pot incadra este cea de servicii, dar se poate sa gresesc.
Intrebarea mea este daca UPC a respectat sau nu contractele incheiate si daca am vreo sansa de castig daca ma adresez OPC-ului.
In cazul in care nu am fost destul de explicit, am gasit un articol care relateaza o problema similara -
[ link extern ]
Va multumesc mult pentru timpul acordat si pentru eventualele raspunsuri.